• Anonym (Förstörd mamma)

Orosanmälan från bvc

Hej, idag var jag på Bvc för en vanlig kontroll, under besöket informerar bvc sköterskan att hon tänkte anmäla mig till Soc.

Jag står där som ett levande frågetecken och frågar varför?

Till svar får jag "Jag kan inte sätta fingret på det men när jag var hos er så kände jag en oro."

"Jag oroar mig bara för att ni inte klarar av att hantera er son med speciella behov samtidigt som ni tar hand om en bebis."

Min son har en mild form av autism och är verkligen inte svår att ta hand om. Det enda som han är efter är talet vilket inte ens hans logoped är orolig för! Annars är han en supergo kille som beter sig som vilket barn som helst.

Jag förstår ärligt talat inte vad hon skulle ha sett som gjort henne orolig. Vårt hem är rent och barnsäkert.

Men jag har en känsla att det kan ha göra med att jag har haft depressioner förut... (då hon frågade förut om jag fortfarande gick till psykiatrin.)

Känner mig helt förstörd och har bara gråtit sen jag kom hem.

Någon som blivit anmäld till soc av bvc och kan berätta vad som hände efteråt? 

• Svar på tråden Orosanmälan från bvc
  • Anonym (Soc.)
    Anonym skrev 2020-09-27 16:40:14 följande:

Du får läsa helt enkelt, varför skulle jag sitta här och kopiera in allt som "Mars" har skrivit?

Varför säger du öht att du är soctant när du inte är det???

Dåså
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:02:30 följande:

Nej, du har uppfattat det fel.

Min BEKANTA, inte min väninna, hade ett kortare förhållande med denna man. Han är inte barnens far. De var ett par i ca ett år och barnen var mellan 10 och 16 år.

Barnen bönade och bad att få stanna i sitt trygga hem, där modern tagit tag i sig själv när karlsloken äntligen åkt ut.

Det fanns inget aktivt missbruk.

Sen vill jag påpeka att jag alls inte är rabiat. Jag är däremot djupt engagerad, inte i bekantingens fall längre då hennes ungar numera är vuxna, men rent generellt.

Jag har stor koll på vad som gäller och lika stor koll på hur fel det kan gå.

Så sluta skriva en massa skit som du fabrikerar i din egen fantasi.

Vad har din väninnas situation att göra med det jag skrev om tänker du?
  • Anonym (Mars)
    pyssel skrev 2020-09-27 17:19:01 följande:
    Men bete dig då, så framstår du inte som rabiat.

Givetvis har jag också anekdoter på lager hur socfv kan bete sig, utan att det har med signaturen Soc här i tråden att göra.
    Äh, lägg bara av.
    Den som framstår som rabiat är inte jag.

Anekdoter är en sak, det jag pratar om är verkligheten. Verkligheten. Sug på den du.
  • Anonym (Mars)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 17:38:27 följande:
    Vad har din väninnas situation att göra med det jag skrev om tänker du?
    Är du helt ny här i forumet?
    Isåfall får jag förklara hur det kan bli så.

Men då får du be mig göra det, lite onödigt att sitta och skriva en massa annars.
  • pyssel
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:46:07 följande:

Äh, lägg bara av.

Den som framstår som rabiat är inte jag.

Anekdoter är en sak, det jag pratar om är verkligheten. Verkligheten. Sug på den du.

Anekdoter från verkligheten. Vet du inte vad anekdotisk bevisföring är? Den kan vara nog så sann. Nu framstod du som ännu mer rabiat
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:02:30 följande:

Nej, du har uppfattat det fel.

Min BEKANTA, inte min väninna, hade ett kortare förhållande med denna man. Han är inte barnens far. De var ett par i ca ett år och barnen var mellan 10 och 16 år.

Barnen bönade och bad att få stanna i sitt trygga hem, där modern tagit tag i sig själv när karlsloken äntligen åkt ut.

Det fanns inget aktivt missbruk.

.

Konstigt att du har sådan detaljerad insyn i bekantas liv att du kan bedöma det.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Mars)
    pyssel skrev 2020-09-27 18:06:26 följande:
    Anekdoter från verkligheten. Vet du inte vad anekdotisk bevisföring är? Den kan vara nog så sann. Nu framstod du som ännu mer rabiat
    Ok, noterat.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:47:11 följande:

Är du helt ny här i forumet?

Isåfall får jag förklara hur det kan bli så.

Men då får du be mig göra det, lite onödigt att sitta och skriva en massa annars.

Nej jag tänker att forumet för samtalet inte har med saken att göra. Jag undrar hur du tänker att väninnans situation har att göra med att jag berättade. Jag berättade att vi inte fortsätter att kalla barnet på förhandsbedömningar om det varje vecka ramlar in nya anmälningar utifrån en missbrukande förälder som är HELT frånvarande i barnets liv, vilket vi säkerställt flera gånger. Utifrån det riktades kritik mot att vi inte hjälpte den missbrukande föräldern. Jag förklarade att missbrukshjälp får man på vuxenenheten och i det här fallet i den del av landet där vederbörande befinner sig. Jag förklarade också att vi inte har några lagliga medel att tvinga någon att lämna drogprover om de inte vill.

Därifrån spårade det nånstans ur och paralleller drogs till en kvinna som fått sina barn omhändertagna och var tvungen att lämna prover för att få barnen tillbaks. Således en totalt annan situation.

Tänker att det är en ohederlig debatteknik att börja diskutera nåt helt annat när man inte kan argumentera för sin sak....

Helt ointressant för mig med en sådan nivå. Och om nån tror eller inte tror på vad jag jobbar med är inget jag bryr mig det minsta om.
  • Anonym (Mars)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 18:33:10 följande:
    Nej jag tänker att forumet för samtalet inte har med saken att göra. Jag undrar hur du tänker att väninnans situation har att göra med att jag berättade. Jag berättade att vi inte fortsätter att kalla barnet på förhandsbedömningar om det varje vecka ramlar in nya anmälningar utifrån en missbrukande förälder som är HELT frånvarande i barnets liv, vilket vi säkerställt flera gånger. Utifrån det riktades kritik mot att vi inte hjälpte den missbrukande föräldern. Jag förklarade att missbrukshjälp får man på vuxenenheten och i det här fallet i den del av landet där vederbörande befinner sig. Jag förklarade också att vi inte har några lagliga medel att tvinga någon att lämna drogprover om de inte vill.

Därifrån spårade det nånstans ur och paralleller drogs till en kvinna som fått sina barn omhändertagna och var tvungen att lämna prover för att få barnen tillbaks. Således en totalt annan situation.

Tänker att det är en ohederlig debatteknik att börja diskutera nåt helt annat när man inte kan argumentera för sin sak....

Helt ointressant för mig med en sådan nivå. Och om nån tror eller inte tror på vad jag jobbar med är inget jag bryr mig det minsta om.
    Haha, nej men visst.
    Därav ditt långa försvarstal.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 18:36:25 följande:

Haha, nej men visst.

Därav ditt långa försvarstal.

Jag behöver inte försvara något. Jag hoppades att vi skulle kunna få tillbaks diskussionen på ett rimligt spår igen. Mina förhoppningar dog just.
Svar på tråden Orosanmälan från bvc