• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-01-25 07:20:35 följande:

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

Men åååååå!!! GRATTIS!!! Helt underbart ju!!
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-25 07:20:35 följande:

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

Men åååååå!!! GRATTIS!!! Helt underbart ju!!
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-25 20:34:19 följande:

Jag har ju räknat som vanligt i gravidappen som jag ladda ner, alltså från min sista mens första dag och då säger den 30.9

Ååå! Efter sommaren :) Kände/känner du några symtom?
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-25 20:34:19 följande:

Jag har ju räknat som vanligt i gravidappen som jag ladda ner, alltså från min sista mens första dag och då säger den 30.9

Ååå! Efter sommaren :) Kände/känner du några symtom?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-24 20:57:40 följande:

Förstår det, känner samma sak. :) Vi har fått göra återföringar vid samtliga behandlingar men inte färskåterföring i våras pga Covid. Då hade vi dock tur att få två till frysen då. Sist blev det bara ett embryo och det ledde till graviditet/missfall. Ojoj, det var mycket men förstår hur du tänker. Jag är i samma sist. Har börjat med fler kosttillskott nu inför nästa behandling. Vill göra allt jag kan och det är därför jag funderar på akupunktur. Har inte testat men kollat upp det. Håller tummarna för att nästa återföring går vägen för er!

Tack :) :) Vilken tur att ni fick till frysen den gången när ni inte fick göra en färskåterföring! Så nu har ni en kvar i frysen och ska påbörja 4e IVFen om jag förstår rätt?
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-26 07:22:00 följande:

Jo,ett tidigt litet höstbarn,det blir bra det :)

Jag började faktiskt känna stickningar i brösten typ dagen efter det fäste,i fredags hade jag en sjuk känsla i magen hela dagen,det lixom brände. Livmodertappen har varit i en helt annan position en vanligt...

Nu mår jag illa,började i helgen,redan lixom!

Jag som faktiskt har tänkt att det kan inte vara möjligt att man känner symptom så tidigt efter äl,tji fick jag. Jag menar nu vet jag ju så gott som på dagen när ägget fäste,och symptomen kom krypandes direkt efter,häftigt.

Sen har jag ändå varit så bombsäker på att mina symptom har varit mentala bara..men icke :)

Tänk att det blev ett positivt besked när du några dagar innan var totalt nedslagen. Underbart!

Jag längtar efter dom där symtomen som du nämner, usch vad det är jobbigt att gå och vänta och känna efter. Det är som du säger mycket som är inbillning också ?fick jag inte lite ont i magen nu? eller ?nu har jag metallsmak i munnen?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-26 12:18:24 följande:

Vi hann göra två fet under sommaren och har tyvärr inga fler i frysen. :( Tycker det är märkligt att jag blivit gravid på färskförsöken men inte frysförsöken som sägs ge större chans till graviditet. Läkaren trodde det var slumpen! Nu blir det helt nya tag och 4e ivf:en. Hoppas så vi får till frysen denna gång! Hur mår du nu? Redo för återföring? :)

Hur länge sedan gjorde du den senaste behandlingen/uttaget? Hoppas hoppas att du får bra utfall igen om du ska köra menopur igen. Skulle de öka dosen och gör de något annat än tidigare?

Jag mår bra tack :) Hur mår du?

Som tur är har jag mycket på jobbet som gör att jag kan hålla tankarna på annat. Sen blir det ju så himla svårt, jag har brutit ihop varje gång under ruvardagarna. Imorgon ska jag börja med lutinus. Förra gången fick jag ta 3 doser av ovitrelle istället för lutinus, men nu testar jag lutinus igen. Det är jobbigt när ovitrelle ger ett falskt positivt graviditetstest. Hur har du fått göra vid FET? Den här gången har jag gjort i stimulerad cykel med 50 enheter menopur varje dag.
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-26 16:08:11 följande:

Ja nu är det ändrat i min app och den säger nu att jag är i v4(3+5) :) och bf är 7.10!

Idag mår jag bra,för bra nästan haha. Har mått illa de senaste dagarna och nu är det inget idag och det gör mig nojjig för mf..vet att det kan gå upp och ner,men när detta mående har hållit i sig nu sen i lördags typ så vill jag gärna ha det kvar för att känna mig lugn,haha.

Hej igen. Vad gjordes det för test på din sambos spermier? Testade dom spermie för spermie eller på helheten? Jag tror inte att det är något test vi kan göra i Sverige nämligen..
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-27 07:57:11 följande:

Vi gjorde senaste behandlingen i oktober/november. Vi har inte testat Menopur tidigare så det blir lite av en chansning men dosen och så. Blev det någon skillnad för dig när ni bytte till Menopur?

Håller med om att det är skönt att ha tankarna på annat när man är mitt uppe i behandling. Jag har gjort ett stimulerat fet med Progynon (då tog jag Lutinus) och ett med Letrozole utan Lutinus. Spännande att stimulera med Menopur. Undrar varför de gör på så olika sätt. :) Nu är fet nära för dig, kul!

Det verkar vara en uppsjö av olika varianter att göra vid FET.

Det blev otrolig skillnad för oss när vi på tredje försöket bytte till menopur, jag vet inte om det var slumpen

Ivf 1 15ägg och ingen återföring (alla dog till dag 5)

Ivf 2 15ägg och en 2dagars ET, inget till frysen

Ivf 3 16ägg, 9mogna, en 2dagars ET och 3 (!!)st till frysen

Jag trodde aldrig att vi skulle få en blastocyst efter utfallen på de två första försöken.

Så testa menopur tycker jag :)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-27 08:04:07 följande:

På min klinik är det enligt statiskt högre procentuell chans att lyckas med en fryst blastocyst men statiskt är ju just bara statistik. ;)

Jag tog Lutinus i stimulera cykel (med Progynon) men inte när jag fick ägglossning med hjälp av Letrozole. Det verkar variera mycket som du skriver. Finns inget evidens att tillsatt progesteron hjälper när man själv ägglossat. Hur gör de på din klinik?

Klart vi ska lyckas och att vi inte ger upp. Hälsar en annan envis. ;)

Och jag fick välja mellan att ta 2st sprutor ovitrelle eller att ta lutinus, förra gången valde jag sprutorna men nu valde jag lutinus igen

Vi ger inte upp tjejer, tillslut ska det lyckas för oss alla :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020