• Inalina

IVF hösten/vintern 2020

GlitterLina skrev 2021-04-01 12:07:28 följande:

Min mens har kommit!

Så nu på lördag kväll börjar sprutbehandlingen

Ska köra på Menupor denna gång

Nästa fredag är det vul för att kolla om äggen vuxit nåt

Vad spännande!! Håller alla tummar!
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-06 05:49:24 följande:
    Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..
    Hej!! Jag ser absolut streck på stickan! den där mensvärken är ju väldigt lik samma värk när man är gravid och livmodern börjar växa. Håller alla tummar att det fortsätter vara positivt och ökar på till testdagenGlad!!
  • Inalina
    Cissi2801 skrev 2021-04-07 14:52:01 följande:

Det blir äggplock nu på fredag, fick veta det när jag var på Sahlgrenska idag.. woho

så spännande!! stort lycka till =) ! hur många ägg har de sett på ultraljudet hittills?
  • Inalina
    Cissi2801 skrev 2021-04-07 15:29:54 följande:
    Tack, de hittade 11 st.. 7 på höger och 4 på vänster.. kommer inte ihåg storleken, är bara så glad att äntligen snart vara i mål.. vet du när brukar man börja med lutinusen?
    Ok, det låter bra =) storleken är ju inget man egentligen själv behöver komma ihåg heller, läkarna bokar ju äggplock när man är redo :)

progesteron tror jag man börjar med dagen efter äggplock eller liknande, fråga läkaren imorgon (tror de ger dig ett schema hur du ska ta det), man börjar i alla fall inte innan! Lycka till i morgon!Solig
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-08 07:34:36 följande:

Nu ska jag på blodprov på fm, östradiol. Kan inte komma ihåg nu hur många ggr jag fått olika nålar i mig, men många.
    Samma här, med blodprover alltså, tur man inte är livrädd för nålar (som min man är)Flört De tar väl de där blodproverna för att se när man börjar bli redo för äggplock, det var så min läkare förklarade det i alla fall :) 
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-08 15:52:45 följande:
    Ja har om en vecka exakt nu, 15 april. Blir då i v7+3. Men har ingen bra känsla alls. Molvärken man hade i början har försvunnit och kände bara i morse lite grann som något konstigt i sidan annars känns allt stilla i magen sedan 1 vecka tillbaks. Ryggen gör inte lika ont längre, fick nästan direkt ont när jag plussa tidigt där men det har också lugnat sig, har ju försökt sova på sidan och med kudde mellan benen vet inte om det har hjälpt då. I helgen var jag mest trött och frusen av mig men vi var också iväg och var ute och gick mycket i skogen. Jag mår ju lite för bra. Brösten började ömma i typ v4+6 där så ganska sent denna gången. Dem är mer svullna än vanligt fortfarande men de ömma har minskat en aning tycker ja, dem blev aldrig så riktigt ömma som de har varit första graviditeten. Några gånger har jag kännt illamående men tror mer de inbillning. Lite annorlunda allting denna gången också. Så känns ju inget vidare för allt blir bättre och inte värre :( vet inte vad man gör ifall det blir igen MA visserligen har vi rätt då till missfallsutredning men jag orkar inte va med om ett till igen och börja om allt igen. Har ju inget hopp om den i frysen på Livio ska gå vägen heller känns som den skulle slutat i ett MA också. Mycket har spökat i huvudet dem senaste dagarna :/
    Åh vännenHjärta förstår såklart din oro, men så länge du inte blöder en massa tycker jag att du ska (försöka) lämna oron och vara neutral till det hela. Jag vet hur cynisk man blir i den här processen och att om man inte mår rent utav skitdåligt så blir man jätteorolig att något är fel. :/ jättetrevkigt att det ska vara så men det är så vi funkar.. 
    Försök att bara få dagarna att gå men ta inte ut något i förskott innan din VUL, det är så dumt att gå och sörja innan man vet någonting om lilla livet där inne.

