• Filly

IVF hösten/vintern 2020

AndraSladdis skrev 2020-12-02 15:00:41 följande:

Håller tummarna för att det fäster! Är det sista landstingsfinansierade försöket för er?

Tack snälla. Ja precis, sista via landsting. Hade vi haft fler i frysen så kanske det skulle blivit fler insättning. Nu hoppas vi på att sista ägget är DET ägg.

Har ingen aning om vad som händer nu i kroppen med återföring av ett 5dagars blastocyst. Är tanken att det ska fästa nu i dagarna eller vad sker liksom. Kanske lika bra att inte fundera allt för mycket
  • Filly
    AndraSladdis skrev 2020-12-03 09:03:12 följande:
    Bäst att fundera så lite du klarar av! :) Men ja, en 5-dagars försöker fästa ganska direkt, bara ett par dagar efter. Det är dock för tidigt att se det på testen då.
    Jag hoppas det är ett bra ägg. Jag tänker att skulle ägget upplevas med mycket eller visar lite fragmentering så skulle de väl meddelat. Är lite besviken nu i efterhand att jag inte ställde frågan till läkaren som utförde detta om varför han inte gjorde ultraljudet efter återföringen.
    Hur går det för dig?
  • Filly
    MiaP83 skrev 2020-12-03 10:22:53 följande:

Hejsan. Vi har gjort IVF via Rmc Malmö och fick en underbar son som snart är 3. Använde vårt sista frusna ägg på rmc men det lyckades inte så nu fick vi göra det privat. Har gjort äggplock och satt in 1 ägg visade positivt idag på gravtest egentliga testdagen är på lördag :):):)

GRATTIS!:D Vad roligt att höra!:):)
    Hur gammal var ägget ni satte in? Vi går också på rmc i malmö, eller ja gjorde sista återföring igår på en 5-dagars från frysen igår. Var det så att de gjorde ultraljud på dig efter återföringen?
    Min läkare gjorde ju inte det... har alltid varit van vid att de alltid visar på skärmen när läkaren mäter slemhinnan och visar ägget efter återföringen i livmodern.
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-12-03 10:15:45 följande:
    Åh<3 Håller tummar och tår hårt för er! Att de lilla ägget boar in sig ordentligt där nu <3 Men är det privat ni måste gå vidare sen isf?
    Filly skrev 2020-12-02 17:46:11 följande:

Detta gör mig så rörd. Du/ni är sån/såna kämpe! Det är oerhört många tankar som for igenom huvudet, men jag beundrar ert mod. Kram på dig

Tack fina du <3 Vi kämpar alla så hårt på olika vis härinne. Beundrar alla<3

Ja. Många tankar snurrar dagligen,känns konstigt att inte ha en behandling på kommande faktiskt. Jag har ju vant mig med att varannan månad ta dessa sprutor och fara på alla ultraljud etc,nästa farhåga är igen denna coronan som ökar stadigt i Finland.. hoppas de inte kommer att stänga ner kliniken pga av det in på nya året.

Jag hoppas det med, jag hoppas lilla ägget kommer ur sitt skal och borrar in sig ordentligt (gärna i 9månader). Men jag är så rädd denna gång, jag har tidigare inte funderat så mycket de andra gångerna och bara tagit det med ro. Kanske är det för att det är sista gången. Så började jag bli helt orolig över att doktorn inte gjorde ultraljud efter återföringen. Jag fick inte se mätningen av slemhinnan innan återföringen.. Ja men du vet, såna rutiner som man har varit van vid de andra gångerna.
    Ja precis, det blir privat sen i så fall. Vi har tagit kontakt med de privata och förberett oss för ett första möte.

