• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-26 15:23:23 följande:
    Håller alla tummar och tår för dig!!!
    Tack tack snälla duHjärta
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-26 16:13:57 följande:

Nästa vul på onsdag. Äggplock på fredag eller måndag vad det verkar nu. :)

Skönt att det gick bra för dig trots att du inte är så förtjust gynekologen som gjorde återföringen. Fredagen den 13 alltså....jag tror det är ett turdatum! :) Men väldigt långt fram i tiden!? Tror jag fick testdag typ 12 dagar efter fet. Kommer du testa något innan?

Ja här är det 18 dagar efter återföring. Men om det inte tar sig får jag spottings runt ruvdag 14 och isf testar jag för att kunna sluta med lutinus. Jag hoppas slippa det, och i så fall testar jag då på fredagen. Jag har bara ett test hemma så jag spar på det.

Härligt att det är på g, inte många sprutor kvar ens. Det låter som att du har en bra känsla :)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-26 15:53:33 följande:
    Hej, läste nyss att det gick bra för dig, vad härligt :) När blir nästa vul? Hoppas på en färskåterföring om en dryg vecka :)

Jag är med embryo nu, det gick jättebra förutom att det var en gynekolog jag inte är så förtjust i. Testdag fredag den 13:de :P Tur att jag inte är vidskeplig :)
    Härligt att läsa! Jobbigt när man får en gynekolog man inte gillar dock...men tänkt ja,nu ligger det ett litet embryo där, är en så surrealistisk känsla när man går därifrån tycker jag. Kommer dit ogravid och vips,så ligger det ett litet embryo där i livmodern...man blir hänförd vad de kan göra i dagens lägeHjärta
    Nä, du får tänka att det där är din turdag ist!
  • Enkeli

Jag ska snart sluta grubbla mitt eget- längtr att orka kommentera era inlägg. Snart. Ännu är jag en sörjande kvinna som tyvärr inte orkar så mycket mer. Men snart.. har en fråga om ni orkar, har någon av er hört andra som inte fått till frysen men ändå lyckats bli gravid? Tänker bara om det betyder att mina ägg är helt urkass, eller om det finns en chans.. undra om det därför inte gått när vi försökt naturligt! Så har ni hört.. tack snälla och kramar

• Enkeli

Tillägger att innan vår son som är 4,5 år hade vi en missed abortion. Har försökt syskon sedan december förra året

• Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-26 20:57:01 följande:

Jag ska snart sluta grubbla mitt eget- längtr att orka kommentera era inlägg. Snart. Ännu är jag en sörjande kvinna som tyvärr inte orkar så mycket mer. Men snart.. har en fråga om ni orkar, har någon av er hört andra som inte fått till frysen men ändå lyckats bli gravid? Tänker bara om det betyder att mina ägg är helt urkass, eller om det finns en chans.. undra om det därför inte gått när vi försökt naturligt! Så har ni hört.. tack snälla och kramar

Sörj vännen! Så kommer du igen när du orkarHjärta

Jag kan bara svara med detta.

Att få till frysen är inte alla förunnat vare sig man har bra kvalitet på äggen eller ej. Jag tror att det har blivit en sorts jag vet inte, "överhypad grej",över att alla får till frysen vid en ivf, och så är det ju verkligen inte. Så misströsta inte ännu,ingen ivf behöver vara den andra likHjärta
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2020-10-25 10:17:56 följande:

Spännande,lycka till! Embryoblod? Det lät intresant,vad innebär det?

Hej embryoblod det är ett form av klister kan man säga som består av naturliga ämnen som redan finns i livmodern, embryot får ligga i detta medium ett tag och så får man in embryot tillsammans med mediet. Skall göra att ägget fäster bättre..

Sitter på toan nu för jag vet inte vilken tur i ordningen i natt. Tror jag fått urinvägsinfektion, hoppas innerligt det är lutinus som gör detta och inte en infektion. Håller på att läsa här och var om att ha urinvägsinfektion och göra återföring. Återföringen den är efter lunch imorgon tis eller nu är det visst idag. Inte sovit en blund. Jag har ont som bara den, upp och kissar stup i kvarten. Har haft problem med detta i yngre dar så känner igen tecknen.

Försöker hitta om antibiotika och återföring. De säger det är inget problem att behandla en urinvägsinfektion med antibiotika när man är gravid men hittar inget om inför en återföring. Endast varnar för detta mot slutet av en graviditet.

Hjälp! ska ringa dem så fort de öppnar och hoppas att vi kör ändå och om de ej går att de ej startat upptining ännu så att embryot inte förstörs å jag kan komma tillbaka på en månad.

Från en som har hjärtat i halsgropen och har ont.
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-26 20:57:01 följande:

Så ledsamt att höra att det inte gick bra för dig <3

Alla är vi olika, jag har tex aldrig ätit p-piller pga ?risker i släkten? har aldrig blivit gravid naturligt, fick inga till frys på mitt första äggplock, på andra fick jag 3 till frysen och en et. Jag gick på samma protokoll och mediciner, skillnaden jag gjorde inför andra ÄP var att jag fick akupunktur och såg till att få i mig alla vitaminer, men tänker att det inte kan göra så stor skillnad.. Så nej, jag tror inte dina ägg är urkassa.

Skickar lite styrkekramar och hoppas jag orkar spendera tid här snart igen. Jag mår så fruktansvärt dåligt men tackar han där uppe för att jag jobbar hemifrån.
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-10-26 15:53:33 följande:

Hej, läste nyss att det gick bra för dig, vad härligt :) När blir nästa vul? Hoppas på en färskåterföring om en dryg vecka :)

Jag är med embryo nu, det gick jättebra förutom att det var en gynekolog jag inte är så förtjust i. Testdag fredag den 13:de :P Tur att jag inte är vidskeplig :)

Vad roligt att du ruvar nu!! Känns det bra? Massa lycka till <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020