• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-27 21:48:03 följande:

Får jag fråga vad det kommer sig att du ska ta både progynon (och vad gör det?) och lutinus fram till efter första ultraljudet då du bör vara runt v8?

Jag är nämligen i v 5 nu, ultraljud 17/11 (runt v8), men jag ska bara ta lutinus två gånger/dag i några dagar till och har gjort så sedan testdag 24/10.

Jag nojar så att det ska skita sig pga jag slutar med lutinuset så är nästan sugen på att fortsätta lite längre 

Nu har jag pratat med kliniken, deras rekommendation är att jag fortsätter med mina mediciner, för att hjälpa kroppen så mycket som möjligt och ge det lilla livet optimalt förhållande därinne. Hade jag varit du hade jag bett om att få fortsätta till vul, det kan ju inte skada att fortsätta... Tänk så olika det är på klinikerna. Dom vill jag lägger till postafen, hjälper inte det ska jag få nåt utskrivet mot illamåendet.
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-28 08:26:17 följande:

Igår kväll kom det lite lite blodblandade flytningar,hoppas att det är mensen som är pågång lite tidigare! Molar ordentligt oxå.

Nog för att jag bara är på dag 24 idag,så att den ska starta såhär tidigt är lite konstigt,men men...jag är glad om jag får starta med sprutorna denna vecka redan :D

Det hoppas vi på! Kroppen kan ju vara lite konstigt i den här svängen...
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2020-10-27 21:48:03 följande:

Får jag fråga vad det kommer sig att du ska ta både progynon (och vad gör det?) och lutinus fram till efter första ultraljudet då du bör vara runt v8?

Jag är nämligen i v 5 nu, ultraljud 17/11 (runt v8), men jag ska bara ta lutinus två gånger/dag i några dagar till och har gjort så sedan testdag 24/10.

Jag nojar så att det ska skita sig pga jag slutar med lutinuset så är nästan sugen på att fortsätta lite längre 

eeerica skrev 2020-10-28 09:02:58 följande:

Nu har jag pratat med kliniken, deras rekommendation är att jag fortsätter med mina mediciner, för att hjälpa kroppen så mycket som möjligt och ge det lilla livet optimalt förhållande därinne. Hade jag varit du hade jag bett om att få fortsätta till vul, det kan ju inte skada att fortsätta... Tänk så olika det är på klinikerna. Dom vill jag lägger till postafen, hjälper inte det ska jag få nåt utskrivet mot illamåendet.

Tror att det är skillnad på hur länge man fortsätter med medicinerna beroende på om det är färsk- eller frysåterföring. Men som Eeerica skrev kan det omöjligen skada. Tycker också du ska fråga Minnie768. :)
  • Clemmentina

Igår kväll kom det lite lite blodblandade flytningar,hoppas att det är mensen som är pågång lite tidigare! Molar ordentligt oxå.

Nog för att jag bara är på dag 24 idag,så att den ska starta såhär tidigt är lite konstigt,men men...jag är glad om jag får starta med sprutorna denna vecka redan :D

Åh spännande! Då är det snart dags igen.
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-27 21:06:57 följande:

Så inget till frysen första gången om jag tolkar dig rätt, men på andra fick du både insättning och till frysen. Av de i frysen fick du din dotter och ni även denna graviditet? Har jag förstått rätt? Visst sade du att du tog akupunktur- var det ngt speciellt just för fertilitet? Vilka vitaminer tog du? Ingen alkohol undr sprutorna?

Japp, precis så! Efter mitt första ÄP började jag med akupunktur, jag förklarade att jag ville balansera kroppen inför ivf och sen lät jag henne bestämma. Kommer inte ihåg hur ofta jag var där, men hon skulle veta exakt var i behandlingen jag var och sen satte hon tiderna efter det. Hon kollade även min tunga vid varje besök ( enligt henne läser man av den för att se hur kroppen mår) Det var även hon som sa vilka vitaminer jag skulle ta, förutom folsyra och betolvex (klinikens råd) skulle jag ta niferex, eskimo-3 puré, mega-b och magnesium. Lydig som jag är beställde jag och började tugga i mig :) Nu inför syskonförsöket har jag börjat med alla piller igen, men ingen akupunktur, mest för att jag såg att hon inte är verksam längre.

Under behandlingarna har jag helt undvikit alkohol, inte ens ett glas vin, inget bubbel till nyår, absolut ingenting.
  • minnie768
    Skönt att du fick prata med dom! Då hoppas vi att du mår bättre snart
    Clemmentina skrev 2020-10-28 09:07:09 följande:

Tror att det är skillnad på hur länge man fortsätter med medicinerna beroende på om det är färsk- eller frysåterföring. Men som Eeerica skrev kan det omöjligen skada. Tycker också du ska fråga Minnie768. :)
    Jag har mer Lutinus hemma, har en kompis som fick avbryta sin behandling och av någon anledning inte kunde använda tabletterna så jag fick dom eftersom vi snart skulle sätta igång. Detta glömdes dock bort när vi stod på apoteket och skulle hämta ut all medicin.......
    Tycker ni jag ska ringa och prata med kliniken och fråga om jag kan fortsätta lite till? Det kan väl inte skada som sagt?!
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2020-10-28 09:26:48 följande:

Skönt att du fick prata med dom! Då hoppas vi att du mår bättre snartJag har mer Lutinus hemma, har en kompis som fick avbryta sin behandling och av någon anledning inte kunde använda tabletterna så jag fick dom eftersom vi snart skulle sätta igång. Detta glömdes dock bort när vi stod på apoteket och skulle hämta ut all medicin.......

Tycker ni jag ska ringa och prata med kliniken och fråga om jag kan fortsätta lite till? Det kan väl inte skada som sagt?!

Det kan inte skada. Jag tycker du ska ringa och fråga om du vill!
  • eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-28 09:26:48 följande:

Skönt att du fick prata med dom! Då hoppas vi att du mår bättre snartJag har mer Lutinus hemma, har en kompis som fick avbryta sin behandling och av någon anledning inte kunde använda tabletterna så jag fick dom eftersom vi snart skulle sätta igång. Detta glömdes dock bort när vi stod på apoteket och skulle hämta ut all medicin.......

Tack :) så fort jag orkar ska jag ta mig ner till affären och köpa!

Jag tycker du ska ringa dom. Var ärlig, säg att du läser ?alla andra? rekommenderas att ta lutinus fram till vul, och fråga varför man inte tycker att du ska göra det. Man kan alltid ifrågasätta tycker jag.
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-28 09:03:56 följande:

Det hoppas vi på! Kroppen kan ju vara lite konstigt i den här svängen...

Ja verkligen...inget mer blod idag,men hoppas på ett flöde snart,haha. Hoppas medicinen du ska ta hjälper för illamåendet!
  • Ölandstoka

Hoppas! :) Har sagt det förr men det är så lustigt hur jätteglad man kan bli över mens ibland. Väldigt sällan dock.. Hoppas att det blir din sista på läääänge :D
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020