IVF hösten/vintern 2020
Hej!
Jag har börjat blöda och fick ett stort MINUS på testet. Undra om man kan hitta test där, istället för inga streck, dyker det upp en blomma eller liknande. Typ ?tyvärr inte men här får du en blomma iaf?. Skämt åsido, jag känner mig helt tom och behöver tid för att kunna orka fortsätta. Pratade med kliniken och de sa att jag inte ska vänta alltför länge då man har endast 1,5 år på sig via Landstinget att genomgå alla behandlingar. Ingen stress alls haha.
Ang min fertilitet - de har sagt att alla tester ser bra ut. Men sen kollade jag igenom journalen och har AMH på 1,3. Vet du vad du har? Normalt men vid den undre gränsen tänker jag. Sen har jag problem med lutealfasen (det var därför jag sökte hjälp i första hand) men de tycker inte att det är ett så stort problem alls. Jag förstår mig inte på dem. När jag nämner att vi kanske ska mäta olika hormonnivåer, kolla om jag har endometrios etc så får jag svar ?ja, men vi skulle ändå inte veta vad vi kan göra med alla dessa resultat. Lite frustrerande.
Hur går det för dig? Hoppas du har mer tur och får en fin julklapp <3
Usch ja, den jäkla stressen från landstinget också. Inte nog att man redan är stressad över hela situationen. Hur tänker ni nu göra? Har ni ägg i frysen för återföring eller blir det nytt ägguttag?
Jag hade 2,9 på AMH ganska hög. Men samtidigt, det behöver betyda någonting heller. Tror mina ägg inte varit tillräckligt bra för att fullfölja utvecklingen.
Det är lite det jag kan känna med landstinget, att allting bara ska ske så hastigt. Inte direkt utredningar som sker.
Test imorgon tänker vi... jag hade riktlinje på först stad 5 sen RD 10, men vid RD10 vågade jag inte. Det kändes för läskigt.
Vi hoppas på ett plus imorgon. Just på luciadagen. Kanske blir det en ?Staffan var en stalledrängen ?:))
Har läst om många som känner det där sticket...min kollega t.ex, som har gjort många ivf, flera gånger när det hr tagit sig har hon känt ett stick några dagar efter ET. Men fint att det blev en mysig lucia iaf