IVF hösten/vintern 2020
Men dem andra kan väl hinna ikapp? För så var de på mig hade en del som va 11 mm, 4 st om ja inte minns fel, men dem kom ikapp ändå.
Men dem andra kan väl hinna ikapp? För så var de på mig hade en del som va 11 mm, 4 st om ja inte minns fel, men dem kom ikapp ändå.
Hur känns det för dig idag? Jag är Skittrött idag och tunga ben känns som de väger typ 100 kg styck och svullen i magen, är fyrmadelen som verkar.
Hej svänger för mig idag känns det bättre inte lika tung och svullen, trött på morgonen är som att jag först blir trött av spruta sen typ 45min till 1h senare piggnar jag till! Och det blir svårt att somna in är som rastlös.. Gjorde ultraljud i fre och ska på återbesök imorgon mån. Efter det får jag nog veta om äggplock men tidigast ons sa de.
Hej gick bra idag på UL, har ägguttag ons. Sen är de bara pepp pepp!
Yes blir äggplock nu på torsdag & återföring nu på lördag!
Spännande!!! :)
Hej
Jag har sedan 1a dagen med gonal f gått på 5mg. Nu idag äggplock så är den ökad till 10mg och så fram till gravtest. Sedan skall jag trappa ned 1v 5mg, 2v 2,5mg, 3v 2,5mg varannan dag. Beror på binjurarna de kan ta stryk om.man ej trappar ned gradvis.
Har gjort mitt tredje uttag idag. 1a gången gjorde ont. 2a gången kändes knappt 3e gången idag ont. Olika läkare varje gång, vet inte vad det beror på kanske hur tjock väggen är så att säga.. Fick be om mer morfin.
Ja de känns som en evighet, man vill ju bara se hjärtat slå :( idag kändes brösten knappt ömma nu så tror inte de här kommer sluta bra så blev det sist :(Fast idag kändes brösten knappt ömma alls. Så jag tror inte det kommer sluta bra så blev det sist några dagar innan så började allt avta. :/
Gick inget vidare idag! Snyft!
Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.
Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!
Men åh så tufft med äggplocket :( att man ska behöva gå igenom så mkt
de fick säkert ut de största och bästa i alla fall, finns det någon chans att du kan få tillbaka 2 om det finns 2 till på lördag? Bra de kör ICSI, det har ni alltså inte gjort innan?
Kram