• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-02 16:10:33 följande:

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

Hej break a leg som man säger.

Håller tummar och tår!
  • Ivf2020

Hej igen alla glada. Här är jag inne på 6e veckan utan mens efter Ma.. Börjar bli något frustrerande att inte komma framåt. Samtidigt är jag lite rädd för ny insättning men vad ska man göra.. De finns ju bara 2 vägar i detta fallet.. :/

• Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-02 16:10:33 följande:

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

Ååh va roligt nu ska de gå ja :D
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-01 20:37:49 följande:

Nej inget tidigt test på sagd testdag.

Ja morgonurin

Ja de kan den.

Jag har bestämt mig för att fortsätta behandling ett par dar till sen testa på nytt. Känns det ftf på samma sätt och ingen blödning . Blir det då negativt ska jag gå och ta ett blodprov.

Läste gammla rön 18 dagar så kör på det.

Spelar inte så stor roll om det är negativt då ett par dagar mer eller mindre då man måste gå en naturlig menscykel emellan ändå..

Okej de nog bra att fortsätta ifall det tar tid att synas på stickan. Har ni fler i frysen?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-02 18:12:31 följande:

Hej break a leg som man säger.

Håller tummar och tår!

Tack :) För dig med!!
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-03-02 18:57:01 följande:

Hej igen alla glada. Här är jag inne på 6e veckan utan mens efter Ma.. Börjar bli något frustrerande att inte komma framåt. Samtidigt är jag lite rädd för ny insättning men vad ska man göra.. De finns ju bara 2 vägar i detta fallet.. :/

Hej :) Hoppas att den kommer snart så att du får komma igång. Precis, vi kämpar får jobba vidare för att nå våra mål här i livet. Det ska gå!!
  • Dhalia
    Ronjas88 skrev 2021-03-01 18:14:24 följande:

Hej! Jag är ny här. Vi är inne på vårt först IVF försök just nu. Har era läkare sagt något om graviditet och covid? Jag känner mig lite orolig för att covid ska kunna skada embryot eller fostret. Börjar närma sig att vi ska få vaccin på jobbet så funderar på om jag ska vänta med återföring :( Hur resonerar ni?

Hej, mina har inte nämnt något om de. Sen resonerar jag att jag inte vill att vaccinet ska påverka mig negativt så jag avvaktar med vaccinet så långt det går. Sen är vi mitt uppe i sprutorna nu under IVF också :)
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-02 18:58:13 följande:

Ååh va roligt nu ska de gå ja :D

Tack <3 Hur mår du?
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-02 18:57:01 följande:

Segt att mensen inte kommer igång. Förstår dig helt är också livrädd för MA igen, man känner sig så maktlös :(
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-02 19:11:25 följande:

Tack <3 Hur mår du?

Ja börjar känna mig lite svullen om magen nu, som någon annan skrev på familjeliv känns som man kissae så långsamt typ haha, men är väl för de trycker så konstigt därinne :D har första ultraljudet på fredag så hoppas de finns många blåsor :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020