Inlägg från: Anonym (Virabhadrasana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Anonym (Haha) skrev 2020-09-05 16:18:38 följande:

Ja, jag är ju inte förvånad över att just du till slut hamnat på den relationernas soptipp som Tinder verkar vara. Finns det något alls överhuvudtaget du inte stör dig på?

relationernas soptipp? hehe

be gud då att du inte blir singel o tvingas att utforska dejtingsmarknaden.

jag, trots allt, varit gift två ggr, har ett barn och en rad beundrare bakom mig, så även om jag inte hittar det jag vill ha så är det ingen fara.

det är dock inte så mycket jag stör mig på, mest, som sagt, omogna självupptagna män som inte kan stå för sina ord o handlingar, emotionellt otillgängliga och players. Tycker du om sånt så är det raka vägen till Tinder sen, när du blir singel.
    Anonym (Lögndetektorn) skrev 2020-09-05 19:23:25 följande:

Men LUGN för fan!

Jävla temperament!

Jag hade sett den där fientligheten i dig direkt och gjort som dom andra - dragit mig undan. Fan vet vad du skulle kunna hitta på.

Skämt åsido men alltså, ta inte allt så hårt.

åh nej jag kommer inte kunna sova hela natten nu..

för övrigt är jag vanligtvis en trevlig, artig och empatiskt person, om man inte trampar på mina personliga gränser, som vissa personer gjort i denna tråd och förväntat sig att jag inte skulle reagera.

hur som helst, vi stänger butiken nu, inget mer att diskutera.
    Anonym (Dröm&mål) skrev 2020-09-06 00:29:14 följande:

DU verkar ju helt pantad! Fine jag gick hårt åt men tröttnade rejält på ditt svammel! Herregud du har tame fasen en unge och passerat 2 äktenskap och FORTARANDE inte fått ordning på livet nära dina 40 år?!?!?! Vad sjutton har DU gjort egentligen?!

Det KÄNNS som att du är nån diva som rider på vågen av karlar och olyckligtsvis tar hand om ett barn som får stå ut med detta, USCH! Ta dig samman och VÄX UPP!!!

Du är inte bättre än karlarna du dragit över, guess karma sucks

nu blir jag upprörd på riktigt. vem fan är du att döma mig??

jag har mer ordning på mitt liv än någon annan i denna tråd!

det finns inga garantier för någon i denna värld att ens liv ska gå exakt så som man planerat, kom ihåg det!

jag har inte planerat att gifta mig två gånger, jag har inte planerat att gå isär två gånger, jag har inte planerat att ta hand om mitt barn helt ensam när barnets far först spårar ur i sitt liv och sedan dessutom bestämmer sig att flytta till ett annat land till en annan kvinna, jag har inte planerat att min universitetsutbildning inom ekonomi från mitt hemland och tre språk inte skulle räcka för att fortsätta min karriär inom ekonomi, och bli tvungen att omskola mig två gånger, för andra yrket gav mig hälsoproblem, jag har inte planerat någon av de svårigheter som jag fick gå genom som jag inte vill nämna här, men jag har aldrig gett upp och fortsatt göra det som är rätt. Mitt barn är duktigt, väl uppfostrat, självständigt och intelligent. Jag har ett bra heltidsjobb, fint yrke. Jag är uppskattad av kollegor och ledningen, jag har ett fint hem, jag har drömmar och visioner, jag ser vårdad och ung ut (för jag tar hand om mig), jag har vänner, hobbys och intressen som jag utövar och utvecklas i, jag har en fin relation till min familj. Och slutligen, jag har min integritet, och tänker inte ta något skit från en främmande människa på nätet. Så, fuck you.
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-09-06 13:36:47 följande:

Inte för att vara sådan, men du har ingen aning om vilken ordning vi andra i tråden har på våra liv.

nähä? så det är bara ni som får spekulera om mitt liv och döma? niice.

jag ser många blivit kränkta av att jag avslöjat män vara självcentrerade, omogna, fantasilösa tråkmånsar som ställer enorma krav på kvinnor..

well-well :)

hur som helst, jag kommer inte skriva något mer här. namaste!
    Anonym (Dröm&mål) skrev 2020-09-06 18:37:16 följande:

Tack gudskelov, ett avslut! Ajöss giriga galning, känns som att din intillegenta unge skrivit största dels dina inlägg så passar alldeles utmärkt!!!

