• Inalina

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-04-13 14:46:22 följande:
    Ja de känns som en evighet, man vill ju bara se hjärtat slå :( idag kändes brösten knappt ömma nu så tror inte de här kommer sluta bra så blev det sist :(
    snart är torsdag här, jag kommer sitta på nålar tills du skriver i tråden! ang brösten så hade jag aldrig ont i dem under min graviditet, tror att jag fick lite ont efter Ovitrelle-sprutan eventuellt men det försvann ju sen. så det skulle jag inte ta som något tecken på att det inte står rätt till. stor kram, hoppas torsdag kommer snabbt denna veckan!
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-06 13:19:08 följande:
    Hej för ni som skall äta kortison som jag, fick veta av kliniken att man skall ta det på morgonen då det är uppiggande, kan bli svårt att sova annars så har ändrat det till det nu, tog på kvällen nu i 2 dagar startade spruta 2 kvällar sedan.

Inväntar tid för blodprov nu tors och UL fredag. Känner inte av något än så länge...
    Hejsan! Hoppas det går bra för dig denna gången, snart dags för äggplock? =)

Jag såg att du fått prednison, jag ska starta med mina sprutor i morgon och när jag blev gravid förra gången tog jag också Prednison. Vad fick du för dos?

Jag fick 10mg om dagen då men har inte kvar protokollet (och vill inte direkt fråna min klinik då jag inte berättat att jag kör i Schweiz denna gången..), och jag är i valet o kvalet om jag ska köra det denna gången med, och känner att jag kanske borde gå ALL IN när jag ändå håller på. Jag har tabletter kvar från förra gången...

min läkare denna gången sa att han kunde skriva ut men han har själv inte gett Prednison till någon patient tidigare och tror väl inte direkt på det. vad står det i ditt protokoll, att du ska starta vid sprutstart med 10mg direkt?
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-14 19:09:01 följande:

Hej

Jag har sedan 1a dagen med gonal f gått på 5mg. Nu idag äggplock så är den ökad till 10mg och så fram till gravtest. Sedan skall jag trappa ned 1v 5mg, 2v 2,5mg, 3v 2,5mg varannan dag. Beror på binjurarna de kan ta stryk om.man ej trappar ned gradvis.

Har gjort mitt tredje uttag idag. 1a gången gjorde ont. 2a gången kändes knappt 3e gången idag ont. Olika läkare varje gång, vet inte vad det beror på kanske hur tjock väggen är så att säga.. Fick be om mer morfin.

Hej, tack snälla för svar. Jag kanske helt enkelt tar en lägre dos också på 5mg.

Min läkare idag tyckte nämligen att 10mg var i högsta laget. Jag kan det där med nedtrappningen och vet att det ska göras försiktigt, bra att du skriver det =)

Usch så jobbigt med ont vid äggplock :( hur känns det nu efteråt?

jag blir ju sövd här i Schweiz vid den proceduren (i typ en kvart) men har inga problem alls med det förfarandet hittills.

Hur blev resultatet? Kram!
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-14 20:00:36 följande:
    Åh hade du äggplocket idag, jobbigt att det gjorde ont :(

Har mitt i morgonbitti kl 08.00

Hur många fick ni ut?
    Hoppas ditt ÄP gick bra idag!!Hjärta
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-14 22:23:27 följande:
    Hej

Ja kolla om min dos på först 5mg för att sen trappa upp till 10mg för att sen trappa ned. Har mått bra på det i alla fall hittills. Bara ett tips! Ta dem inte när du ska sova man blir pigg på det har jag upplevt.

Sövd det lät skönt!

Nja ont men varit med om värre. Haft urinvägsinfektion och det slår detta lätt. Känns som mensvärk typ. Har förätit mig på godis och chips typ för å tänka på nått annat + se film, sen så ska jag ta värktablett just före jag ska sova. Är nog bättre imorgon.

Blev 8 ägg, väntar imorron på vad de säger om resultat insättning m.m.

Håller tummar och tår.
    Tack, ja det låter som en vettig dos, och nejdå jag tar dem på morgnarna som förra gången :) 
    Ja att bli sövd vid äggplock har för mig bara vart positivt hittills, de har inte ens föreslagit någon annan metod varken här i Schweiz eller i Prag, men gievtvis måste de ha en anestesiläkare på plats, vilket man förmodligen inte behöver annars. Och det kostar ju en hel del såklart. Jag tror att de för egen del tycker det är lättare att jobba när patienten är avslappnad ;)

8 ägg låter bra, hoppas på fin befruktningsgrad!!Solig
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-14 22:21:21 följande:
    Ja har läst massa nu på familjeliv att de kan variera från dag till dag, där det alltså gått bra för folk ändå så hoppas hoppas...

Jag har ju alltid fått svullna och ömma bröst. De va nästan så jag visste sist att de måste va positivt på testdagen för brösten höll sig fortfarande ömma (hade ju testat tidigare negativt då). Första IVF då de blev negativt så försvann de ömma innan testdagen så anade då att de inte tog sig. Meeen denna gången kände varken svullna eller ömma bröst förrän i v4+6, fattade ingenting då. Kände inte ens att dem blev ömma av Ovitrelle vilket har varit så förut. Men jag hade istället jätteont i ryggen vid svanskotan ländryggen redan i v3+ något precis när jag plussa tidigt men nu är de helt borta då. Nu när brösten börjar svaja så blir jag orolig men ikväll var dem ömma igen. Och sist blev de litr så veckan innan att de ömma och de svullna försvann och kom tillbaks. Men ja känner ja har ökat i midjefånget lite men vet inte heller om de för man är så förstoppad och uppblåst av all lutinus eller om den faktiskt har växt. :/
    Jag förstår, ja man känner ju sin kropp bäst även om den verkar kunna bete sig olika vid olika graviditeter också!

När har du ditt VUL idag? får din partner följa med? stort lycka till jag tror det är en vinnare denna gångenHjärta
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

Men åh så tufft med äggplocket :( att man ska behöva gå igenom så mktGråter

de fick säkert ut de största och bästa i alla fall, finns det någon chans att du kan få tillbaka 2 om det finns 2 till på lördag? Bra de kör ICSI, det har ni alltså inte gjort innan?
    KramHjärta
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-15 15:27:35 följande:

Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket

Hehe klart det gjorde!!! =) underbart ju!!! Stort grattis och slappna av och njut nu vännen!!!
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-15 15:00:01 följande:
    Nä icsi har vi inte gjort innan då alla 13 blev mogna sist & 5 befruktades.

Ja vi ska få tillbaka 2 att sätta in på lördag så hoppas verkligen det blir så
    Ok håller verkligen tummarna inför i morgon och att de ringer med positiva besked idag!Hjärta
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-16 14:25:04 följande:

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

Neeeej fan va ledsen jag blir för din skull =( jäkla skit!!! Fick du inte något mer utförligt svar av kliniken eller en tid för uppföljningsmöte?? Detta måste ju gå att göra något åt, och som sagt utan återföring, är det ens ett försök? Stor kram till dig
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020