Inlägg från: jowald |Visa alla inlägg
  • jowald

    En resa mot graviditet

    babybel95 skrev 2021-01-15 08:11:22 följande:

    Usch, jag är helt med dig. Har mått sååå illa och som du säger själva tanken på mat gjorde mig helt spyfärdig. Har dock märkt att fisk går bra att äta, kött äcklar mig och jag är vanligtvis en riktig köttätare.

    Idag är mitt illamående helt borta och jag är faktiskt lite orolig. Har dock testat att äta mandlar så kan ju ha sån tur att det är det som lindrat illamåendet. Men är så rädd att det är ngt som är fel... 

    Åh, så avis. Vill också se bebis men får vänta till den 10/2.. 


    Jag får ju panik på all sorts stekos. Då mår jag riktigt illa. Särskilt om man steker köttbullar, korv osv. Pommes har funkat bra om man saltar mkt. Och ibland vanlig yoghurt. Annara funkar egentligen ingenting. Mår illa av allt. Hjälper intr att små äta heller för då mår jag mer illa.

    Jaså ska de funka med mandlar? Kanske borde testa det, de visste jag intr om.

    Tror inte du ska va orolig. Mitt illamående försvann 2 dagar och jag sa att va skönt nu är de borta sen kom de tillbaka 1000 ggr värre.

    Tror inte ultraljud kommer va förrän typ 10-11 februari men har ju gjort VUL och sett hjärtat slå och de kändes underbart.
  • jowald
    Tokan123 skrev 2021-01-15 20:44:02 följande:

    Jag som nyss plussat, när, hur , var ska man höra av sig?.. helt nybörjare


    Det är bra att höra av sig så snabbt som möjligt till BM just för vissa vill ha ett hälsosamt redan i vecka 6 och sen inskrivning i vecka 8-10.

    Sen kan de va så att det är svårt med tider så jag hade ringt dom så snart som möjligt.
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-01-16 08:59:07 följande:

    Samma, känner mig ännu mer tacksam nu än innan att min sambo är en stjärna i köket och älskar laga mat. Jag är bannad i köket av mig själv och honom. Hade inte fixat det. Pommes har funkat för mig med, fick oerhört sug efter McDonalds pommes första dagarna jag var illamående så det blev ett par svängar dit haha!

    För mig känns det som när man småäter att de blir alldeles för mycket i magen liksom. Kan inte riktigt skilja på när magen är tom/full.

    Ja, sambon har finkammat hela internet för saker som lindrar illamåendet och mandlar var en av dom. Provade allt möjligt förutom ingefära för det tycker jag är snuskigt. Mandlar var det som lindrade och var faktiskt lätt att få ner.

    Usch, stackars dig. Mitt kom tillbaka smygandes igår kväll, mer som avsmak för mat typ inte "jag måste kräkas"-känsla. Men jag lär väl ligga över toaletten snart med min tur.

    Kan förstå det, så mysigt! Vi hade tankar på att göra ett tidigt UL men första tiden var så nära inpå NIPT där UL ingår, ca 2v så kändes lite sådär att lägga ut 1000kr till då NIPT är så dyrt... Har istället bokat fler privata UL frampå när bebis är större så sambon kan få va med eftersom han inte får va med på RUL


    Ja fy. Laga mat är de värsta jag vet just ju pga dofterna. Men ibland måste jag fixa de.

    Ja mcdonaldspommes va också bra i början för mig, blev några vändor dit haha.

    Ja men samma här. Känns konstigt med magen för småäta gör mer att jag känner mig mätt och mer illamående.

    Ska testa mandlar. Min BM sa att livsmedelsverket sagt att man kntr ska äta för mycket ingefära, jag vet inte varför men var väl inte bra för bebis.

    Men att typ äta de om man äter sushi eller så går bra men man ska inte över äta det.

    Så konstiga regler över landet tycker jag. Hos oss ingår kub. (Blodprov plus ultraljud för att kolla sannolikheten för kromosomavvikelser) skulle de visa sig vara att man får ett rätt dåligt svar så får man göra NIPT samt fostervattenprov gratis.

