• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-25 17:53:43 följande:
    Åh tack fina du! Det är det. Känner rätt mycket i magen (fast mer i livmodern typ) vilket gör mig lite orolig. Hur långt är det kvar tills ni börjar nästa behandling?
    Förhoppningsvis så är allt ok med precis lagom antal blåsorSkrattande Jag har nog känt av i både äggstockar och livmoder under stimuleringen, och när äggmognadssprutan har blivit tagen har det riktigt härjat på därnere, haha. Men det har bara funnits som högst 11 blåsor sen iallafall.

Jag bara väntar och väntar på att det ska närma sig mens,vilket borde bli typ 2-3 november bara den behagar vara 30 dagar som vanligt.
    Hade ägglossning på cd 14-15 så förhoppningsvis ska den inte dröjaGlad Har gått med en konstig molande värk ändra från äl...jag har oftast molvärk genom hela min cykel, men nu har den ändrats i karaktär. Jag hoppas det inte är någe cystor eller nått som håller på att bildas..alla mediciner bara väntar på mig där i kylen!
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-25 16:30:59 följande:
    Jag har laddat massor med mys här hemma, omger mig med god mat, roliga saker, romantiska kvällar med mannen. Planerar en hel del roliga saker nästa vecka så jag känner mig positiv :) Och längtar sååå efter att ruva!

Kan dock inte komma ifrån att jag redan funderar på hur nästa FET kommer att bli, men det är ok. Det är så jag fungerar :)

Håller tummarna för oss i morgon!
    Låter som ett bra förberedande för att en liten eskimo ska få flytta in Glad Lycka till imorgon Hjärta Så där fungerar jag oxå, alltid ett steg före i tankarna. Kram!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-25 18:11:30 följande:

Förhoppningsvis så är allt ok med precis lagom antal blåsor Jag har nog känt av i både äggstockar och livmoder under stimuleringen, och när äggmognadssprutan har blivit tagen har det riktigt härjat på därnere, haha. Men det har bara funnits som högst 11 blåsor sen iallafall.

Jag bara väntar och väntar på att det ska närma sig mens,vilket borde bli typ 2-3 november bara den behagar vara 30 dagar som vanligt.

Hade ägglossning på cd 14-15 så förhoppningsvis ska den inte dröja Har gått med en konstig molande värk ändra från äl...jag har oftast molvärk genom hela min cykel, men nu har den ändrats i karaktär. Jag hoppas det inte är någe cystor eller nått som håller på att bildas..alla mediciner bara väntar på mig där i kylen!

Hoppas det med! Tack för dina peppande ord.

Då är det ju snart dags för mens. Om ägglossning kom som det brukar finns det ju ingen anledning utom graviditet att den skall vara sen. ;) Cystor får vi hoppas att det inte är. <3
  • Enkeli

Så mysigt med ert stöd tjejer- mina internet vänner Sussna, Ölandstöka och Clementina haha! Jag känner mig redan gladare.. pratat med familj och en jättegod vän! Ska skriva mer imorgon igen.. kram på er

• Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-25 15:22:23 följande:

Hoppet är den sista som lämnar en men nu tog jag ett CB tidigt test tom och blev inget streck. Därmed är jag nu 100% att det är ett missfall- men visste det redan. Behövde nog bara bearbeta, med lite hopp och massa förtvivlan..har ni någon erfarenhet hur snabbt mensen brukar komma?

Nej :( så tråkigt att höra att det inte gick vägen. Inte varit inne här på ett par dagar. Fyfan så orättvist och tufft, lider verkligen med dig. Har du pratat med kliniken? Massa styrkekramar <3
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-25 21:06:48 följande:

Nej :( så tråkigt att höra att det inte gick vägen. Inte varit inne här på ett par dagar. Fyfan så orättvist och tufft, lider verkligen med dig. Har du pratat med kliniken? Massa styrkekramar <3

Ringer de imorgon, men de kan nog inte säga så mycket.. tack fina <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-25 19:58:20 följande:

Så mysigt med ert stöd tjejer- mina internet vänner Sussna, Ölandstöka och Clementina haha! Jag känner mig redan gladare.. pratat med familj och en jättegod vän! Ska skriva mer imorgon igen.. kram på er

Ja tänkt vad det kan finnas fina människor såhär över internet,helt okända men ändå så stöttande <3

Skönt att du kan se lite ljus i en mörk tillvaro för tillfället. Får se vad kliniken säger nu. Kram!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-25 18:29:35 följande:

Hoppas det med! Tack för dina peppande ord.

Då är det ju snart dags för mens. Om ägglossning kom som det brukar finns det ju ingen anledning utom graviditet att den skall vara sen. ;) Cystor får vi hoppas att det inte är. <3

Nä så är det,och gravid naturligt tror jag vi kan utesluta helt,hehe:) Har haft en lite cystor över åren,men de känns inte såhär. Så förhoppningsvis är allt ok jo :)

Skriv sen med ditt UL resultat! <3
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-25 21:06:48 följande:

Hur har det gått för dig Chajsa? Du hade ju så ont i magen här för några dagar sen....Hoppas att allt är ok! <3
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2020-10-23 19:21:42 följande:
    Spännande! Tiden kommer gå fort till den 17:e. Vilken vecka gör de ultraljudet i då? Jag håller på med sprutor nu och har första vul på måndag. :)
    De gör ultraljudet på kliniken i v8, men jag fick det en dag tidigare pga jag inte kunde ta ledig den dagen så för mig blir det 7+6 ?? haha.
    Men spännande! Hur gick det? :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020