• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-03-02 19:10:36 följande:

Hej :) Hoppas att den kommer snart så att du får komma igång. Precis, vi kämpar får jobba vidare för att nå våra mål här i livet. Det ska gå!!

Ja de hoppas jag med. Alltid haft regelbunden cykel tills jag fick MA. Ju är väntan riktigt jobbig.. Ska du göra insättning snart eller har du precis gjort? :)
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-02 19:04:13 följande:

Okej de nog bra att fortsätta ifall det tar tid att synas på stickan. Har ni fler i frysen?

Hej ja en kvar i frysen sen ett till ivf försök via landstinget. Så detta jag nu ev ruvar på är 5 insättningen inom loppet av ett år typ.
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-03-02 16:10:33 följande:

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

Håller stenhårt tummarna! Fy ja den väntan e en pina
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-02 19:16:41 följande:

Segt att mensen inte kommer igång. Förstår dig helt är också livrädd för MA igen, man känner sig så maktlös :(

Jaa men man funderar ju på varför.. Det är ju en hopplös känsla dessutom att inte ha en aning om när den kommer. Inga tecken än heller, blir så frustrerad.. Vill ju göra en ny insöttnindgng, en 4e blasto..
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-03 05:50:28 följande:

Jaa men man funderar ju på varför.. Det är ju en hopplös känsla dessutom att inte ha en aning om när den kommer. Inga tecken än heller, blir så frustrerad.. Vill ju göra en ny insöttnindgng, en 4e blasto..

Ja de så olika också för mig har de kommit igång direkt efter cytotec kuren. Men du hade sen negativt test? Tänkte så de inte är kvar rester men de har dem kanske kollat med ultraljud efteråt med?
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-02 22:06:26 följande:

Hej ja en kvar i frysen sen ett till ivf försök via landstinget. Så detta jag nu ev ruvar på är 5 insättningen inom loppet av ett år typ.

Vad jobbigt att man gjort så många och att det inte tagit sig eller har du haft missfall också under den tiden?
  • Sussna85

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Så härligt! Nu håller jag såååå mina tummar för dig!! <3
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-03 07:10:54 följande:

Vad jobbigt att man gjort så många och att det inte tagit sig eller har du haft missfall också under den tiden?

Hej haft ett missfall v6 konstaterad graviditet på ul v8.

Sedan ett missfall fera år före det utom ivf ej konstaterad grav före men då kom det ut delar..

Sedan nu sist tror jag fostersäck kom ut efter jag slutade min kur..
  • Inalina

så spännande! jag tror också det kommer gå nuSolig!!!
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-03-03 07:19:29 följande:

Så härligt! Nu håller jag såååå mina tummar för dig!! <3

Tack fina du! RD1 nu och det känns som att tiden går långsamt framåt, samtidigt som det går mycket snabbare med en blastocyst än en 2-dagars, då 3 dagar har redan förflutit :)

Jag läste att det gick bra för dig på ultraljudet, så skönt att höra! Hoppas verkligen att du kan slappna av lite nu, trots de envisa blödningarna som kommer.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020