    Jag har ju sett hjärtat slå i veckan 7 men vill så gärna se så bebis växer som den ska och att allt är bra liksom:)
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-01-19 08:56:57 följande:

    Ja, så är det ju, måste man så måste man! Tycker hela illamåendet är så diffus, jag har som en klump i halsen liksom som inte går bort. 

    Har du testat mandlar än? Eller hur går det med illamåendet? 

    Jag har också hört att man inte ska äta mycket ingefära, men läst att för vissa hjälper det att lukta på ingefära också. Jag tycker som sagt det är blä i vanliga fall så inget jag kommer testa haha!

    Ja, man tycker det borde vara samma i hela landet, men icke. Tycker det är så tråkigt att vår region tog bort det tidiga UL nu också i Corona tider... Menmen det är bara att gilla läget.

    Jag har förresten fått sån foglossning redan, har så ont i svank och ner i skinkorna liksom... peppar peppar har mina övriga ryggproblem avstannat haha. Gick in i v 8 igår :) 

    Hur mår du? 


    Ja mitt illamående blir bara värre och värre. Kräks inte men mår så sjukt illa hela dagarna. Ich är så trött så jag orkar ingenting. Känns så jobbigt för jag är inte mig själv.

    Ja de va ju synd att de tagit bort de nu i corona tider. Man är ju nervös för man måste ju va extra försiktig nu när man är gravid. Från v 36 och fram till förlossning extra viktigt men att få covid som gravid kan göra att man får havandeskapsförgiftning eller att barnet föds för tidigt.

    Usch foglossning är intr skönt vad tidigt de kom på dig.

    Med mina pojkar kom foglossningen i vecka 25 typ och än så länge känner jag inte av de.
  • jowald
    Anonym (Missb) skrev 2021-01-21 15:40:01 följande:

    Källa på att man kan få hf av covid?


    Det får jag be min Barnmorska om för det är hon som tog upp riskerna med Covid som gravid och att det är viktigt att man kontaktar sin BM om man fått konstaterat Covid av många anledningar.

    Detta sa hon till mig.

    Risk för blodproppar ökar, och man behöver förmodligen få blodförtunnande insatt

    Havandeskapsförgiftning

    Att barnet föds för tidigt.

    De har inte sett någon påverkan på bebisen i sig men i slutet på graviditeten kan de bli värre för mamman med just covid. Vet inte vilken källa barnmorskan har men litar på att dom inte säger saker bara sådär utan faktiskt har underlag.
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-01-21 20:28:38 följande:

    Stackare men tur att inte kräkas iallafall. Förstår precis hur du menar är också konstant trött, är heller inte mig själv varken hemma eller på jobbet. Känns som jag går runt i en dimma..

    Ja jag börjar bli mer och mer nervös över coronan. Jag har en delad tjänst på jobbet och ena halvan är reception. Det är inte många jag träffar just nu men blir värre i sommar, men arbetsgivare får ju inte utsätta en för risker så får hoppas jag kan slippa i högsta möjliga mån.

    Ja jag blev så förvånad när jag fick ont. En snabb googling och det visade sig inte helt ovanligt att få så tidigt. Jag har ju också mycket problem med rygg och leder så det bidrar väl...


    Ja men igår gick de inte att hålla inne så då blev de kräkkalas här hemma haha.

    Ja jag är med nervös för den, sen att folk ber om källor, jag har ingen aning vart barnmorskan får sitt underlag ifrån men jag tror ju inte dom sitter och hittar på risker liksom.

    Du får ju be att vara avskild, just nu har jag inget jobb och min BM sa "va glad för de, för som gravid ska du inte träffa så mycket folk just pga alla risker"

    Så din arbetsgivare borde kunna placera dig på ställe där de inte är risk för dig.

