• Baconpie

BIM September Första barnet

Hej,

Startar nu upp en ny tråd för BIM September för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

Håller tummarna för att september blir månaden då vi alla får vårt efterlängtade plus, och om inte så får vi åtminstone sällskap på vägen.

• Svar på tråden BIM September Första barnet
  • CairoCarro
    Jenzia skrev 2020-09-23 12:02:00 följande:

Ja men det stämmer, jag äter q10 120 mg. Jag har läst på Fertilitetsguiden att q10 ska förbättra kvaliteten på äggen Inte läst något om att man ska ha uppehåll under lutealfasen dock! Hmmm... får kolla upp! Tack för infon q10 ska tydligen vara väldigt bra för mannen också. Vulverine har tex q10 med i det vitaminpaket som hon rekommenderar till män

Har följt din resa de senaste månaderna och det verkar som om du, precis som jag, insett att det är bättre att tagga ner lite kring fertilitet Leva normalt och försöka njuta av livet även om vi längtar så rysligt efter en liten! <3

Ah ok, då är det kanske bara jag som överreagerar. :P Läste alltså inte nånstans att man skulle göra uppehåll i lutealfasen - det var min egna idé haha - men läste att man bör göra uppehåll när man väl blivit gravid, så jag blev lite stressad.. Jag tar dock 400mg nu, för äggen som du säger :D Min man tar även 400mg om dagen han med. Men kommer nog göra så att jag sänker dosen lite kring BIM men utan faktiskt uppehåll.

Ja men precis! Jag tror det är rätt väg att gå, skönt att du har hittat något som funkar för dig med <3 Vi får sikta på målet, vi kommer ta oss dit förr eller senare och det kommer kännas underbart då! Men ja, nog längtar man rysligt allt.. :/
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-09-23 12:10:52 följande:

Vad skönt att äl kom som förväntat och du slapp de knasiga vallningarna! Jag har nog insett att mina vallningar ffa kommer i lutealfasen, kanske inte så konstigt iom att tempen höjs 0,5 grad! Haha!

Så du har fått grönt från gyn? Inga konstigheter i dina prover efter mf? Sköööönt! Ja, det är ju faktiskt det enda vi kan göra! Fortsätta försöka och hoppas på att det till slut tar sig! Vi kommer ju närmre och närmre våra plus iaf!

Ja, är på äl+10 idag. Har inte en tanke på att testa efter vare sig graviditet eller oroa mig för tempdipp, beroende på vad tempen hade visat imorse! Nu lever jag bara som vanligt

Ja verkligen nej men precis hihi!

De tog bara tsh (låg på 1,5) och sen testosteron som är liiite högt men fortfarande inom referensintervallet. Har ju egen mens och ägglossning och hade turen att kroppen kom igång snabbt efter ma. Gyn sa ?om ni kunnat bli gravida en gång så bör ni kunna bli det igen. Så fortsätt försöka och om ni inte blivit gravida inom 1 år från ditt missfall så är ni välkomna att söka till fertilitetskliniken?. Så planen är att fortsätta försöka så mycket vi kan och hoppas på ett plus under 2020. Min man ska lämna spermaprov nästa månad (för en annan åkomma), vilket känns skönt för att se hur allt ser ut där.

Vad skönt Jenzia. Jag är 1 dag efter så idag är jag på ÄL+10. Har inga symtom alls förutom lite ömma bröst vilket jag alltid får innan mens. Så är 100% säker även denna gång att det inte blev något. Nu hoppas jag fullt ut för er skull
  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-09-22 17:29:11 följande:

Visst åt du q10 också? Äter du genom hela cykeln? Vilken dos tar du? Jag åt q10 30 mg från apoteket innan, genom hela cykeln, men här säljs bara 200mg, och läste även att i studier så har kvinnor tagit 600mg per dag.. Dock så läste jag att det kan finnas korrelation mellan q10-tillskott och missfall, så nu senast hade jag uppehåll i lutealfasen.. har du några tankar? :)

Och jag gillar att du ska ta några glas vin! :)

Hej tjejer!

