Sussna85 skrev 2021-02-13 23:03:49 följande:
[ nquote=80952796][quote-nick]Ivf2020 skrev 2021-02-13 21:33:54 följande:[/quote-nick]Jag pratade lite med psykologen när jag fick mitt ma och hon sa att i fallen när man genomgår ivf ställer man så höga krav på sig själv. Man ska må dåligt genom graviditet osv för att va säker.. De här kraven hade man inte ställt om det hade fungerat på egen hand.. Jag vill och vågar tro att allt kommer gå vägen för dig, på något sätt är det ju ändå skönt att inte må illa. Det är din tur nu, jag tror de!
Ja det är nog så. Jag har fått ett mf förut,börjar bli ett bra tag sen. Men då kunde jag fortfarande få barn på naturlig väg,jag/vi kunde själv bestämma när,och hur vi ville försöka igen. Den förutsättningen har vi inte längre...nu är det upp till en klinik och läkare att säga när och hur vi kan få försöka igen,om nu detta faktiskt leder till ett misssfall. Och därtill är jag beroende av en utomstående som kan ge mig äggceller. Så det känns så otroligt frustrerande allting.
Frustration är nog en röd tråd genom hela ivf/äd resan hos många tror jag <3
Tack för att du vågar tro för mig,det värmer i hjärtat <3
Jag hoppas du får din mens inom kort så ni får komma igång igen,du och alla här inne är såna jäkla kämpar alltså! En stor kram till dig!
[/quote]
Du får säga till om du vill ha ägg, de kan jag iallafall producera gott om :) nädå skämtåsido, men klart inte detta blir ett missfall! Det ska gå vägen. Är detta ett första barn eller har ni sedan tidigare? Du delar med dig, klart vi finns här. Kram!