    Ja har du problem med rygg och leder sen innan kanske det inte är konstigt att du känner av de tidigt. Hoppas de inte blir för illa för dig.
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-01-22 18:35:05 följande:

    Vad komiskt, samma här dock på jobbet, tur nog var ingen annan i byggnaden haha :)

    Ja precis, tror heller inte de hittar på. Såg faktiskt det stod i Libero appen också. Och när man läser på FHM sida.

    Ja, ska ta ett samtal med min chef, har ännu inte berättat bara en kollega som vet. Tänkte dock kläcka nyheten när NIPT är gjort om allt ser okej ut. Tror egentligen inte det äe några problem, min andra halva av tjänsten är rent kontorsjobb så får nog bara ta mer där :)

    Hoppas det också, att det avtar just nu blir det bara värre och värre men vi får se!

    Hur mår du i övrigt? :)


    Ja uach ja. Hatar att kräkas.

    Precis så jag litar fullt på infon de ger en:)

    Ja de låter väl bra. Jag tror att man får svar på NIPT testet så får man även veta könet om man vill:)

    Ne just nu mår jag piss, morgon fram till lunch är helt okej. Sen mår jag fruktansvärt illa och nära till att kräkas och trött och väldigt illamående.

    Hur mår du då?
  • jowald
    Lillafiskens skrev 2021-01-23 18:13:45 följande:

    Hej.

    Jag har haft 3 kemiska graviditeter (varav en ny kemisk graviditet idag som slutade i tåror).

    Varit hos en kvinnoklinik men inte blivit tagen på allvar. Läkaren anser att eftersom jag kan bli gravid så är det inga problem. Har försökt bli gravid i över 1,5 år. Inga barn. 36 år gammal. Klockan börjar ticka. Har ni tips? Hur/var ska jag vända mig?


    Är man över 35 år ska man endast behöva försöka i 6 månader sen ska en utredning starta. Att du dessutom haft 3 kemiska graviditeter är något kvinnokliniken ska utreda.

    Jag tycker du ska läsa på om dina rättigheter till utredning och hjälp, sedan kontakta kvinnokliniken med din info.

    Annars vända dig till en privat gyn eller en gyn som jobbar gentemot landsting.

    Stå på dig, du har rätten att få hjälp.
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-01-23 18:18:14 följande:

    Ja det kunde man välja att få veta, jag var lite kluven i början men tror nog jag vill veta könet faktiskt och det är ju typ 99,9% säkert via NIPT så känns värt. :)

    Åh känner med dig för precis så är det för mig med. Går bra en stund på morgonen sen är det rent ut sagt skit. Känner mig nästintill sjuk... har dessutom börjat få sån fruktansvärd huvudvärk nu också och är så kluven till att ta ens alvedon men dör av värken typ om jag inte gör det...


    Jag har också vart kluven på könet men vet att mina två barn kommer definitivt vilja veta om de ska få en lillebror eller lillasyster. Sen är de rätt skönt att kunna planera med.

    Ja usch eftermiddag och kväll är olidligt. Mår så sjukt illa, har också börjat få huvudvärk men mer molande. Alvedon får man ju ta som gravid men man ska ju inte ta för länge utan då bättre att kontakta läkare och höra hur du ska göra.
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-02-04 12:42:43 följande:

    Ja verkligen. Jo jag mår bra förutom att min mage strejkar och jag kan knappt äta någonting utan att må illa/få halsbränna måste verkligen bara äta snäll mat. Åt t ex köttbullar mos och sås igår, har ont i magen än idag.. svårsmält antar jag. Har dessutom fått veta att en person jag träffade i söndags fått bekräftad corona. Är så orolig nu. Och ledsen för vet inte om jag kommer kunna genomföra ul/nipt på onsdag :( har tid för test imorgon hur som helst.. så surt för nästa tid för ul/nipt är inte förrän 22/2 :( och så all oro för att jag kan ha blivit smittad. Orkar ej.

    Hur mår du?


