Inlägg från: Anonym (Virabhadrasana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Anonym (Förvirrad) skrev 2020-09-08 12:32:25 följande:

Ja, män är en ansenlig del av befolkningen.., Brist på självinsikt var det, ja. Svårt att ta dig på allvar, särskilt när du sedan även börjar raljera över ?svenskar?. Är du ute efter att reta upp så många som möjligt? Varsågod, men jag tänker inte svälja ditt bete.

Tinderanvändare är inte någon ansenlig del av befolkningen, fattar du?
    Anonym (Timmer) skrev 2020-09-09 08:18:01 följande:

Var inne på Tinder nyss. Två av tjejerna jag svepte på hade lättklädda bilder. En av dom känner jag igen från en annan sajt. Verkar vara en seriös profil, och hon är över 40, ingen tonårstjej alltså. Det vara bara en av bilderna där hon var lättklädd. Djupt urringad klänning och hon visade det mesta av tuttarna, och benen.

Den andra tjejen hade också bara en lättklädd bild. Hon låg i sängen, trosor och bh.

Eftersom tjejer inte klär sig sexigt för männen, utan för att de själva vill vara fina, lägger tjejer upp såna här bilder då för att visa vad fina kläder de har?

är det en fråga till mig?

rent teoretiskt hade det kunnat vara att de visar sig såna som de trivs med sig själva. alla är olika, det finns ju en stor andel män som visar sin bara kropp (ibland BARA sin bara kropp, och ibland bara kroppsdelar), så uppenbarligen är det det som dessa personer har att erbjuda.

efterfrågan på fina kroppar och bevis på att man inte är någon slapp tjockis är fortfarande stor.

alla säljer ju sig som de kan 'skakar på axlarna'
    Anonym (Dostojevskij) skrev 2020-09-09 20:02:27 följande:

Ja, det är ju en hållning förstås. Go with the flow. Inte bekymra sig om var floden kommer ifrån eller vart den är på väg, utan bara göra sitt bästa för att surfa med.

Men jag är lite yrkesskadad till att alltid försöka se det större sammanhanget, djupare orsaker och vart detta för oss i framtiden.

åt ingen bra plats, det är 100%.

de få normala ärliga, intelligenta människor som är kapabla och villiga att älska en annan människa, som återstår, blir mer och mer besvikna, bittra, o ruinerade till slut av att bli behandlade som skit av cyniska, känslokalla, omogna typer som blir 'bortskämda' av dagens oändliga möjligheter och val och allmänt av det hur samhället fungerar numera..
    jrockyracoon skrev 2020-09-10 10:03:52 följande:

"Våra dagars ungdom älskar lyx. Den uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De unga reser sig inte längre upp när äldre personer kommer in i ett rum. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig efterrätten vid matbordet, lägger benen i kors och tyranniserar sina lärare."

Citat från Sokrates, 400 f. kr.

Vore jag mer historiskt bevandrad skulle jag säkert hitta liknande diskussioner om den förfärliga dejtingen som ägde rum på 1590-talet där man förfasade sig över att männen/kvinnorna betedde sig skamlöst nuförtiden, men längre tillbaka i tiden, säg 1560-talet, då var allt i sin ordning.

Människan ändrar sig inte särskilt mycket i sina primitiva behov även om förändringar sker i cykler. De äldre klagar alltid över tendenser till utveckling och förändring hos de yngre. De förfördelade klagar alltid på det andra könet när de inte hittar någon partner. Är man man och ofrivillig singel är det kvinnorna som inte ger männen någon chans och vill bara ha badguys. Är man kvinna så är det männen som är oseriösa, bara är ute efter sex och är helt tossiga för att de har valt bort en trots att de skickat emojis med hjärtan.

Det är bekvämt att framföra en obekräftad tes för att därefter sitta och beklaga sig över sakernas tillstånd. Det finns en inneboende drift hos människor att lura sig själva och tro på enkla sanningar. Jag antar att det ger en känsla av kontroll. Det är betydligt mer komplicerat att förhålla sig till det faktum att det finns andra som väljer bort en, jämfört med att säga att det andra könet är korkade. Eller att det är ettor och nollor i kablar som gör människorna korkade. Oavsett ettor och nollor, är nog människorna lika korkade och lika smarta som de alltid har varit. 

många ord, lite substans.

summa summarum - människor är människor.

tack, captain obvious.

