• GlitterLina

IVF hösten/vintern 2020

På tisdag ska vi till kliniken & prata om det som hände

• GlitterLina

[quote=81083109][quote-nick]Cissi2801 skrev 2021-04-23 06:34:50 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh ja va kul å se :) grattis

• GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-04-29 22:48:26 följande:

Har FET med en blastocyst på lördag om den klarar upptiningen, började lutinus idag och vill bara ha en spåkula. Orkar inte börja om. Vill bara få tiden att gå snabbare. Var gravid i fem månader innan jag fick avbryta pga fosterskador. Är rädd att det inte kommer gå eller att det kommer gå men samma sak ska upprepa sig. Glad att denna gruppen finns<3

Håller tummar för dig på lördag! Kram
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 07:39:23 följande:

Som jag önskar det går underbart bra för dig. Jag är på plats nu, en timme får tidigt, men fy. Nervös, känslor, allt kommer samtidigt... Det går fint på lördag, håller alls tummar.. Kram!

Åh e du på plats

Lycka till nu!! Kram
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-04-30 16:21:14 följande:

Hej fina ni, någon som vet om man ska ta lutinus på morgonen inför en FET kl 13? Jag skulle börja med dem igår men undrar om det kan störa själva återföringen om det är rester av lutinus i vägen? Kliniken har ingen telefontid längre men ni vet säkert!

Vida öka mina insättningar har dem sagt till mig att slippa morgontabletten

Och ta efter insättning istället:)
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Yes! Så underbart:) grattis
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-05-02 19:33:11 följande:

Gissa vem som har det tufft nu.. Fått mörkbruna, små flytningar.. Inte alls mycket, men nu kör det runt i huvudet på mig.. Tänk om det blir ett missfall, bara dagar efter jag sett de lilla hjärtat slå :(

Förstår att du e orolig men är säkert ingen fara

Kram
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-05-09 22:17:33 följande:

Ja tack jag ska skrota testlagrets, clearblues resultat gör mig gladare ;)

Ja håll dig till clearblue :)

Minns ej, hade du haft testdag?
  • GlitterLina
    AndraSladdis skrev 2021-05-11 13:28:47 följande:

Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!

Håller tummar :)
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-05-12 06:16:11 följande:

Hej en fråga vad har era kliniker sagt om folsyra? På min har de minskat från 2 till 1 tablett. Men när jag var hos barnmorskan sa hon att ivfare skall ta 2. Hur gör ni? Nu kör jag på 1 och typ 2-3 nävar cashewnötter per dag bra på folsyra och smörjande för magen hemskt gott ihop med russin, kör det på havregrynsgröt till och med hehe.

Oj 2 tabletter har jag aldrig hört dem säga ..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020