    Uschdå. Jobbigt när magen strejkar och du får illamående och halsbränna. Äter du vitaminer och järn? Jag fick veta att jag hade dåliga järn depåer så jag måste äta 1 tablett med 100mg järn varje dag och några dagar efter jag började med de så försvann mitt konstanta illamående. Sen kan jag känna av lite illamående på kvällarna ibland eller när jag är hungrig samt halsbränna om jag äter för kryddig mat.

    Läskigt med att ha träffat en som haft bekräftad corona. Har du fått några syntom då? Skpnt att du ska ta ett test iaf hoppas de är negativt.

    Hoppas såklart att du inte blivit smittad.<3

    Jag mår faktiskt rätt bra just nu. Som jag skrev så försvann det konstanta illamåendet men även den extrema tröttheten när jag började med järntabletter. De enda är att jag har rätt lågt blodtryck så jag är mycket yr och vart nära på att svimma några gånger om dagen. Så det är ju lite jobbigt. Annars mår jag bra, magen är lite jobbig, förstoppad o sådär.

    Igår var jag på läkarbesök för att göra en tidig graviditetsplan/förlossningsplan pga lite strul i min första graviditet. Så det känns tryggt att veta redan nu hur de kommer bli sista veckorna.

    Då frågade hon om jag ville se graviditeten och de tackar man ju inte nej till, mina veckor stämde så bebis växer som den ska samt att hjärtat slog så fint. Så lycklig när man såg bebis. Och så får jag se nästa vecka igen när vi gör KUB. Det är man såklart orolig för man vill ju verkligen få ett bra besked.
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-02-05 12:10:17 följande:

    Äter bara folsyra i dagsläget, mår så illa nu när jag tar tabletter tyvärr så vill inte ta något om jag inte måste. Ska till bm för inskrivning #2 på fredag om jag nu får ett negativt coronatest och ska ta blodprover m.m. så får se hur det ligger till då. Innan jag blev gravid har jag inte haft brist på något men det kan ju ha ändrats.

    Men vad skönt att illamåendet och tröttheten försvann för dig med hjälp av järntillskotten! Ojdå, kan man göra något åt det låga blodtrycket? Eller kan det gå över av sig självt?

    Härligt att ha en plan, skulle så gärna vilja veta nu också hur det kommer bli längre fram, mest för att jag har en förlossningsrädsla. Jag var faktiskt bombsäker på att jag vill begära kejsarsnitt innan jag blev gravid men nu har det ändrats dock är jag fortfarande rädd... 

    Men vad mysigt att du har fått se igen, håller tummarna att allt går bra på KUB! <3

    Jag är så nervös för provsvaret nu för vill verkligen inte skjuta på nipt som jag har nästa vecka. Har inga symtom, mår prima så bör inte vara något men men.. 


    Jaså okej. Ja på inskrivningen tar de blodprov för att kolla olika saker tex HB men även järndepåer då det är inte bra om järndepåer är brist på både under graviditet men även förlossning sen när man förlorar blod. Mitt mående blev så mycket bättre med extra järn, fick veta exakt hur mkt jag skulle ta för att de ska höjas, så kommer nog kolla mitt järnvärde vid nästa BM besök i mars sen.

    Ne mest att man tänker vad man gör osv, inte resa sig hastigt osv, men jag blir jubyr sittande med. Har hållt igång hela morgonen och mått bra men sen blev jag yr och seg så nu har de vart soffläge med barnen. Man brukar få lågt blodtryck i början av graviditeten.

    Ja de känns skönt att ha en plan. Jag har både kejsarsnittats och fött vaginalt och det är såklart för och nackdelar med båda. Men jag mådde inte bra efter snitt för man kan inte röra sig som man vill, efter vaginala förlossningen kunde man upp och duscha direkt osv.

    Klart det är skrämmande med förlossning men det finns inget häftigaste än att föda barn och att få upp bebisen på bröstet:)

    Hoppas du får svar snabbt nu på testet och att det inte är något så du kan göra både nipt och ha din inskrivning.
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-02-07 08:10:26 följande:

    Nu har jag fått provsvar och det var negativt, så skönt att jag kan åka och göra nipt på onsdag. :)

    Ska bli spännande att se sen efter min inskrivning om jag har brist på något jag med. Mår verkligen pyton efter jag ätit, kräks inte men så ont i magen...