Förståeligt att det känns konstigt när ens "rutiner" går lite på paus. Det kanske är bra tillfälle för dig att bara låta kroppen vara, njuta och återhämta dig lite av nästkommande tiden med julen och ledighet. Bara få vara<3
    Det är alltid osäker med viruset, men sedan tror jag att de vill fortfarande att verksamheten ska vara igång. Fundera inte så mycket på det, det är någonting som du egentligen inte kan påverka. Så hoppas jag verkligen från det innersta att ni snart får goda besked om ÄD<3

• Filly
    MiaP83 skrev 2020-12-03 11:05:41 följande:
    Det var ett 3 dagars. Vi går på livio i Malmö nu eftersom det är syskonförsök. Nej det gjorde han inte vi gjorde 2 insättningar som ej lyckades och sen 3 dje lyckades och det var den gången som det lyckades när han ej tittade med vår son nu. Så nu får vi se med Livio än så länge bara gott att säga om dem
    då kanske det inte spelar någon roll om doktorn inte gjorde ultraljud efter återföringen.
    Ok, vi har tagit kontakt med Nordic för första mötet om detta försöket inte skulle gå vägen. Så behöver vi inte vänta och kan köra igång omgående.
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-03 12:22:28 följande:

Är på ruvardag 13 med en 5dagars. Känner 0 symptom :(

Inte ens pytteömma bröst. Ingen känsla i magen nada :(

De andra 2 ggr jag blev gravid kände jag symptom

hur har dina tidigare symptom varit? men du, det är inte så att det skulle kunna vara så att just denna gång så har du inga direkta symptom. Hoppas verkligen det är positivt när du väl ska testa<3 vilken dag har du testdag?
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-04 07:40:05 följande:

Känningar i magen me molvärk då å då. Ömma bröst, lite illamående & känslig för lukter & trött.

Ingenting sånt nu :( :(

Har testdag på måndag då är det ruvardag 14. Så igår va jag ju såklart inte på ruvardag 13 som jag skrev utan på rd 10, idag rd 11

det är kanske så att det är tidigt att testa denna gång. Ta inte ut någonting i förväg. Förstår oron. Ta inte ut någonting i förväg.

Jag hoppas verkligen att det kommer ett positivt test på testadagen.

Tar du Lutinus också?
  • Filly
    AndraSladdis skrev 2020-12-03 23:26:59 följande:

Ja, redan faktum att ägget har frysts in betyder ju att det håller en bra kvalitet. Kanske är UL mer till för oss att vi ska kunna se ägget!

Jo, det går "bra" så sätt att vi fick ut 5-dagars/6-dagars embryon som var tillräckligt bra för att skickas till PGT-A analys. Nu får vi vänta på resultatet i två veckor. Sen får vi se om något kan sättas in. Antingen finns det ett guldägg där eller inte.

Ja det är nog så som du säger:)

Känner inte direkt typiska symptomer mer än att det sticker och är uppsvälld i ?lillmagen?. Kanske för tidigt att ens veta eller testa. Tar ju Lutinus också så det kan likväl vara symptom från dem.

Vad innebär testet?

Det ska nog allt finnas ett guldägg bland dem. Håller tummarna!
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-12-04 12:31:11 följande:

Vet precis hur det är,men jag tror de gör det(mäter slemhinnan) i samband med ET utan att säga nått. Jag var oxå orolig vid den sista insättningen,varför de inte hade hade gjort nån mätning,vad jag märkte,sen tog jag ut mina journaler och där stod slemhinnan tjocklek iallafall. Ok,skönt att ändå vara förberedd. Men jag hoppas att ni inte behöver ta till privata vården <3

Så är det,försöker njuta av nuet utan dessa behandlingar för tillfället. Tror nog som du skriver att de försöker ha verksamheten igång,mest för pengarnas skull förstås,eller känns det lite som. Men tack,jag hoppas detsamma <3

Känslorna spelar verkligen en spratt med kroppen, svänger mellan hopp och förtvivlan. Har hela tiden trott att ?okej när vi kör igång med ivf, då händer det!? Men att det fortfarande är en kamp.

Jag hoppas verkligen för eran skull, för våran skull, att väntan inte ska behöva vara så länge<3
  • Filly
    MiaP83 skrev 2020-12-05 12:27:46 följande:

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag och boka in ett VUL

Vad roligt! Stort grattis till pluset!:D

En fråga, det här med nidblödning... är det vanligt ens, hur var det för dig? Du som har varit gravid tidigare
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020