Anonym (Lina) skrev 2020-09-22 10:26:03 följande:
Det vet du inget om.
Jag har även när jag arbetat heltid levt på existensminimum och inte haft råd med tandvård, nu är jag sjukskriven, jag har just nu konstaterat infektion med varfylld abcess inuti mitt käkben, jag har tandlossning med 1 cm djupa tandfickor varav fem tänder är infekterade. jag har tre tänder med akut behov av rotfyllning, utöver det att jag inte har kindtänder som är hela och möter varandra. Tycker du det är normalt att inte alls kunna tugga?
Jag vet att det inte hör till tråden, men hur har det kunnat bli så illa? Har du någon sjukdom eller tar några mediciner som tex gett muntorrhet?
Iallafall köp corsodyl och skölj munnen med, det är bakteriedödande. Försök få tandläkaren att skriva ut penicillin som du kan ta för att minska de akuta infektionerna. Finns även tandkräm med extra flour osv. Kolla på apoteket. I väntan på hjälp så gör vad du kan.
Jag tycker även du ska ringa folktandvården och säga precis som det är, de borde ta emot dig oavsett för en undersökning åtminstone för att de så att det inte är någon livshotande infektion. Blir det en blodförgiftning är det inte roligt.