• Filly

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar skrev 2020-12-10 12:20:45 följande:

Hej!

Jag har börjat blöda och fick ett stort MINUS på testet. Undra om man kan hitta test där, istället för inga streck, dyker det upp en blomma eller liknande. Typ ?tyvärr inte men här får du en blomma iaf?. Skämt åsido, jag känner mig helt tom och behöver tid för att kunna orka fortsätta. Pratade med kliniken och de sa att jag inte ska vänta alltför länge då man har endast 1,5 år på sig via Landstinget att genomgå alla behandlingar. Ingen stress alls haha.

Ang min fertilitet - de har sagt att alla tester ser bra ut. Men sen kollade jag igenom journalen och har AMH på 1,3. Vet du vad du har? Normalt men vid den undre gränsen tänker jag. Sen har jag problem med lutealfasen (det var därför jag sökte hjälp i första hand) men de tycker inte att det är ett så stort problem alls. Jag förstår mig inte på dem. När jag nämner att vi kanske ska mäta olika hormonnivåer, kolla om jag har endometrios etc så får jag svar ?ja, men vi skulle ändå inte veta vad vi kan göra med alla dessa resultat. Lite frustrerande.

Hur går det för dig? Hoppas du har mer tur och får en fin julklapp <3

Åh beklagar för minuset<3 förstår känslan och tomheten när ingenting dyker upp.

Usch ja, den jäkla stressen från landstinget också. Inte nog att man redan är stressad över hela situationen. Hur tänker ni nu göra? Har ni ägg i frysen för återföring eller blir det nytt ägguttag?

Jag hade 2,9 på AMH ganska hög. Men samtidigt, det behöver betyda någonting heller. Tror mina ägg inte varit tillräckligt bra för att fullfölja utvecklingen.

Det är lite det jag kan känna med landstinget, att allting bara ska ske så hastigt. Inte direkt utredningar som sker.

Test imorgon tänker vi... jag hade riktlinje på först stad 5 sen RD 10, men vid RD10 vågade jag inte. Det kändes för läskigt.

Vi hoppas på ett plus imorgon. Just på luciadagen. Kanske blir det en ?Staffan var en stalledrängen ?:))
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-10 12:20:45 följande:

Hej!

Jag har börjat blöda och fick ett stort MINUS på testet. Undra om man kan hitta test där, istället för inga streck, dyker det upp en blomma eller liknande. Typ ?tyvärr inte men här får du en blomma iaf?. Skämt åsido, jag känner mig helt tom och behöver tid för att kunna orka fortsätta. Pratade med kliniken och de sa att jag inte ska vänta alltför länge då man har endast 1,5 år på sig via Landstinget att genomgå alla behandlingar. Ingen stress alls haha.

Ang min fertilitet - de har sagt att alla tester ser bra ut. Men sen kollade jag igenom journalen och har AMH på 1,3. Vet du vad du har? Normalt men vid den undre gränsen tänker jag. Sen har jag problem med lutealfasen (det var därför jag sökte hjälp i första hand) men de tycker inte att det är ett så stort problem alls. Jag förstår mig inte på dem. När jag nämner att vi kanske ska mäta olika hormonnivåer, kolla om jag har endometrios etc så får jag svar ?ja, men vi skulle ändå inte veta vad vi kan göra med alla dessa resultat. Lite frustrerande.

Hur går det för dig? Hoppas du har mer tur och får en fin julklapp <3

Åh beklagar för minuset<3 förstår känslan och tomheten när ingenting dyker upp.

Usch ja, den jäkla stressen från landstinget också. Inte nog att man redan är stressad över hela situationen. Hur tänker ni nu göra? Har ni ägg i frysen för återföring eller blir det nytt ägguttag?

Jag hade 2,9 på AMH ganska hög. Men samtidigt, det behöver betyda någonting heller. Tror mina ägg inte varit tillräckligt bra för att fullfölja utvecklingen.

Det är lite det jag kan känna med landstinget, att allting bara ska ske så hastigt. Inte direkt utredningar som sker.

Test imorgon tänker vi... jag hade riktlinje på först stad 5 sen RD 10, men vid RD10 vågade jag inte. Det kändes för läskigt.

Vi hoppas på ett plus imorgon. Just på luciadagen. Kanske blir det en ?Staffan var en stalledrängen ?:))
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-12-13 08:56:33 följande:

Ja verkligen,tack! <3 Jag hoppas att du får ett fint plus nu denna luciamorgon <3 Håller tummarna!

Känns inte lovande för våran del, ett minus imorse... har kvar hoppet, även fast jag vet att lutinus fördröjer mensen. Men det där sticket.. sticket jag kände, det kändes inte som alla andra gångerna. Och jag var inte fullproppad med massa andra hormoner som menopur och ovitrelle denna gång...:(

Å andra sidan väldigt mysig luciamorgon/dag. Njuter av det fina med familjen.
  • Filly
    Tiara8 skrev 2020-12-13 19:10:40 följande:
    Vilken omgång var detta för dig? Nej ge absolut inte upp hoppet, det hade jag inte gjort! Tänk om det är nått där inne som ännu inte visar sig? Jag blev gravid för 2 år sedan men det visade sig inte på testdagen, först 4 dagar senare kom ett plus fram! Så jag ställer mig lite skepisk till de där "testdagarna"

Detta är andra återföring. Första försöket hade vi 3dagars embryo och nu ruvar jag på 5dagars blastocyst. Idag är det RD12, jag vet inte riktigt...i den bästa världen borde testet visat positivt redan nu. Jag tror att jag slutar med lutinus och ser ifall mensen kommer. Vi har förberett oss med att vända oss till privatklinik.

