• Anonym (Slavar)

På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

På vilket sätt är inte alla ni slavar här när ni måste betala skatt inom ett samhälle eller få fängelse med hjälp av våld?
    Om ni inte gör det får ni böter, och sedan fängelse med hjälp av våld och tvång även om ni skulle vägra. På vilket sätt är inte det ren slaveri? Varför kan inte skatt vara frivilligt inom ett samhälle istället för tvång och slaveri? Diskutera.

• Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?
  • Anonym (Skattmasen)
    Anonym (Trötter) skrev 2020-08-26 21:14:27 följande:
    För övrigt så verkar det, vad jag kan förstå, som att en enskild firma inte är ett skattesubjekt (som du så fint vill svänga dig med).
    För den enskilda firman är den fysiska personen skattesubjekt eftersom det inte finns någon juridisk person., denne betalar in egenavgifter baserat på nettovinsten om verksamheten har F-skattsedel eller FA-skattsedel - detta då det inte handlar om lön utan om överskott i  verksamheten.  Detta gäller för enskild firma, handelsbolag eller kommanditbolag. 

Jag vet att tidigare då personer som drev enskild firma utan F-skatt skulle företagskunder till denna betala in skatt och sociala avgifter. Nuförtiden tror jag att F-skatt eller FA-skatt är nödvändig för att sälja tjänster.

Så, ja om du driver egen verksamhet med F- eller FA-skatt får du betala egenavgift och löneskatt på överskottet för din egen räkning. Har du anställda i den egna verksamheten så är dessa egna skattesubjekt och det ver vi redan hur det fungerar med avgifter och skatter för anställda.
  • Xlr8

Skatt är ju frivilligt redan.

Betalar den mängden skatt jag känner för.

Jag kan sluta jobba om jag vill och jag får "lön".

• Anonym (Skattmasen)
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-26 20:03:15 följande:
    Jag ber om ursäkt, jag missade faktiskt helt att det slunkit in ett "inte" där.

Jag missade det eftersom alla dina andra argument får dig att framstå som att du faktiskt föredrar detta vansinne till skattefinansierad välfärd som vi har idag.

Du fick det framstå som att du ansåg det vara en negativ utveckling om vi gör förändringar i välfärden som leder till "ett mycket segregerat samhälle."

Jag ber åter igen om ursäkt, jag ska inte läsa så slarvigt i fortsättningen.
    Ja, ett mycket segregerat samhälle ser jag som en negativ utveckling.

I ett mycket segregerat samhälle ökar misstro mot samhälle och andra grupper och personer.
  • Anonym (Faktura istället för skatt?)
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-26 23:02:22 följande:
    Ja, ett mycket segregerat samhälle ser jag som en negativ utveckling.

I ett mycket segregerat samhälle ökar misstro mot samhälle och andra grupper och personer.
    Precis så som jag uppfattade det när du sa det förra gången då alltså.

Vad var det mer som du ansåg att vi var osams om?
  • nihka
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-26 21:42:34 följande:
    Du och jag har olika åsikt i en sakfråga.

Självklart får jag argumentera hur mycket jag vill om jag anser att delar av landets socialförsäkringssystem eller något annat bör reformeras.

Att du sen inte kan argumentera sakligt för din ståndpunkt eller försvara dina ställningstaganden med fakta.... det är dina problem.

Att på ett ohövligt och oförskämt sätt säga åt en meningsmotståndare att vara tyst, gå iväg, eller bara helt enkelt "du kan dra om det inte passar"..... Det sänker bara dig.

Höj nivån på konversationen. 
    Ja, du anser att du är tvungen att bo här och betala skatt och jag påminner om att det är frivilligt. Välj dina ord med mer omsorg om du inte menade att du tvungen när du skrev att du var tvungen.

Hörru, åsikter kan inte vara fakta. Jag är nöjd med Sverige och du är det inte. Jag har mina positiva upplevelser och dina negativa är verkligen inga "fakta".

Håll dig till ämnet och jag är inte ämnet för tråden. Vänj dig sedan vid att bli emotsagd och om du inte klarar det förslår jag att du inte hänger på diskussionsforum. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Slavar)
    Xlr8 skrev 2020-08-26 22:59:32 följande:

Skatt är ju frivilligt redan.

Betalar den mängden skatt jag känner för.

Jag kan sluta jobba om jag vill och jag får "lön".

Hur menar du? Nej, det är inte frivilligt. Om du vill betala 5% skatt istället för 57-60% använder dom våld och kastar in dig i fängelse.. Du kan inte bestämma själv. Hur kan du betala vad du känner för om det stämmer? Du är automatiskt en löneslav om du befinner dig inom landets gränser och måste betala om du inte vill bli indragen i fängelset av polisen med våld. Dom flesta länder har löneslavar. Finns dom länder med 0 procent i skatt och där är dom inte slavar eller löneslavar och mer fria!
  • sextiotalist
    Anonym (Slavar) skrev 2020-08-27 13:38:52 följande:

Hur menar du? Nej, det är inte frivilligt. Om du vill betala 5% skatt istället för 57-60% använder dom våld och kastar in dig i fängelse.. Du kan inte bestämma själv. Hur kan du betala vad du känner för om det stämmer? Du är automatiskt en löneslav om du befinner dig inom landets gränser och måste betala om du inte vill bli indragen i fängelset av polisen med våld. Dom flesta länder har löneslavar. Finns dom länder med 0 procent i skatt och där är dom inte slavar eller löneslavar och mer fria!

Va, får man fängelse?

I USA vet jag att man kan få fängelse för skulder

Blanda inte ihop det med skattebrott som är en annan sak
  • Anonym (Slavar)
    sextiotalist skrev 2020-08-27 13:45:15 följande:
    Va, får man fängelse?

I USA vet jag att man kan få fängelse för skulder

Blanda inte ihop det med skattebrott som är en annan sak
    Du får straff om du inte betalar skatt till staten. Så jag menar.. Dom gör vad dom vill då. Om du inte sköter dig och betalar skatt kommer påföljder helt enkelt. Dom driver in sina pengar som en laglig maffia är min poäng.
  • Anonym (Slavar)

Eller lagligt kriminella hur man nu vill se på saken. Dom vill ha sina pengar iallafall, även om någon inte vill ge till dom,  men människor har inga val för dom är löneslavar helt enkelt.
    Plus att det blir enklare att spåra allt nu med smarta mobiler, dom vill ha bort kontanter och använda swish och bankid som är ägt av bankerna och dom har en extrem kontroll staten som kan få tillgång till allt, inkl den drickan du köpte och vilken smak det var som dom vet om nu. Dom kan titta på din mobilskärm om dom misstänker skattebrott och annat, och spana in när folk surfar på porr.

När kontanter fanns kanske det var mer löst, men nu vill dom ha koll, och det är anledningen till varför kontanter nästan försvunnit.
    Lagliga maffian vill ha kontroll över sina löneslavar.

• Anonym (Faktura istället för skatt?)

Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?