• Inalina

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-04-19 22:15:06 följande:

Hej

Satte in en oval blastocyst idag. Såg lite ut som ett påskägg med cellerna där i. De förklarade att där är det som skall vara fostret sen moderkakan å så mycket informativt + gjorde inte ont alls denna återföring, trodde inte riktigt det var klart då det gick så smidigt. De brukar få krångla lite och sist klämde de mig med den där saken man använder för å spärra upp med.

Så då börjar fas 2..

Åh så skönt att äntligen vara på det sista steget, håller alla tummar nu!! skönt att det inte gjorde ont, jag har också haft en del trubbel vid återföringar innan och de måste hålla på o fippla en del men till slut går det ju :) fick ni även till frysen?
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-20 08:53:20 följande:
    Ingen aning än..de hintade om ev resultat men ej klart än.. det kommer besked på posten.
    ok jag förstår! ja oftast bestämmer de om nerfrysning efter återföringen vad jag förstått men då kanske det blir något där då, håller tummarna!{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-21 12:47:57 följande:
    Hej

Just fått mitt besked. Inga till frysen men varför 1a gången blev det en och nu sist 3. Nu ingen?

Förstår inte riktigt varför..

Såg säkert 10 eller 15 barnvagnar nu när jag var på promenad i sakta mak 1h. De har en tendens att dyka upp överallt när man inte vill och mammagrupper och pappagrupper som verkar ha det så trevligt så. Låter bitter men man blir lite så.

Håller tummarna för det som trycker i magen nu som fan. Måste bli lugn inte stressa upp mig inte bra..

Väntar på att de ska ringa nu kanske jag får nån förklaring i alla fall..
    hejsan, hur känns det med ruvningen? det är så trist när man inte får något till frysen, förstår dig verkligen. av våra hittills 3 behandlingar har vi bara fått till frysen en gång, det känns liksom lite tuffare att ruva när man vet att man är all in. Å andra sidan fick du ju tillbaka en stark blastis så jag tror på den!!!Hjärta

vi håller alla tummar som går här inne, ingenting du gör nu kan påverka utfallet så du kan lika gärna hålla dig så neutral du kan, stor kram!
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 05:47:27 följande:
    Jag var faktiskt nervös för mitt äl med, men dom rekommenderade cb digital. Den med en liten glad gubbe som dyker upp. Detta är första återsättningen efter ofostrig, så jag var sen i cykeln.. Satte in i cykeldag 19! Men för mig har det ju iallafall tagit sig 2 av 4 gånger, och ingen missad äl. Jag tjuvtestade dag 7, för att se ett svagt plus. Men anande det då mensen inte dykt upp. Väntan är svår, skulle göra vul först om 2 veckor, men då fick dom ändra tiden och jag fick det tidigare. Jag jobbar, tänker och försöker hitta på saker, men det går tankar ändå kan jag säga.. Man är jätterädd för ett ofostrig eller igget hjärta som slår.. Din återsättning kommer gå bra, de lovar jag :)
    hejsan! hur känns det nu under graviditeten Hjärta? har du några symptom redan? När har du första VUL? så spännande!!{#emotions_dlg.flower} kram!
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 08:13:32 följande:
    Det är mest en orokönsla, blandad med glädje och rädsla.. I början hade jag lite molvärk, nu har jag endast lite illamående samt ömma bröstvårtor.. Så rdd att kroppen lurar mig igen. Vul skulle vart 5/5, men det blev tidigarelagt till 30/4, så nästa fredag. R i 7+2 då.. Så rädd att de inte ska se något, eller att inget hjärta slår. Men som min sambo säger "d går det nästa gång"..
    jag förstår, men illamående låter ju som ett tryggt tecken i alla fall, jag vet att kroppen kan luras men som någon annan skrev här inne är ju chansen mkt högre att ni får se ett hjärtslag och foster än inte!Glad spännande med VUL nästa vecka då, bara att härda ut antar jag. Ofta brukar symptomen explodera efter första VUL när man sett hjärtat för kroppen tillåter sig liksom att acceptera att man bär på ett liv då och kan börja må dåligt på riktigtFlörtHjärta. Det låter som att du har ett bra stöd i din sambo som har ett positiv och avslappnat förhållningssätt{#emotions_dlg.flower} 
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-21 22:05:12 följande:

På tisdag ska vi till kliniken & prata om det som hände

bra att ni fått en tid avsatt med kliniken, hoppas ni kan bli lite klokare. du kan ju alltid höra hur de ser på sövning vid ÄP också, jag vet att vissa kliniker i Sverige har den möjligheten och utomlands är det mer regel än undantag. stor kram till dig hoppas ni får bra svar och en väg framåtHjärta
  • Inalina
    Cissi2801 skrev 2021-04-23 05:58:49 följande:

Tog ett graviditetstest som visade starkt positivt

Åh men stort grattis!!! Var det en blastis du satte in? Och är det första IVF? Så härligt!!! =)
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-25 18:46:52 följande:

Det blev inget till frysen, ja det var ett två tre dagars embryo..

Ja håller tummarna att de blir en bebis nu :). För oss går det bra än så länge, går in i v10 imorgon, hade ju också fått en 2 dagars och inget till frys.[/quote]

Åh tänk att du är i v 10!! Så häftigt!! Gör ni NIPT eller bara KUB?

Har vart o gjort äggplock nu och de fick ut 13 ägg så hoppas på det bästa nu inför befruktningen och att de ringer med bra resultat i morgon!! :) skulle det vara då som befruktas har jag alltid din solskenshistoria att inspireras av :)

Hur mår du??
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-27 23:32:25 följande:
    Så då var dagen D här. Min syster har just fött 1 stark stor bäbis på över 4kg..här runner tårarna och det är ljusrött blod.

Så glad och ledsen på samma gång..

Blir nog inte mycket sova, ska duscha och sen kanske det känns lite bättre. Väntar på att de ska sätta igång och krampa..men hoppet måste ju finnas kvar till fre i alla fall..
    hej vännen, tänker på dig och hoppas att du är en (av många) som blöder en del trots graviditet!! förstår att du är glad för din systers skull såklart, du kommer också få hålla dina bebis en dag, jag hoppas det blir redan om 9 mån! kramHjärta
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-27 11:21:17 följande:
    Vi får ge varandra besked då, jag har vul 08 30 för att se om något hjärta slår. Vi är nog lika rädda å olika sätt! Vi får försöka njuta fram tills dess. Kram
    stort lycka till på vul på fredag, det är MYCKET större chans att där finns ett foster än att det inte skulle göra det, det kommer gå bra Hjärta  förstår såklart din oro, den tror jag vi alla skulle ha här inne innan första VUL, sen kan du förhoppningsvis slappna av lite mer o njuta av att du är gravid{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020