Härligt att höra att ni är mer avslappnade. Tror det påverkar mer än alla jäkla kosttillskott man proppar i sig. :) Jag har också försökt tagga ner lite den här cykeln, skippar tempen, slängt rosenrot och försöker leva lite mer normalt. Däremot har jag börjat med B6, då jag hört det kan förlänga lutealfasen. Testa kan man ju alltid även om jag är skeptisk till det mesta just nu ;)

Känns faktiskt skönt att inte tempa varje morgon. Vågar inte riktigt sluta med ägglossningstesten ännu men det är väl en tidsfråga. Vid det här laget har man ju lärt sig när ägglossning ungefär sker och har man sex dagarna runt ÄL så spelar det ju inte så stor roll när det är positivt eller ej, om man nu ändå har sex.

Spännande Jenzia och se om spolningen ger någon verkan.

Jag håller tummarna för oss alla. <3

Kram på er!
  • Jenzia
    CairoCarro skrev 2020-09-23 14:02:27 följande:

Ah ok, då är det kanske bara jag som överreagerar. :P Läste alltså inte nånstans att man skulle göra uppehåll i lutealfasen - det var min egna idé haha - men läste att man bör göra uppehåll när man väl blivit gravid, så jag blev lite stressad.. Jag tar dock 400mg nu, för äggen som du säger :D Min man tar även 400mg om dagen han med. Men kommer nog göra så att jag sänker dosen lite kring BIM men utan faktiskt uppehåll.

Ja men precis! Jag tror det är rätt väg att gå, skönt att du har hittat något som funkar för dig med <3 Vi får sikta på målet, vi kommer ta oss dit förr eller senare och det kommer kännas underbart då! Men ja, nog längtar man rysligt allt.. :/

Hmm, ja, om man inte ska ta tabletterna som gravid så borde man ju lägga dem på hyllan efter äl. Minns du vart du läste det?

Jag har tyvärr inte läst något om vilka doser av q10 som man ska ta, köpte själv den starkaste varianten som Apotea hade Men du kanske kan dra ned till en tablett varannan dag? Fast jag har ju ingen aning om 400 mg är mycket

Hoppas din äl kommer som den brukar denna månaden och att du får direkt effekt av att ta bort örter och minskad stress <3
  • Jenzia
    solkatt90 skrev 2020-09-23 13:07:41 följande:

Hej! 

Jag hoppar in här lite sent jag med. Har BIM på tisdag 29/9 och just nu känns det som att dagarna släpar sig fram. Detta är vårt fjärde försök sen jag slutade med P-piller. 

Just nu har jag haft ett konstant illamående i några dagar, inga spyor eller så utan endast ett illamående som finns där hela tiden. Det går över när jag äter lite men sen kommer det tillbaka. Jag har någon form av molvärk nere i vänster sida av magen plus att det drar konstigt i min vänstra ljumske till och från? Jag har även metallsmak i munnen och är ofta kissnödig men det kan ju bero på att jag är konstant törstig just nu också? haha. Vill egentligen inte leta "tecken" men det här känns annorlunda än månaderna tidigare men man vågar ju aldrig hoppas något. Man blir ju lite smått galen av den här väntan alltså :) 

Hur mår ni andra? Någon som känner igen sig?

Låter som du har alla symptom på graviditet? Inte sugen på att ta ett test? Alltså, har du så här mycket symptom och det beror på hcg så kommer du få positivt på gravtest

Jag har noll symptom om BIM på måndag (äl+15).
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-24 09:41:19 följande:

Ja verkligen nej men precis hihi!

De tog bara tsh (låg på 1,5) och sen testosteron som är liiite högt men fortfarande inom referensintervallet. Har ju egen mens och ägglossning och hade turen att kroppen kom igång snabbt efter ma. Gyn sa ?om ni kunnat bli gravida en gång så bör ni kunna bli det igen. Så fortsätt försöka och om ni inte blivit gravida inom 1 år från ditt missfall så är ni välkomna att söka till fertilitetskliniken?. Så planen är att fortsätta försöka så mycket vi kan och hoppas på ett plus under 2020. Min man ska lämna spermaprov nästa månad (för en annan åkomma), vilket känns skönt för att se hur allt ser ut där.

Vad skönt Jenzia. Jag är 1 dag efter så idag är jag på ÄL+10. Har inga symtom alls förutom lite ömma bröst vilket jag alltid får innan mens. Så är 100% säker även denna gång att det inte blev något. Nu hoppas jag fullt ut för er skull

TSH på 1,5 är ju perfekt! Vad skönt! Och skönt att även din man kommer få veta om sina spermier! Hoppas inte det är något allvarligt med honom <3

Men jag tror precis som Gyn, ni kommer bli gravida igen! Bara en tidsfråga!