Det är väl jävligt synd att Tinder inte är en butik där man kan välja kvinnor efter exakta parametrar?

Martina1970 skrev 2020-09-22 16:25:39 följande:

Måste få berätta om när en man kontaktade mig, hans första mening var (inte ens ett hej först....):

- Vilka stora bröst du har!

Mitt svar blev:

- Vilken liten hjärna du har.....

Till hans försvar är att han iallafall var ärlig med vad som var viktigt för honom från början, så jag slapp slösa tid på honom..

perfekt svar!

En ny trend bland tindermän är att fråga i en av första meningarna om hur lång tjejen är.

Alltså har ni män tappat bort det sista av ert samvete?

Since fucking when har det blivit ett ämne??

Och de som skriver sin längd i beskrivningen (ibland bara det!), vill jag fråga: definierar ni er enbart som en längd?? Då är det väl ok om jag betraktar er som enbart längd? Haha Sicken idioti..

Redgoldgreen skrev 2020-11-27 10:44:13 följande:

Åh vilken flashback jag får till min gamla dejttid! "Vad gör du/hur mår du en dag som denna".. Varenda jävla snubbe, exakt samma fråga. Menar du hur jag mår idag eller nån annan ungefär likadan dag? Vad fan menas? Det är inte ens en riktig mening. Hundra såna frågor på en dag. Snark. Varför ni inte träffar nån? Kanske för att ni är kloner?

exaaaaaakt!!

har du träffat någon till slut utanför detta träsk?
    Redgoldgreen skrev 2020-11-27 12:25:05 följande:

Ja det har jag faktiskt! Tror inte riktigt på tinder ärligt talat.

inte jag heller

men vet inte vart jag ska träffa någon, mitt yrke är kvinnodominerande, alla vänner har familj, alla sociala tillställningar är inställda..
    Anonym (Hmm!) skrev 2020-12-01 20:57:24 följande:

Jag tror det där med längd kommer av att det är en av de första frågorna många kvinnor brukar fråga om, så har dels blivit en grej om att fråga om det eller vikt för att ?få igen?, men också varför de skriver ut det i presentationen.

Tinder är ytligt skit från båda håll, tyvärr drunknar vi vettiga i det bruset och försvinner.

verkligen.. och det blir bara värre och värre.
    Anonym (Hmm!) skrev 2020-12-04 15:07:27 följande:

Jag har lite som dig tappat hoppet om var jag skall träffa någon, jag vet att mycket av problemen ligger dock hos mig själv och hur jag har svårt att ta plats i verkligheten. Inte så att jag är socialt handikappad, snarare tvärtom! Jag går ytterst sällan ur ett socialt sammanhang utan att vara allmänt omtyckt, men har en för stark empatisk förmåga och oro för att göra "rätt", vilket ställer till det... 

Sen såsom du, var i helsike är alla vettiga människor med rätt mängd öppenhet, acceptans, vänlighet och för att inte nämna intelligens?! Helt ärligt har jag ibland svårt att relatera till gemene man, för att inte tala om hur det ser ut på nämnda dejtingsidor/appar. 

Ingen som anstränger sig för att ordna en vettig presentation, ytliga bilder med ytligt uttryck och ytliga klyschor som slängs omkring, med knappt någon kommunikation när väl en matchning händer.

... Du bor inte i mellannorrland eller däromkring månne? Du har ett härligt uttryck och ger tecken på självdistans, få förunnat!

tack :)

jag bor ju i Skåne..

hopplöst.. människor som verkar vettiga i början, avslöjar såna detaljer om sig själva att man känner att det inte är lönt att ens öppna appen.

alltså alla dessa 45-åriga män med keps på och frisyrer "2000-talet ringde och ville ha sina spikes tillbaka.." OMG..

Att inte nämna alla dessa bilder på naturen som ni lägger ut.. Ja, jag hade hellre dejtat den där sjön och den där berg än dig!

Svar på tråden Tinder. Upplevelser.