kallar du mig för galning? jag tar det inte på allvar från en person som använder så många utropstecken på ett stycke text, i varje svar. Jag må vara ganska snobbig, stolt över mina åstadkommelser, ha höga krav på omgivningen och mig själv, och veta exakt vad jag vill ha, men så mycket aggression mot någon du aldrig ens träffat som du visar? och du kallar MIG för galning? Anger management next!
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2020-09-06 23:23:36 följande:

Ska man starta trådar på Familjeliv måste man lära sig att ignorera provocerande inlägg, för sådana kommer ofta. Det brukar inte leda till något bra att svara på dem.

det är typ en gång per 3 år att jag startar nån tråd här men ångrar varje gång faktiskt.

till och med att läsa andras trådar kan varva upp en.. å fy.
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-09-07 19:00:01 följande:

Och återigen drar du alla män över en kam, jag kan förstå varför andra här inne blir provocerade av dig. Du är kanske en reko person IRL, men du framstår faktiskt inte som det här. När man läser dina inlägg är det rätt lätt att få intrycket att du lider av viss brist på självinsikt.

Ett litet tips: om man kommer med grovt generaliserande och uppenbart negativa påståenden om en ansenlig del av befolkningen, är det stor risk för att diskussionen ganska snart kommer att handla om ens eget agerande. Det är nämligen sällan det är fel på "alla andra", det är mycket större sannolikhet att bristerna ligger hos en själv.

ansenlig del av befolkningen?

what are you talking about?

sluta spekulera och anta och ställa diagnoser på mig. Regga dig på tinder som kvinna och enjoy!
    jrockyracoon skrev 2020-09-08 09:51:09 följande:

Såhär är det i trådar på FL. När man gör en tråd här är det inte som att prata med sin bästa vän som alltid ger en medhåll.

Jag håller med om att du gör en del tankevurpor och ha svårt att ta kritik eller föra nyanserade resonemang. Men hey, det är bara min åsikt.

Men jag tycker inte att du ska bli ledsen och upprörd för de svar du fått. Det är inte hela världen, bara några kommentarer i en tråd. 

Fundera över om du anser att kritiken mot dig är befogad. I så fall kan du ju ändra lite på dina ståndpunkter. Annars får du väl bara rycka på axlarna åt det här, och återgå till ditt huvudfokus. Hitta en trevlig karl. Lycka till med det - till slut händer det!

vilken kritik menar du? personliga påhopp?

jag berättat om MIN upplevelse o mina känslor, jag är väl medveten om att de som känt igen sig i min beskrivning skulle bli upprörda och skulle gå i attack. Jag är även medveten om att min text man ska ta med nypa salt, och att min beskrivning inte omfattar 100% av manlig befolkning, utan är en väldigt generalisering. Jag ville göra vissa män medvetna om hur de kan upplevas! Jag bad ingen att lösa mina problem, ge mig råd i hur jag ska träffa en partner eller att bedöma mig som person.
    jrockyracoon skrev 2020-09-08 09:51:09 följande:

Såhär är det i trådar på FL. När man gör en tråd här är det inte som att prata med sin bästa vän som alltid ger en medhåll.

Jag håller med om att du gör en del tankevurpor och ha svårt att ta kritik eller föra nyanserade resonemang. Men hey, det är bara min åsikt.

Men jag tycker inte att du ska bli ledsen och upprörd för de svar du fått. Det är inte hela världen, bara några kommentarer i en tråd. 

Fundera över om du anser att kritiken mot dig är befogad. I så fall kan du ju ändra lite på dina ståndpunkter. Annars får du väl bara rycka på axlarna åt det här, och återgå till ditt huvudfokus. Hitta en trevlig karl. Lycka till med det - till slut händer det!

det är ert stora problem svenskar.

ni kan inte gå utanför boxen. allt ska vara så perfekt och inramat. allt ska vara så jävla korrekt. ingen får utmana samhällets normer. håll käften och stick inte ut. visa inte missnöje. men var inte för glad, för det kan kränka andra. man får inte skämta, man får inte vara ironisk..

herregud. jag tycker synd om er.. ni är sååååå inboxade och rädda..
    Anonym (Dröm&mål) skrev 2020-09-08 11:42:53 följande:

Fasen den här tråden börjar bli lite komisk :D! Låt oss hålla liv i den så länge det går, go TS!

get a life. really.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.