• Inalina

IVF hösten/vintern 2020

Ivf2020 skrev 2021-04-29 09:49:11 följande:

Just nu blir jag tokig. Det känns som det ska börja "rinna" ur mig, gick in i vecka 8 igår. Men inget blod(rädd för missfall de klart) och inggs flytningar att tala om heller. Varför känns de så? Hade värk i livmodern förut med, men det har lugnat sig nu. Springer ju konstant på toa för att se att det inte blöder..

försök hålla dig lugn/neutral tills i morgon när du har VULHjärta för visst var det så? 
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

jaaaaa men det är väl klart det gjorde!!!Hjärta vilken lycka!!! det HAR gått vägen nu, så måste du tänka, sen är de andra stegen med ultraljud och kub etc bara fler sätt att lära känna bebisen. stooooort grattis!!! njut av helgen nuSolig
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-05-02 19:33:11 följande:

Gissa vem som har det tufft nu.. Fått mörkbruna, små flytningar.. Inte alls mycket, men nu kör det runt i huvudet på mig.. Tänk om det blir ett missfall, bara dagar efter jag sett de lilla hjärtat slå :(

hej vännen, förstår att man oroar sig för allt (jag minns själv hur det var) men man måste försöka lita på att kroppen tar hand om den lilla krabaten nuHjärta om det inte kommer massor med blod eller du får väldigt ont i magen så försök hålla dig lugn. (Även kan det gå bra så det är ingen dom heller). jag blödde till o från under första veckorna fram till v 12 ungefär, och det var absolut inget fel och ingen kunde förklara varför. Hur mår du annars?
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-05-03 19:16:29 följande:
    Hej, jag testade positivt i fredags. Har haft först rosa klegg måndagen sen har de varit ömsom mörkgammelrosa till röda olika nyanser blod/flytningar som kommit ut som en dusch antingen när jag gått på toa eller i binda typ var 2/3 timme en liten dusch när jag är i rörelse på nått sätt. Har trombyl + lutinus + kortison. Tror det ökar på vätskan och blodflödet en del. Funderar och ta mer järntabletter för att inte sjunka för mycket måste ge effekt att småblöda lite då å då. Vill inte bli trött i huvudet och knopp nu mer än nödvändigt. Hur gjorde du?
    ja men åh stort stort grattis till plusset!!!Solig det är ju fantastiskt! jag tror också att framförallt trombyl kan göra att man blöder lättare/mer men jag kan inte ritkgit det där. järntabletter skadar nog inte, när du kommit en bit i graviditeten är ju järn viktigt  som tillskott så du kan ju lika gärna börja bygga upp nu. jag köpte blutsaft (minns ej  - Floradix heter det nog) som jag tog en shot om dagen minst under hela graviditeten då järntabletter fick jag så sjukt ont i magen av. 
    kram hoppas det slutar blöda snart så du kan bli lite lugn och njuta av att du är gravidHjärta 
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-05-03 19:32:44 följande:
    Men idag är det lite tuffare igen.. Ytterligare lite bruna flytningar.. :(
    usch jag förstår, ja man kommer liksom aldrig fram till själv att det kan vara ´normalt´att blöda under en graviditet :( även om det är det.

helt ärligt, jag var på gynakuten ett par ggr innan v 12 för att stilla min oro för mf så jag är väl mer för att åka in och kolla än emot, men de gångerna jag gjorde det hade jag haft superont i magen tillsammans med något annat symptom eller att det rann blod i toaletten.. man måste göra vad som känns rätt för en själv Hjärta
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-05-04 05:33:44 följande:
    Jag ska ringa ivfkliniken idag.. I söndags såg jag lite i trosor a, igår hamnade lite på pappret... Men inget imorse. Har ju lite mensvärk med typ... Superont har jag absolut inte haft, mer molvärk och inget färskt blod alls.. Känns som detta är något gammalt som ligger kanske?
    Ja jag skulle nog avvakta lite med att åka in om du inte känner att det kommer mer och färskt blod eller som sagt om du får väldigt ont. Men är du väldigt orolig och inte kan tänka på nåt annat/ eller jobba så lika bra kolla upp igen.

