• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-02-11 12:58:58 följande:

Vad olika det verkar vara! Jag fick 1-2 veckor på RD8. Testade igen på RD10 och det var fortfarande supersvagt på RFSU-stickorna. Nu är jag på RD13 och har inte vågat testa igen.. ingen mens än, så jag håller ut till testdagen på söndag RD16 och ber för att jag fortfarande är gravid, även fast jag inte känner några symtom.

Jag fick tipset om att endast köra med clearblues test med plus. Det sa dom var enklast.
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Grattis, grattis, grattis!!!
  • Ivf2020

[quote=80951745][quote-nick]Sussna85 skrev 2021-02-13 10:48:31 följande:[/quote-nick]

Här har blödningen kommit tillbaka nu idag,var färskt blod nu vid ett wc besök,försöker behålla lugnet och hoppas än en gång på att det inte är en mf blödning ;(

Ingen har sagt nått om att ta det lugnt,men jag vågar inte gör så mycket annat. Jag som annars tränar många dagar i veckan så vågar jag nu inte göra nått.

[/quote

Åh. Jag förstår din oro :'( men håll hoppet upep, vet en annan som fick störtblödning i v. 6 samt v. 8. Hon har idag en frisk tös :)

• Ivf2020
    Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:

God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.

Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.

Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.

Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?

Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå

Jag förstår din känsla totalt. Har gjort totalt 3 st ågerföringar med fet, den 3e tog sig men slutade i ma. Nu hoppas jag mensrn kommer tillbaka för 4e återföringen. Våra upptiningar har gått jättebra, aldrig något problem. Jag kommer nog mest vara rädd för ma igen. Det kommer gå vägen, hoppas verkligen det!
  • Ivf2020
    Filly skrev 2021-02-13 18:35:33 följande:

Tack snälla<3

Har du tidigare varit gravid? När är det beräknat mens?

Förstår rädslan. Det kommer funka! Det ska funka!

Nej, detta är kampen om vårt första barn. Så vi var så glada när de tog sig på 3e försöket.. Men de blev som sagt ma. Jag vet inte när mensen är beräknad, fick ta cytotec då jag inte blödde ut det på egen hand. Men hoppas de kommer snart. Hur är de för dig?
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-02-13 21:03:31 följande:

Åh,såna historier vill jag höra nu,tack<3

Ja jag har försökt att behålla lugnet lite,men egentligen skulle jag bara vilja skrika rakt ut och springa till akuten. Inget illamående idag heller så,fast det har ju kommit och gått förut med men varför måste det vara borta just idag..Det har inte kommit mera nu under kvällen,men molar och sticker i livmodern..ja de sa från gyn kliniken att det var bara att höra av mig vid en fortsatt blödning,men nu är det helg och då är det akuten som gäller,därav har jag avvaktat. Får se om jag kan få till ett VUL inom kort,har ju en inbokat första besök och inskrivning på måndag. Och tack snälla du <3

Jag pratade lite med psykologen när jag fick mitt ma och hon sa att i fallen när man genomgår ivf ställer man så höga krav på sig själv. Man ska må dåligt genom graviditet osv för att va säker.. De här kraven hade man inte ställt om det hade fungerat på egen hand.. Jag vill och vågar tro att allt kommer gå vägen för dig, på något sätt är det ju ändå skönt att inte må illa. Det är din tur nu, jag tror de!
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-02-13 23:03:49 följande:

[ nquote=80952796][quote-nick]Ivf2020 skrev 2021-02-13 21:33:54 följande:[/quote-nick]Jag pratade lite med psykologen när jag fick mitt ma och hon sa att i fallen när man genomgår ivf ställer man så höga krav på sig själv. Man ska må dåligt genom graviditet osv för att va säker.. De här kraven hade man inte ställt om det hade fungerat på egen hand.. Jag vill och vågar tro att allt kommer gå vägen för dig, på något sätt är det ju ändå skönt att inte må illa. Det är din tur nu, jag tror de!

Ja det är nog så. Jag har fått ett mf förut,börjar bli ett bra tag sen. Men då kunde jag fortfarande få barn på naturlig väg,jag/vi kunde själv bestämma när,och hur vi ville försöka igen. Den förutsättningen har vi inte längre...nu är det upp till en klinik och läkare att säga när och hur vi kan få försöka igen,om nu detta faktiskt leder till ett misssfall. Och därtill är jag beroende av en utomstående som kan ge mig äggceller. Så det känns så otroligt frustrerande allting.

Frustration är nog en röd tråd genom hela ivf/äd resan hos många tror jag <3

Tack för att du vågar tro för mig,det värmer i hjärtat <3

Jag hoppas du får din mens inom kort så ni får komma igång igen,du och alla här inne är såna jäkla kämpar alltså! En stor kram till dig!

[/quote]

Du får säga till om du vill ha ägg, de kan jag iallafall producera gott om :) nädå skämtåsido, men klart inte detta blir ett missfall! Det ska gå vägen. Är detta ett första barn eller har ni sedan tidigare? Du delar med dig, klart vi finns här. Kram!
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-02-14 09:34:13 följande:

:( :( den e på väg att släppa. Idag blev det minus på testet & endast 1-2 på digitala. För 3 dagar sedan va det ett fint plus som du ser på bilden & 2-3 på digitala. Mina gravsymtom försvann häromdagen :(

Sämsta alla hjärtans dag nånsin!

Men nej! Jag beklagar :( ni får krama om varann extra mycket idag. Jag var ju såå glad för din skull! Ta hand om er nu!
  • Ivf2020

Nu måste jag fråga, q10 som alla pratar om, vad är det?

Har inte tagit lutinus eller något, då jag placeras i naturlig cykel med äl-j

Hjälp.

• Ivf2020

Hur lång tid tog det för er att få tillbaka mensen efter ma? Enl. "planerad" mens ska den komma i dagarna, 4 veckor sen jag tog cytotec med :( fick idag något kopiöst, rent ut sagt förbannat stora flytningar? Fattar noll.. Kroppen gör mig inte klok, blir väl snart flint med allt dragande i håret..

• Ivf2020
    AndraSladdis skrev 2021-02-18 23:30:28 följande:

Kanske ägglossade du? I så fall kommer mens om ett par veckor. Det kan vara så olika. Tog 6 veckor för mig att få första mensen men då hade jag rester kvar och småblödde lite hela tiden

Jag har ingen ägglossning trots mens, men jag tänkte tanken med.. Vill ju inget annat än att komma igång igen för att göra en insättning. :/ var nere och kollade en vecka efter cytotecen, inga rester kvar och blödningen hade slutat.. Man blir så oviss.. Tack ändå för input :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020