• Anonym (Lina)

Tandvård försörjningsstöd.

Hur lång tid är det rimligt att man väntar på akut tandvård när man har försörjningsstöd? Jag lämnade in kostnadsförslag i juni och har fortfarande inte fått något beslut. 

Jag saknar tänder på ena sidan och på andra sidan så är två kindtänder av förutom roten, så det är mycket svårt att tugga, och har varit så hela tiden. Jag har infektioner mer eller mindre  kroniskt i käken.

• Svar på tråden Tandvård försörjningsstöd.
  • Anonym (Lina)

Ja, jag har tandlossning sedan 8 år tillbaka.

• Anonym (gammal)
    Anonym (Lina) skrev 2020-09-23 15:41:07 följande:
    Nej, jag har fått dra de tänder som drabbas av detta. Tandfickorna behöver fixas 3 ggr/år, men det har jag inte råd med om jag jobbar heller plus vanlig tandvård.

Man får proteser när man saknar visst många tänder och inte alls kan tugga, löständer då.
    "Får" proteser/löständer! De är svindyra och tar enorm energi att lära sig leva med MEDAN man amorterar på dem. HOPPAS du kan få dem genom socialtjänstens försorg. 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (gammal) skrev 2020-09-23 16:18:40 följande:
    "Får" proteser/löständer! De är svindyra och tar enorm energi att lära sig leva med MEDAN man amorterar på dem. HOPPAS du kan få dem genom socialtjänstens försorg. 
    Ja hoppas det med.
  • Anonym (soc)
    Anonym (Lina) skrev 2020-09-23 15:41:40 följande:
    Ja, jag har tandlossning sedan 8 år tillbaka.
    Va? Och har du inte fixat till det på åtta år??

Det går att ordna med tandborstning, tandtråd etc.... så det inte går så långt att du måste dra dom.

Tänk vilken andedräkt du måste ha
  • Anonym (Lina)
    Anonym (soc) skrev 2020-09-23 18:18:11 följande:

Det går att ordna med tandborstning, tandtråd etc.... så det inte går så långt att du måste dra dom.

Enligt min tandläkare går det inte alls att fixa själv. Utan jag behöver fixa det hos tandläkare flera gånger om året.

Tack för komplimangen.
  • Anonym (soc)
    Anonym (Lina) skrev 2020-09-23 18:37:12 följande:
    Enligt min tandläkare går det inte alls att fixa själv. Utan jag behöver fixa det hos tandläkare flera gånger om året.

Tack för komplimangen.
    Jo, det går att göra betydligt bättre med hjälp av det jag skrev. I synnerhet INNAN det går för långt.
  • Anonym (ö)

När man bara är tvungen att trycka till någon som uppenbarligen har det svårt. Kändes det bra?
  • momjanet

Tänk vilken andedräkt du måste ha smile3.gif
    Har du tandvärk och inte råd att gå till tandläkaren?
    Så måste det vara så otrevlig och elak som du är.
  • Anonym (soc)
    Anonym (ö) skrev 2020-09-24 08:36:15 följande:
    När man bara är tvungen att trycka till någon som uppenbarligen har det svårt. Kändes det bra?
    Trycka till nån? Vem trycker jag till? Det är en information.
    momjanet skrev 2020-09-24 08:37:57 följande:
    Har du tandvärk och inte råd att gå till tandläkaren?
    Så måste det vara så otrevlig och elak som du är.
    Jag sköter mina tänder, tack för omtanken <3 
  • Anonym (ö)
    Anonym (soc) skrev 2020-09-24 09:08:03 följande:
    Trycka till nån? Vem trycker jag till?
    Antagligen TS när du förfasas över dennes andedräkt. Onödigt och otrevligt.
Svar på tråden Tandvård försörjningsstöd.