• GlitterLina

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2021-05-12 08:30:11 följande:

Hej alla, jag var ju dum och tjuvtestade och fick positivt graviditetstest under ett par dagar, men som aldrig blev starkare. Nu är det negativt och jag har ont i magen. Lite spottings. Tidigt mf/kemisk grav är ett faktum. Kliniken har tidigare sagt att jag nog kan sätta igång en ny färskomgång direkt med mensen som kommer, detta var en FET. Har någon erfarenhet av detta och vet hur jag kan göra med lutinus? Vill egentligen bara sluta så att mensen kan komma igång ordentligt. Bryter ihop och går vidare...

Men åh :( va tråkigt

Men när har du riktiga testdagen?
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-05-13 02:34:26 följande:

Ja och de sa åt mig att avvakta. Alltså allt är så märkligt. Testlagrets tester visar negativt men både clearblue och apoteket är positiva. Mensen skulle kommit för fem-sex dagar sen. Jag har haft ett par bruna flytningar och kramper i magen. Börjar misstänka utomkvedshavandeskap?! Har någon haft det?

Jag har haft utomkvedshavandeskap

Började med bruna blödningar

Smärta på ena sidan som ibland går neråt låren benen
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:10:14 följande:

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Men nää :( kram på dig ledsen att höra!

Du får ha en fin 40 årsdag så gott det går
  • GlitterLina
    AndraSladdis skrev 2021-05-19 18:37:39 följande:

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

Åh så spännande

Håller tummar hårt! :)
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-05-23 21:50:40 följande:

Hej kroppen är rätt fantastisk. Tror att jag börjar få mens igen. Den läker, och tiden läker alla andra sår.

Kram på dig
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-05-25 11:35:54 följande:

Jag är så ledsen, hade bara tre mogna äggblåsor idag inför plock på fredag. Får välja själv om jag ska gå vidare eller inte. Vet inte hur jag ska göra. Vill inte vänta till efter sommaren, samtidigt så jobbigt att bränna ett försök (landstingsförsök #2) Fattar inte varför det blev såhär, bara en äggstock hade tillräckligt stora äggblåsor så den andra verkar inte ha producerat denna månaden. Jag hade behövt en högre dos från början sa de men det kunde man ju inte veta eftersom att lägsta dosen var tillräcklig senast. Har nån av er haft få fina ägg där det ändå gått bra? Hur skulle ni gjort?

Hej. Förstår verkligen din känsla :(

Vet ej om du minns, men just så blev det ju för mig sist nu i februari. Endast 3 äggblåsor. Som dem tog ut & alla va ?riktiga? ägg. Men ingen blev befruktad.

Risken kan ju vara så att om du väljer att plocka ut äggen så är det ju inte säkert att dem är ?riktiga? mogna för att bli befruktade. & om dem är riktiga så är det ju ändå ej säkert dem blir befruktade heller. Det är ju inte många ägg att spela med om man säger så. Till skillnad om du fått 8 eller 13.

Vad känner du mest??
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-05-25 23:21:04 följande:

Just det jag minns nu! Menar du med riktiga att det kan vara äggblåsor som är tomma utan ägg i? Risken är nog stor att det inte går och att ingen klagar sig, men det känns samtidigt tuffare att inte ta risken och testa. Jag har nog en övertro på mina ägg för att det gick första gången, som jag nu säkert i takt med misslyckade försök börjar ompröva... har en till koll imorgon och ska bestämma mig då. Varit så sjukt ledsen idag, känns aldrig som att detta helvete ska vara över. Du skriver att ni ska bekosta ett nytt försök, blir det till hösten? Kommer stimuleringen se annorlunda ut då tror du? Tack för pepp <3

Ja precis. Tex om man det på ultraljud 6 st stora mogna ägg & plockat ut dem. Så behovet alla ändå inte vara mogna, utan kanske 4 st är tomma.

Ja vi ska bekosta åter igen ett nytt försök. Förhoppningsvis innan sommaruppehållet

Sist använde vi menupor men tänker be om Gonal f som första gången
  • GlitterLina
    Cissi2801 skrev 2021-05-26 20:35:43 följande:

Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen

Men oj :) :) härligt hej hej lilla du :)
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-05-26 11:50:33 följande:

Vad kul att höra! När startar ni? Kram

Förhoppningsvis när mensen drar igång så kanske om några dagar hoppas jag

Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020