• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-02-03 20:39:06 följande:

Hmm svår fråga vet inte om jag gör det eller så bra. Sen jag började innan ivf var det värre grät varje dag då jag inte visste vad vi skulle göra. Min biologiska klocka hann gå några år innan min sambo var med och flera försök under flera år innan han gick med på ivf. Nu äntligen sen ett år drygt är vi på samma bana att vi vill ha barn på ett eller annat sätt????

Nu känns det bättre har kommit fram till att det nog inte går på egen hand och accepterat det. Tacksam att det finns hjälp och man inte suttit i samma situation typ för 20 år sedan eller så.

Men önskan är där hela tiden givetvis och frustrationen när det har misslyckats. Bara att kämpa på, ul nästa mån för att kolla om progynon gett värkan sen troligen ett från frysen mitten av feb hoppas hoppas.

Usch, jag minns också att jag var stressad innan IVFen och jag ville ha barn och min sambo ville vänta. Skönt att tillslut vara eniga om vägen framåt. Jag var så inställd på att det skulle fungera snabbt med ivf och så gjorde det inte det, det har gjort mig rädd. Men nu tänker jag; tillslut ska det gå.

Vad hjälper progynon till med? Hoppas hoppas att det hjälper.

Har ni kvar en i frysen och hur många insättningar har ni gjort?
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Vännen, usch vad fruktansvärt att behöva gå igenom detta.

Kärlek och styrka till dig. Det kommer att gå igen! Och vad bra att du har en blastocyst i frysen. Var det länge sen du gick igenom aborten? Kram
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-03 17:02:40 följande:

Jo,det fick jag redan på RD 8 med ett 2 dagars,men som du skriver ovan,det är sån variation när man plussar efter insättning. Och jag tror att plussa RD 8 med ett 2 dagars är väldigt tidigt egentligen. Därför vill jag inte att du misströstar ännu vännen! <3 Kram!

Söta du <3 Jag håller ut och hoppas. Hoppas att mensen inte dyker upp som beräknat på lördag. Kram
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-03 19:18:11 följande:

Sen var jag lite dum och tog inte ett tidigt test heller för ja tänkte spara de haha :D

Haha! Vi har köpt storpack med billiga stickor, typ 4 förpackningar :) Sitter och analyserar och lyser genom testen för att leta efter tecken
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-02-04 12:42:49 följande:

Tack <3 nej precis nu men min kropp bara skriker efter att vara gravid igen. Känns så onaturligt att avbryta en graviditet som jag var mitt i och inte få med mig något barn hem. Vill bara gå in i en ny graviditet och sörja parallellt... var i processen befinner du dig?

Jag förstår verkligen det <3 Alla planer som har byggts upp och som plötsligt raseras. Jag hoppas så att du snart får komma igång igen och får blocka framåt

Jag har gjort 3st IVF-behandlingar och ruvar nu på mitt 4e embryo. Tredje behandlingen fick vi till frysen, jag är så glad för det. Innan kändes det nästan nattsvart. Jag hoppas så att det ska bli plus på stickan den här gången.
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-05 10:00:54 följande:

Hej

Ja jag höll på bli smått tokig. Min vän som jag valt att prata med svarade inte vid mitt sista misslyckade. Så gick in här och registrerade och bara tömde mitt hjärta. Har fortsatt med det när jag behövt. Sedan har jag helt kopplat av detta när jag inte behövt för att få lite distans.

Har även inte varit inne på Facebook eller Instagram de senaste åren, orkar ej med bäbisbilder samt träffar inga bäbisar yngre än ett år. Verkar vara min magiska gräns. Blir svårt nu när min syster skall ha barn i mitten av april men det får gå på nå sätt hoppas jag utan att bryta ihop.

Känner igen mig, jag har också lagt ner både facebook och instagram nu, varje gång jag gick in var det antingen ultraljudsbilder eller bilder på magar. Märkte att jag bara mådde sämre av det, väldigt skönt att förskona sig från bilderna. Vill heller inte verka bitter, usch, det är svårt. Jag tycker att det jobbigaste är när någon precis har blivit gravid och man ska sitta där och verka så himla glad fast det gör så jäkla ont. När barnet väl kommer tycker jag inte att det är lika jobbigt, förutom att jag känner mig utanför. Jag har berättat om läget för alla mina kompisar, och det är väldigt skönt att kunna säga som det är.

Är din syster yngre?
  • Annna84

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

• Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-07 14:39:09 följande:

Åh såå roligt :) grattis! Så du har oxå TestDag på söndag ? Alla hjärtans dag? Jag har TestDag då oxå! 1 vecka kvar. Fick du oxå tillbaka en 5 dagars i tisdags??

TACK :) Jaaa, på alla hjärtansdag, det kändes nästan som ett tecken. Jag satte in en 5 (eller 6) dagars i fredags. Jag hejar så på dig och håller tummarna för att det blir världens bästa alla hjärtans dag. Ska du vänta till den dagen? Det skulle ju vara så fint!!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-07 10:46:49 följande:

Åh vad roligt, vad glad jag blir. Stor grattis! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter utvecklas bra. Första vul brukar vara i vecka 8 (dvs. 7 plus några dagar) så om ungefär 3-4 veckor borde det bli. <3

Tack fina du!! Jag har inte tagit in det ännu och är otroligt ödmjukt inställd. Nu gäller det att ta sig fram dag för dag här :)
  • Annna84
    Grustradgarden skrev 2021-02-07 10:56:29 följande:

Så fantastiskt roligt! Grattis! Jag gick på vul i v 8 på Sahlgrenska.

Säger som ovan: testa INTE stegringen på cb digital. Är du gravid, så är du. Herregud, så dåligt jag mådde över att aldrig(!) få 3+. Jag väntade på missfall, men är nu i v 26.

Åå, tack!! Och tack för era tips om de digitala stickorna, jag har förstått att de kan se knasiga utfall som bara innebär onödig panik. Vad kul att du redan har kommit till v26. Hur mår du?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020