    Jag tror jag har lågt blodtryck överlag så har inte märlt något riktigt med graviditeten då jag ofta är svimmig osv men hoppas det blir bättre för dig med det snart!

    Det finns såklart för och nackdelar med båda, jag har nu bestämt mig att försöka föda vaginalt, får bara jobba på rädslan inför :)

    Hur mår du?


    Vad skönt att de va negativt. Så du kan göra nipt på onsdag. Jag har kub på torsdag och är nervös. Jag har ju sett bebis hjärta slå i torsdags men de är ju på kub man får en sannolikhetsskattning på kromosomavvikelser, man vill ju att allt de ska se bra ut.

    Ja jag kan få attacker av illamående men de kommer i samband med min yrsel, men de konstanta illamåendet jag hade innan är borta.

    Ja berätta om din förlossningsrädsla för din barnmorska, finns ju sån aurorabarnmorska/läkare man kan gå till för att få hjälp med sin förlossnings rädsla.

    Jag mår bra. Väldigt yr bara, särskilt på nätterna så det är svårt att sova. Men annars mår jag bara bra:)
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-02-08 13:45:45 följande:

    Ja verkligen skönt, vill ju bara se bebis nu. Är så nervös för att något kan vara fel men försöker verkligen inte tänka katastroftankar. Och sedan är man såklart nervös för svaret som kommer senare för ja, man vill ju att allt ska se bra ut.. 

    Ja, jag tänkte jag skulle berätta, sen känner jag kanske att min rädsla inte är så stor att jag kanske ska ta tid ifrån någon som har en ännu större rädsla om du förstår hur jag menar. Känns att ju mer jag läser på om hur det går till osv desto mindre rädd är jag. Sen grundar sig min rädsla mycket i hur min mammas förlossning med mig var, men jag får väl försöka få min hjärna att förstå att alla förlossningar är ju inte likadana. :) 

    Vad skönt att du mår bra förutom yrseln! :) 


    babybel95 skrev 2021-02-10 17:46:20 följande:

    Idag såg vi bebis och allt såg bra ut på ul. Hjärtat tickade och den rörde sig massor. Blev även flyttad från 10+2 till 10+6. Om 3v ska vi in och se bebis igen.

    Hur går det för dig?


    Ja men är ju alltid bra att prata med sin BM om sina rädslor sen kanske de hjälper att bara läsa på osv men annars så kan ju BM avgöra hur du ska göra.

    Ta upp de iaf så ser ni hur ki går vidare. Kanske bara behöver träffa någon i slutet av graviditeten.

    Åh vad spännande och mysigt. Vilket BF blir det då? Åh så mysigt.

    Imorgon ska jag göra KUB, är så spänd men även typ nervös, hoppas allt ska se bra ut.

    Ska bli kul att få ett exakt beräknat datum med. Just nu har jag 18/8 enligt sista mens men jag kan tänka mig att de blir +- 2 dagar så antingen tidigast 16 eller senast 20/8.

    Jag mår okej, fortfarande lite yr, och lite illamående som.kan slå till ibland. Men annars mår jag väldigt bra.

    Hur mår du?
  • jowald

    Mitt KUB idag gick jättebra. Allt såg bara bra ut med bebis.

    Nu vill man att de ska bli slutet av mars så man fpr göra det stora ultraljudet där de går igenom varje organ att allt ser bra ut.

    En livlig bebis har vi iaf, rörde sig och snurrade sig massor.:)

  • jowald
    babybel95 skrev 2021-02-19 08:58:17 följande:

    Förlåt för mitt sena svar, har inte kikat in hit sedan sist. Men vad härligt att det såg bra ut! :) <3

    Även vi har fått svar på nipt, och det såg fint ut, låg risk för kromosomavvikelser och vi kommer få en pojk :)

    Nu längtar vi till den 4 mars då vi får göra TUL. 