sen får man liksom bestämma sig för lite vad som är ok för en själv, jag förstår om man kollar med vul en gång till vid första blödningen, men om det fortsätter så trots fint VUL får man nog tyvärr acceptera att det är normalt i din graviditet Obestämd

det är så synd när man gått igenom allt vad ivf heter och sen får man ändå inte bara njuta och vara glad över sin graviditet utan då ska man bli orolig över blödningar etc, sånt där gör mig lite förbannad! men det ska gå bra för dig!Hjärta kram!! 
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-05-04 12:19:07 följande:
    Jag har nu pratat med 3 olik (!!), nervös som jag är.. Sambon är mer att han tror att det är helt normalt. Har en mensvärk, precis som den brukar vara.. Ivf tyckte inte jag skulle oroa mig, det var inget färskt blod. Min mvc sa att det kanske inte var omöjligt att vul hade orsakat en liten blödning, som kom ut nu.. Men gynmottagningen tog min oro på allvar, att vara ovetande till juni så jag får komma in på fredag redan! Då ska en läkare se om dom kan hitta någon orsak ill blödningen och se så allt står rätt ill.. I övrigt mår jag ju med små symptom, så ska ju inte klaga.. Tack för att du stöttar!
    Hej! så skönt att du kunde komma in redan denna veckan, vilken vecka är du i nu? det är alltid en lättnad om de kan kika på det och ev lokalisera blödningen, och så får du förhoppningsvis slappna av lite mer senHjärta
  • Inalina
    Chajsa skrev 2021-05-09 15:14:48 följande:
    Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.
    Stort grattis!! Vad glad jag blir för din skullHjärta Även om vi ALLA här inne förtjänar plus och graviditeter så tror jag nog att du är en av dem som haft det tuffast, så det värmer lite extra att du fick plusset!Solig
  • Inalina
    Chajsa skrev 2021-05-12 08:30:11 följande:

Hej alla, jag var ju dum och tjuvtestade och fick positivt graviditetstest under ett par dagar, men som aldrig blev starkare. Nu är det negativt och jag har ont i magen. Lite spottings. Tidigt mf/kemisk grav är ett faktum. Kliniken har tidigare sagt att jag nog kan sätta igång en ny färskomgång direkt med mensen som kommer, detta var en FET. Har någon erfarenhet av detta och vet hur jag kan göra med lutinus? Vill egentligen bara sluta så att mensen kan komma igång ordentligt. Bryter ihop och går vidare...

Åh så ledsen att höra :( är det testdagen nu?

för om det är (definitivt) negativt så kan du sluta med progesteronet så mensen kommer igång. (min mens kom igång även fast jag tog progesteron så det påverkades inte). Förstår att man vill sätta igång direkt igen, så det var ju bra att kliniken föreslagit detHjärta
  • Inalina
    AndraSladdis skrev 2021-05-19 18:37:39 följande:

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

Underbart!! stort grattis till tydligt plus!!Glad heja heja!!!Solig
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:10:14 följande:

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Åh så ledsen jag blir för din skull :( fan va tråkigt att höra :( kanske möts vi upp igen i höst, stor kram <3
  • Inalina
    Chajsa skrev 2021-06-01 08:08:28 följande:
    Hej vännen! Ja jag plockades på sex ägg i fredags. Bara tre befruktades, förra gången gjorde de icsi på hälften och frisim på resten och de befruktade lika bra. Men nu med frisim på alla tror jag inte det blev optimalt. Hur som helst, fick en 8-cellig och ofragmenterad liten 3-dagars insatt igår! De andra två hade 2 celler respektive en liten fragmentering men de skulle odla vidare dem och se vad som händer... var lite nedslagen igår för går det såhär utan några till frys varje gång är ju mina landstingsförsök slut i augusti. Men! Försöker njuta för just nu ruvar jag ju och ska vänta lääänge med testningen denna gång :)

Hur går det med blödningarna och järnvärdet?
    hej!! En 8 cellig på dag 3 låter ju perfekt!! dessutom utan fragmentering, jag tror det kan vara guldäggetHjärta! Jag vet att det är lätt att bli besviken när man inte får till frysen, men får du plus nu så kan du lägga besvikelsen åt sidan :) Håller tummarna att det går fint och att du får ett fint plus på testdagen Solig! Kram!
  • Inalina
    Cissi2801 skrev 2021-05-26 20:35:43 följande:
    Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen
    Så härligt!!!  Ni som kämpat så länge också, vad underbart att ni är en bra bit på vägen nu Solig Hur mår du?
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-06-01 12:57:51 följande:

Nu är de första blodproverna analyserade.. Allt såg fint ut. Såå nervös för ett tidigt ultraljud nästa onsdag..