Jag lärde mig det den gången jag faktiskt blev gravid och det höll i sig hela vägen, jag oroade mig konstant och en dag i v 9 eller liknande när jag inte kände något illamående var jag stensäker på att fostret hade dött men när jag kom in till VUL var allt lugnt. Där kom vändningen och jag bestämde mig för att skärpa till mig och vara gravid tills motsatsen bevisats och inte gå och förvänta mig katastrofer.

Stor kram till digHjärta förstår såklart din oro men försök håll dig neutral.
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-08 20:58:59 följande:
    Min sambo säger också så, de har varit så olika hela tiden nu. Och visst läser man en hel del där symtom försvinner i v6 och att de ändå går bra men de så svårt att tänka att man ska vara en av dem till slut när de gått så dåligt dem andra gångerna och de har brukat va tecknet för mig att den stannat. Men jag försöker va typ neutral inte tänka för mycket åt de ena eller andra hållet. Att slippa blödningar kan jag ändå va glad för för då hade de ju varit mycket mer oroande annars. Ja hoppas de ska va så för mig med :(

Tack i dessa tider behövs kramar mer än nånsin nu <3
    alltså i början där tror jag man känner efter precis hela tiden så om man mår lite illa eller blir lite trött så MÅSTE det vara graviditeten. jag kände inget illamående förrän samma dag jag skulle på VUL och då var det ändå ganska diffust så jag fattade inte att det kunde vara graviditeten.. men det fick jag äta upp sen ;)

annars hade jag bara lite molvärk kring BIM och hade även en del blödningar tidigt så jag fick försäkra mig flera gånger innan v 12 att det fanns någon där inne med flera vul Hjärta jag tror på ditt pyre denna gången och hoppas verkligen du får gå hela vägen, det är din tur nu!!!Glad
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-13 09:03:52 följande:
    Det kommer gå väl.. Men föregår att du är nervös/rädd. Jag ska till mvc imorn, hade vart skönt om dom kunde få in mig något tidigare än början p å vecka 9. Fick inte en dag tidigare än 8+0. Om jag förstått rätt kan man se från vecka 7 hyfsat bra? Dom hittade ju inget foster alls hos mig, endast gulesäck och fostersäck, så jag år livrädd. Känns som jag hittar på vissa symptom med vad nojig man blir?! :(
    hej! om du skulle känna att du inte står ut med att inte veta kan du ju alltid gå på ett privat ultraljud.
    en stor anledning att de inte vill att du ska komma förrän efter v 8+ är ju för att de måste vara 110% säkra på att de kan se något annars har de 'slösat skattepengar' . Menar absolut inget illa med inlägget och jag tycker det är fantastiskt att ni kan få detta betalt av vården i Sverige, men man får heller inte vara med och sätta reglerna för när man ska få komma... Kram!Hjärta
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-13 10:17:46 följande:

Yes blir äggplock nu på torsdag & återföring nu på lördag!

wow grattis!!! hur många ägg såg de idag? så skönt att allt gick så snabbt från att ni bestämde er för att köra igen! denna gången ska det bli Plus!!!Hjärta
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-13 11:44:57 följande:
    De kanske är olika rutiner på vissa ställen. Jag går nu via landstinget också och fick tid v7+3. Ville egentligen ha senare för att kunna passera v8+2 när min första MA stannade. Oavsett så måste dem alltid göra ett andra ultraljud en vecka senare om det inte går bra. Jag tror däremot att läkarna som gör undersökningen tycker de syns myyycket tydligare i v8+. De va mitt intryck när jag gjorde sist på Livio och va då i v7+2 men den hade stannat tidigare och var så svårt att mäta osv så kommenterade hon att hon inte alls gillar när dem sätter så tidigt ultraljud.
    ah jag förstår, ja mätningen är ju en grej som jag förstår är väldigt svår överhuvudtaget när de är så där små :/

men hjärtslagen ska de ju kunna se tidigt från v 7, men ja verkar ju smartare att vänta längre i alla fall så man får det ordentligt gjort och man slipper missförstånd =)! jag vet bara hur otrooooligt lång tid det känns som mär man går o väntar på att få se ett liv därinne....
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020