Anonym (Mea) skrev 2020-09-23 14:16:40 följande:
Hur kan du ha råd med veterinär men inte tandvård? Det betor ju på vad man måste göra?
Bästa är ju att försöka gå varannat år, en undersökning med röntgenbilder kostar ju inte så mycket och då håller man ju koll på tex tandsten och karies.
Veterinärvård är ju dyrt som bara den ibland, hade en katt vars vård skulle kostat mig 70-80000 kr, mina tänder har i genomsnitt kostat 1000-2000 kr/år sen jag fick börja betala.
Ja nu är jag ju 65 och började min sorgliga resa inom svensk tandvård som mkt ung

Jag var den som hade 14 hål när klassen gick på undersökning. Mina föräldrar levde sitt liv (började möblera med barn i tonåren) och jag fick äta godis hur mkt jag ville och tandborstning valde jag bort när ingen sa åt mig! Skulle itnte alla barn göra det?

...och minns att jag ofta somnade med en "evighetsmint" (godis från när jag var ung) i munnen och vaknade och den var kvar

Tragikomiskt..........och jag har kostat på mina tänder sådana summor så jag vill inte veta hur mkt. Senast jag var på undersökning och och det togs röntgenbilder på mina idag ÅTTA fasta tänder och där fanns ingen tandsten så betalade jag 1080:-................Jag är inte typen som ifrågasätter. Betalar bara