    Annars mår jag sådär alltså, hoppades på att illamåendet skulle avta nu när jag gått in i v13 men nix. Har kräkts flera gånger och mår konstant illa, värst är den där konstanta mättnadskänslan fastän man är hungrig (jag vet jättekonstigt men vet ej hur jag ska beskriva) och att jag har en klump i halsen heeeela tiden, som om maten sitter ända upp liksom. Usch. Är även trött som få.

    Hur mår du?


    Vad härligt att allt såg bra ut på Nipt och grattis till pojken:) va kul att få veta könet. Vi får vänta till mitten/slutet av mars till vårt rutinultraljud och då hoppas vi att de kan se va de är för filur.

    Usch jobbigt med illamående, behöver du ta extra järn? Mitt blev lite bättre när jag började med järntabletter.

    Jag är dock illamående på kvällarna och behöver äta ofta men annars mår jag faktiskt bra just nu:)
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-03-05 08:39:06 följande:

    Länge sedan jag tittade in här, men det har inte hänt särskilt mycket nytt så kanske därför. :)

    Illamåendet har lagt sig lite, men kommer lite och går. Tröttheten är hemsk dock och på em är jag som levande död. Magen börjar synas och igår var vi på tidigt ul och allt såg fint ut och vi fick ett nytt bf 31/8. Rul bokat 12/4 och vi bestämde att göra den privat också så sambon får vara med.

    Vi har även hämtat vagnen nu och shoppat en hel del annat :)

    Hur går det för dig?


    Vad skönt att illamåendet lagt sig. Mitt illamående kommer endast om jag glömt äta eller ibland på kvällarna.

    Har börjat känna lite rörelser nu, vecka 17 idag:)

    Ja magen syns här också, så de är så mysigt så. Annars mår jag väldigt bra, är pigg o sådär.

    Vi har RUL 26 mars, och jag gör de själv eftersom maken inte får vara med. Men han ska nog va med på film.

    Oj har ni redan köpt vagn och sånt?:)

    Vi avvaktar till efter rul för det är där man kollar igenom alla organen hur allt ser ut plus att då vet vi om de är en pojk eller flicka. Vagn väntar vi nog lite längre med, till vecka 27 iaf då överlevnad för bebis om den skulle födas då är högre chans.

    Är lite nojig för att köpa för tidigt för vi har några i vår vänskapskrets som förlorat sina barn allt från vecka 30-vecka 40. Så vi tar de lugnt på den fronten.

    Vad har ni köpt för vagn?
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-03-05 12:56:06 följande:

    Vad skönt med illamåendet där!

    Åh vad mysigt med rörelser, jag har tydligen moderkakan i framvägg så bm sa igår att jag kan vänta mig att känna rörelser något senare.. 

    Håller tummarna att allt går bra på rul för er!

    Ja det har vi, kanske i tidigaste laget men det var kampanj så vi sparade 5000kr på att köpa den nu. Vi hade väl lite blandade känslor angående att göra det redan, likaså andra grejer. Men kom fram till att för oss känns det ännu mer verkligt då, plus att jag har något sjukt behov av att bona och greja. Sedan är vi ju medvetna och förberedda på att allt kan hända.. Har också bekanta som förlorat sitt barn i v36 tror jag. Så jag resonerar lite så att det kan ju faktiskt hända när som helst. Och vi kommer ju garanterat att försöka igen isåfall.

    Men man är ju olika på den fronten, och man gör precis som det känns bäst för en själv! :)

    Vi köpte en Emmaljunga NXT90 Outdoor med ergo sittdel då vi går mycket på grusvägar m.m. Det ingick även babyskydd en Britax. 

    Har ni funderat på vagn?

    Har ni några namnförslag än? :)


    Ja alla gör ju verkligen som de själva vill och känner för. Inget är rätt eller fel:)

    Jag hade moderkakan i framvägg med båda mina pojkar och då kände jag i vecka 19-20 och min man kände i vecka 21.