Men jag såg att du hade fått ett plus - vad roligt att höra!:)) Är så glad för alla här inne som kämpar och lyckas.

Sussna85 skrev 2020-12-13 20:07:14 följande:
    Tråkigt med ett minus :( Men nej, inte är hoppet ute förens mensen är där. Ännu finns det hopp Hjärta Har läst om många som känner det där sticket...min kollega t.ex, som har gjort många ivf, flera gånger när det hr tagit sig har hon känt ett stick några dagar efter ET. Men fint att det blev en mysig lucia iaf Glad

Det kan låta löjligt men jag blir helt rörd och tårögd (många hormoner i kroppen såklart,men också ledsen över försöket) av hur mycket pepp och hopp som ges här inne <3 jag trodde inte riktigt på att vara inne på FL, men jag kan se nu hur genuint och vilken styrkan man får av er alla här <3 tack och fantastiska kämpare är ni allihopa!

• Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-13 19:44:04 följande:
    Vad tråkigt :( min riktiga mens började också 2-3 dagar efter sista lutinus. Men vi får hoppas att det bara ännu är tidigt för att ge utslag.

Och helt rätt! superviktigt att njuta av livet. Dagen efter jag fick minus öppnade jag en dyr flaska vin som vi har sparat på här hemma. Och jag ångrar det inte en sekund haha. Så viktigt att ta hand om sig själv <3
    ja, jag tänkte nog att jag ska sluta med min lutinus innan den tar slut (har bara en dag kvar av dem). Denna gång tog det hårt, jag känner mig nedslagen, mycket energi försvann helt enkelt... Gråt är inte nära tillhands, känner mig bara så tom inombords.. Nya tag. Ett första möte med Nordic IVF nästa måndag.

haha igenkänning det där med vinet. Du gjorde helt rätt!
    Sååå många gånger när mensen dykt upp för mig och jag tar fram gott vin och köper typ allt de har på charkuteri. Tack för all pepp och stöttning <3 <3
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-14 14:14:33 följande:

Jag tror att jag vet exakt hur du känner dig. Jag kände mig också helt tom de första 2 dagar och sedan började jag känna tryck över brösten och sorg. Det är verkligen så sorgligt :( vi har också tänkt prata med andra kliniker men jag har inte riktigt orkat ta tag i det igen, det gör för ont och jag vill inte börja tänka på det riktigt än. Kroppen säger ifrån liksom.

Finns en grupp på fb - IVF Sverige- som också verkar bra och en kan lära sig lite om andras behandlingar.

Kramar <3

Den stressen och pressen man sätter på sig själv, medvetet eller undermedvetet..

Förstår känslan, ta hand om dig först och främst. Någonstans ska kroppen få vara i (låter klyschigt) harmoni.

Tusentack för all stöd. Verkligen. Ta hand om dig<3
  • Filly
    JessTild skrev 2020-12-14 15:46:01 följande:

När jag kom till ET idag var jag väldigt överstimulerad och behandlingen avbröts, ingen återföring...

Vad tråkigt att höra. Har du fått en annan dag för återföring eller hur är planen?
  • Filly
    Enkeli skrev 2020-12-15 22:58:03 följande:

Halloj! Gud så tiden går.. jag kommer ha efter lång injektionstid (blir till från dag 1i injektioner till dag 17

Imrogon med äggplock) äntligen plockning. Är så trött på detta och så svullen. De såg i fredags typ 30 ägg så blir frysning. Är det så att min ägglossning kommer tisigast 5/1 så kan jag få ett embryo tillbaka i januari, annars måste jag vänta till februari. Men det känns ok.. tror den kommer tisigast 5/1. Är mycket tröttare denna gången.. och faktiskt så längtar jag att bli normal i kroppen innn jag får tillbaka ngt. Tröstar mig på att jag kan iaf dricka vin på jullovet. Nu hoppas jag det kommer några fina imorgon och att vi får till frysen, sist blev det inte så tyvärr.. då fick jag bara en blasto tillbaka. Så lite nervös för det.. kram på er

Stort lycka till idag! Håller alla tummar för fina ägg.
  • Filly
    Enkeli skrev 2020-12-16 13:07:55 följande:

Tack alla! Det var bara (eller bara och bara) 20 ägg.. känns bra så man inte är helt överstimulerad.. gick bra nu. Kompis ställt vin utanför dörren så det ska drickas imorgon..

Nu kvarstår jobbiga väntan.. hoppas hoppas ngt går till frysen! Får vänta innan jul

Hoppas på fin befruktning på många ägg!
  • Filly
    Cissi2801 skrev 2020-12-16 16:03:32 följande:

Hej alla tjejer i detta tråkiga vintermörker, har haft mitt andra möte med reproduktionsmedicin på Sahlgrenska.. ska dit nu på måndag för ultraljud och blodprov då mitt tag värde för ämnesomsättningen var en aning låg.. efter detta så kommer jag få ändrad dos och vilket protokoll jag ska köra på... nu är det äntligen igång

Vad spännande! Då håller vi tummarna för bra värde och att ni får komma igång snart. Blir det då i januari?:)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020