• Filly

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-11-16 08:33:50 följande:

Kliniken ringde just. Ägget hade delat sig vidare som det nog oftast gör för oss. Men fragmenteringen var hög denna gång igen,som alltid. De vill odla det vidare tills imorgon och se hur det utvecklas. Men om det ska följa våra andra försök så kommer det inte att bli mindre fragmentering ju mer tiden går. Tyvärr är det nog kört denna gång med för oss.

Nu är frågan. Ge detta med ivf ett sista försök. Skulle vilja fortsätta äta mina DHEA tabletter och sedan pröva DNA fragmentering på sambons spermier som inte blev att göra sist.

Eller, gå över till ÄD nu direkt. Kommer ändå att ställa oss på kö till ÄD tänker jag fast vi skulle göra ett sista försök.

Håller tummarna för att det inte blir mycket fragmentering<3 Förstår att det kanske känns tufft just nu med olika beslut osv. Finns det möjlighet att diskutera detta tillsammans med läkaren på något sätt?
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-16 11:02:53 följande:

Gooood morgon! Återinföring idag. Sambon får inte följa med in. Hoppas man kanske kan få filma i alla fall. Hoppas det vill vara kvar i magen. Har känt att lutinus ger mig som mensvärk, normalt? Tuttarna är dessutom ömma. Någon mer?

Lycka till på återföringen!:)

Första gången med Lutinus för min del, men det är normalt allt det där du nämner. Jag hade det också. Förvisso försvann detta på mig efter RD 8-9. Sista lutinus som ska tas ikväll. Sedan invänta testdag...

Känner absolut ingenting förutom lite lätt illamående efter att jag har ätit. Men det kan ju också vara lutinus. Ömma bröst har jag inte alls längre. Va värre när Ovitrelle fortfarande fanns kvar i kroppen.

• Filly
    Enkeli skrev 2020-11-16 23:26:58 följande:

Hej alla, glömt kolla in här med allt som det är. Ska läsa lite bakåt imorgon så får jag koll på hur det går.. har ngn testat ngn vitamin, akupunktur, speciell kost eller likande vid ivf? Jag försöker kolla på allt nu..

Förutom alla dessa vitamintabletter som Omega 3, C-vitamin, zink, magnesium, folsyra, B12, så har jag druckit granatäpplejuice som köptes på en sån hälsobutik samt ätit mer av rödbetor. De två sistnämnda är för att boosta på med lite mer av vitaminerna på ett naturligt sätt. De ska ju öka blodcirkulationen mm. Detta i kombination med dagliga promenader. Skulle inte det funka så har man väl annars gett kroppen en bra dos med bra saker :)

Att äta så många tabletter och frukter/grönsaker varje dag gör jag inte på ett maniskt sätt. Utan jag upplever faktiskt att kroppen är mycket piggare. Känner inte mig så stressad och uppjagad av att gå igenom behandlingen med ivf. Givetvis är det väldigt olika hur man känner sig kring sin behandling.. men jag tänker att om jag kan minska min stress över det så kanske kroppen inte är lika spänd. Så kanske min kropp få må bra och vara mer mottaglig :)

• Filly
    GlitterLina skrev 2020-11-17 08:30:50 följande:

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

Stort lycka till!<3 :) Håller tummarna för lilla embryot!
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-17 08:36:50 följande:

Upptate från mitt lilla ägg,haha.

Tydligen var det i ett mellanskede,där det antingen utvecklas vidare eller inte. Så de odlar på tills imorgon...Vi kommer annars få påbörja ett sista försök på denna blödning som kommer nu. Kommer att äta nått som heter Klomifen (Tydligen lite liknande som Letrozol )och ta Menopur varannan dag vid detta femte och absolut sista försök.

Vi far antagligen till Åbo på torsdag hur det än utvecklas för ägget för att göra DNA fragmenteringen på sambons simmare och hämta ut Klomifen medicinen till mig,gick inte att få utskrivet från apotek tydligen..

låter som lilla ägget är en riktig kämpe<3 Håller tummarna för er.
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-19 02:25:59 följande:

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

men nej:(

Hoppas nu på att flyget går som det ska. Ni har en stark kämpe av blastoc. som väntar på er^^

• Filly

Testdag idag, RD14, vi höll oss ändå till idag trots upptäckte liiite bruna flytningar igår. Det var ytterst lite. Tyvärr lös det andra strecket med sin frånvaro... Kom lite mera brunt idag. Brunt är ju gammalt.. så frågan är om det har blött och inte riktigt "kommit igång". Slutade med lutinus i tisdags, så vi antog att det är mensen som startar nu. Muntert att sitta i möte nu med dessa tankar. Tur det är digitalt och jag behöver inte sätta igång kameran hehe. Kan man surfa runt under tiden och leta hopp ^^

Vi har ett ägg som klarade sig till frysen med 6dagars odling. Hur funkar denna insättning, behöver jag endast ha koll på nästkommande ägglossning?

• Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina Hjärta  Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.
    det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.
    Sen är det bara att vänta på att en donator dyker uppGlad

Beklagar verkligen att det inte gick vägen denna gång <3.
    Tycker det är oerhört starkt av er att hålla modet uppe, att kliva på nästa tåg - ÄD
    Kämpa hörreni! Alla vi här inne är ett sånt stöd för varandra
  • Filly
    Thessan81 skrev 2020-11-19 10:05:06 följande:
    Hej. Så tråkigt att höra. Ja du ska hålla koll på ägglossning som vanligt när man får en glad gubbe ska man ringa sin klinik 6 dagar efter sätts blastocyst in. Så var det för oss iallafall

Ah okej, då innebär det nu kanske att ladda upp med ett gäng ägglossningstester.
    Lite positivt i det hela är väl att slippa sprutorna. 

Har meddelat kliniken och återstår nu att se vad de säger när de ringer tillbaka:)

• Filly
    Clemmentina skrev 2020-11-19 10:04:18 följande:
    Nej vad trist! :( Förstår att det känns jobbigt just nu. Var detta en färskåterföring eller en fryst? Om ni gjorde behandling nu brukar man vänta en mens. Annars brukar man kunna göra nytt fet direkt i nästa cykel. Men du får såklart alla information när du pratar med kliniken.

Detta var färskåterföring. Fick ut 7 ägg, varav 4 klarade första dygnet. Ett sattes i efter 3dagar, ett klarade sig till frysen vid dag 6.
    Hm, om an nu hoppar denna cykel... fasiken, då kan det krocka med julledigheter och det innebär att vi kommer inte kunna köra igång förrän januari.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020