Ja, jag har heller inte ett enda symptom. Brösten är gigantisk denna cykeln, men det har de varit från äl+2/3 så det räknas inte, men fascinerande att det kan variera så mycket från cykel till cykel. Förra cykel var brösten rätt normala även efter äl. Och innan dess svinömma bröstvårtor. Så weird!

Oh well bara 3,5 dagar kvar tills mens iaf. Tror den kommer som vanligt även om jag så klart hoppas på att den lyser med sin frånvaro istället Jag håller tummarna för oss båda!! <3
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-09-24 18:29:43 följande:

TSH på 1,5 är ju perfekt! Vad skönt! Och skönt att även din man kommer få veta om sina spermier! Hoppas inte det är något allvarligt med honom <3

Men jag tror precis som Gyn, ni kommer bli gravida igen! Bara en tidsfråga!

Ja, jag har heller inte ett enda symptom. Brösten är gigantisk denna cykeln, men det har de varit från äl+2/3 så det räknas inte, men fascinerande att det kan variera så mycket från cykel till cykel. Förra cykel var brösten rätt normala även efter äl. Och innan dess svinömma bröstvårtor. Så weird!

Oh well bara 3,5 dagar kvar tills mens iaf. Tror den kommer som vanligt även om jag så klart hoppas på att den lyser med sin frånvaro istället Jag håller tummarna för oss båda!! <3

Ja TSH ligger bra vilket kändes skönt ja verkligen! Tror det kommer hjälpa oss båda, att vi känner att vi ändå ?gör? något för att komma vidare i processen. Jag får hoppas att hans spermier mår toppen hahah!

Åh men ömma bröst brukar dock vara ett fint symtom på en liten, även om det även är symtom på pms. Har inte fått någon riktig ilning eller hugg i livmodern så därför känns det kört denna gång. Men jag är inte sur för det utan tänker att vi kommer närmare ett plus för varje månad som går ska bli så kul att se om du får ett plus vid bim!
  • solkatt90
    Jenzia skrev 2020-09-24 18:20:33 följande:

Låter som du har alla symptom på graviditet? Inte sugen på att ta ett test? Alltså, har du så här mycket symptom och det beror på hcg så kommer du få positivt på gravtest

Jag har noll symptom om BIM på måndag (äl+15).

Ja det känns annorlunda den här månaden alltså. Illamåendet hänger fortfarande med det också. :) Tänkte faktiskt att jag skulle ta ett test imorgon så då är det bara att hålla tummarna.

Kan ju vara något även med noll symptom också, Jag håller tummarna för dig :)
  • Melissi

Jag är på bim idag och ingen mens. Har dock haft en mellanblödning som varade i ca 7 dagar, väldigt lite brunaktigt/rosa som startade ca 9 dagar innan bim. Imorse tog jag ett rfsu test som visade svagt svagt streck. Idag vid 18 tiden tog jag ett rfsu testa tidigt test som visade negativt. Såå förvirrad. Och var är mensen? Fattar ingenting just nu. Förmodlingen är det väl ingen graviditet men jag vill bara veta, nu! ????

• CairoCarro
    Melissi skrev 2020-09-24 19:21:30 följande:

Jag är på bim idag och ingen mens. Har dock haft en mellanblödning som varade i ca 7 dagar, väldigt lite brunaktigt/rosa som startade ca 9 dagar innan bim. Imorse tog jag ett rfsu test som visade svagt svagt streck. Idag vid 18 tiden tog jag ett rfsu testa tidigt test som visade negativt. Såå förvirrad. Och var är mensen? Fattar ingenting just nu. Förmodlingen är det väl ingen graviditet men jag vill bara veta, nu! ????

Det kan ju ha varit en s.k. kemisk graviditet, dvs att implantationen påbörjades men inte lyckades till hundra procent.. det skulle kunna förklara sjunkande hcg. Eller så beror det på att det är så låga nivåer än att du måste använda morgonurin för att få utslag. Tyvärr så är det ju svårt att veta exakt vad som händer där inne :/ Testa igen imorgonbitti! :) Kanske får du tydligare utslag då!
Svar på tråden BIM September Första barnet