åh så spännande, var det NIPT du gjorde då? fick ni reda på könet då också eller det kanske ni inte ville? Ultraljud är alltid lite nervöst men så fort man fått se lilla pyret så blir man ju alldeles lugn och lycklig i alla fall Hjärta det kommer gå fintSolig
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-06-12 00:00:09 följande:
    Förhoppningsvis kommer den inte mer :) jag plussade med en 2dagars i mars så just nu är jag i v16 och väntar en kille till november :) var en stark liten av 8 embryon och fick inget till frys.
    Åh jag visste inte att det var en pojke, och tänk att du är i v 16!!! så härligt att höraHjärta!! grattis igen haha, så roligt att ni kan ställa in er och förbereda namn etc Solig
  • Inalina
    Chajsa skrev 2021-06-13 16:49:20 följande:

RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)

STOOOOORT grattis!!!! Så härligt! denna gången blir det en bebisSolig!! vad härligt med så starkt test! kram!!
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-06-14 21:49:50 följande:
    Ååh tack så mycket :D <3 ja helt sjukt ibland har man svårt att förstå att de faktiskt händer. Tänka sig i höstas så kände man bara att de här kommer aldrig att gå. Så himla tacksam även om de bara skulle bli ett barn men de klart vi hoppas vi ska lyckas igen en dag... nu har vi bara kvar att göra rutinultraljudet sedan känns de som man kan pusta ut ordentligt haha :) vi har redan ett arbetsnamn som vi använder till honom så känns som de kommer landa i de också ;)
    ja overklighetskänslan har svårt att lämna när man till slut blir gravid, man kan liksom inte fatta att egentligen världens mest naturliga sak äntligen händer en självHjärta men jo så är det! Glad vad roligt att ni är så tidiga med namn också! har ni hunnit inhandla något till lillen ännu? Solig
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-06-20 21:05:34 följande:
    Nä precis så är de <3 kanske börjar allt sjunka in när man känner tydligare rörelser har vid ca 3 tillfällen känt lite som ja tror är verkligen bebisen men så klart osäkert förrän man verkligen vet :) ja vi har köpt hans första kläder som vi tänkt han ska ha på sig när vi lämnar BB men har inte vågat mer än så..väntar till efter rutinultraljudet :) försöker ju tänka att man inte väntar ett missfall men svårt att slappna av helt riktigt än.. vart är du nu i processen skulle ni köra igång igen efter sommaren?
    ja precis när man känner rörelser så är det verkligen på ritkigt, och SÅ häftigt!! mysigt med första klädinköpet :)

Ja vi drar igång igen efter sommaren är det tänkt, med långa protokollet tydligen, i Prag. Det är ett evigt pusslande bara för att planera allt med resor och att man aldrig vet exakt vilken dag ÄP är etc så är lite orolig över det just nu, men det löser väl sig får man hoppas. 
    KramSolig
  • Inalina
    AndraSladdis skrev 2021-08-29 13:22:06 följande:
    Jag vet inte om ni minns mig, vi tre gjorde vår första IVF ungefär samtidigt. Jag går också hos Olga nu, men inte babygaranti utan enstaka försök. Efter att fått dålig befruktning i min IVF I Sverige (endast en befruktad, vilket gick till vecka 17 men fick avsluta pga trisomi 18), så fick vi 10 blastocyster hos Olga varav 4 var kromosomalt normala med PGT-A. Dessvärre fick jag MA i v11 på den första insatta blaston trots rätt kromosomer. Väntar på en hysteroskopi just nu för att ta bort rester.

Så ja, det kan gå bättre hos Olga och har man babygaranti så tar det bort en del stress. Är dyrt dock och kostnaden för eventuell PGT-A ingår inte.
    hejsan, jag minns dig i alla fall väldigt väl. men så ledsen jag blir för din skull med både sen abort och MA Rynkar på näsan usch så fruktansvärt och jag hoppas du och din partner hittar styrkan att fortsätta försöka. Låter ju väldigt bra om ni har 3 blastisar i frysen.

jag har förstått att Olga gör väldigt grundliga undersökningar och de verkar vara ledande även på äggdonation. 
    Jag går på min Tjeckiska klinik denna gången efter 2 misslyckade IVF i våras i Schweiz (där vi bor), men om inte det lyckas nu får jag kanske också kika mer på Olga, så det är intressant att höra om andras upplevelser där. Stor kram till dig.Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020