    Ja de va mkt pengar att spara, va de i butik eller på nätet den kampanjen va?

    Vi har ingen aning om vagn, kikat både på britax smile och enmaljunga NXT90 som ni köpt:) men vi får se va de blir:)

    Åh inte tänkt så långt med namnförslag än, kommer nog bli mer när man vet vilket kön det är så man kan fokusera på just de sortens namn.

    Har ni något namnförslag till er pojk?
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-04-09 16:48:56 följande:

    Nu var det sååå länge sedan jag kikade in hit. Mycket på jobbet, kroniskt trött just nu m.m. Vet inte om du kikar in hit längre men tänkte det vore lite kul med uppdatering och höra hur det går för dig.

    För att svara på frågorna ovanför så var det både nätet och butiken som hade den kampanjen. :)

    Och vad gäller namn har vi bestämt oss för Jesper och Joakim i andranamn. Har ni funderat mer?

    Annars har magen växt, sedan ca 2v känner jag bebis buffa i magen och även sambon har känt och sett utanpå. Undrar lite om min moderkaka flyttat på sig, det återstår att se på rul på måndag!

    Jag är konstant trött och hungrig, och om 1,5mån är det dags för mig att endast jobba hemma.

    Hur går det för dig? Haft rul än?


    Hej.

    Jag är inne ibland, är jag väl inne så är de på morgone.

    Jo det går bara bra här, är i vecka 22 nu och bebis rör sig för fullt. Jag började känna i vecka 17/18 och mannen kände i vecka 18/19. Har moderkakan i bakvägg.

    Namn är svårt så än sålänge inga funderingar faktiskt:)

    Jag va också konstant hungrig och är fortfarande. Eller egentligen bara vid lunch och middag. Att små äta går inte då magen blir dubbelt så stor när jag äter haha.

    Skönt att jobba hemifrån iaf.:) slippa utsätta sig för smitta.

    Här går det bra, magen växer bebis rör sig.

    Jag hade rul i mars och fick se att vi väntade en liten pojke, som vi trodde:)

    Så bröderna hemma är så glada och klappar magen och pratar med bebisen varje dag:)
  • jowald
    babybel95 skrev 2021-05-06 08:50:49 följande:

    Hej! 

    Jag är verkligen inne sporadiskt nu, så mycket annat just nu. Renovering hemma, mycket på jobbet m.m. Skäms nästan för vill så gärna höra hur det går för dig!

    Hur går det för dig? :) 

    Här växer magen förfullt, har fått lite mer problem med ryggen tyvärr och benen har börjat bli väldigt trötta. Bebis rör sig för fulla muggar och är han lika aktiv sen när han kommer ut så får vi att göra haha :) Äter som en häst gör jag också... ständigt hungrig.


    Kan tänka mig att det är mycket:)

    Jo det går bra. Påbörjar vecka 26 nu, känns som veckorna går fort nu.

    Vi har fått hem vår vagn, köpte ett vagnpaket med Britax Smile 3 med både sitt/liggdel samt babyskydd.

    Jo ryggen är jobbig, särskilt om jag vart igång och städat eller så. Eller gått för mycket.

    Jag var inne på förlossningen förra helgen för att jag hade så mkt sammandragningar men som tur va så var jag inte påverkad utan fick ordinerat att gå korta promenader och vila.

    Här är också en aktiv bebis, från kl 06-09 på morgonen samt kvällstid är det håll i gång i magen. Sen känner man av honom titt som tätt på dagen med men det är hans 2 mest aktiva perioder.

    Ska göra tillväxtul i vecka 30 pga att bebis har 2 kärl I navelsträngen istället för 3 vilket då kan göra att bebis inte blir lika stor. Men inget farligt bara att man har koll. Så de känns skönt.

    Nu längtar man till sommar och semester så man kan njuta med familjen sista veckorna innan bebis ankomst.
Svar på tråden En resa mot graviditet