• Anonym (Sorg)

    Otrogen man

    Min man har varit otrogen, jag valde att stanna hos honom. Det har gått ett halv år sen jag konfronterade honom.

    Vi lever vardagsliv, barnen mår bra, vi jobbar o pluggar. Ja men kör på precis som innan.

    Men jag blir ständigt påmind om hans svek! Från att jag vaknar tills att jag lägger mig. Jag ältar o ältar, grubblar och funderar. Varför var han otrogen? Hur kunde jag inte märka något? Varför var han inte ärlig? Vad hade hon som inte jag hade? Varför vad han om en andra chans när han valde att leva dubbelliv? Osv osv.

    Han har varit öppen och ärlig, svarat på mina frågor om allt. Fram tills för en vecka sen, då ville han inte svara längre.

    Jag vet inte om jag älskar honom längre. Hela mitt liv känns förstört. Jag önskar många gånger att jag var stark nog att avsluta mitt liv. Jag vill inte att våra barn ska växa upp som skiljsmässobarn. Jag funderar många gånger om det är bättre att jag avslutar mitt liv för att dom får det bättre att bara ha sin pappa i livet, än att ha skilda föräldrar.

    Jag vet inte vad jag ska göra lr känna längre. Jag känner mig bara så tom.

  • Svar på tråden Otrogen man
  • Anonym (Nej)

    Naturligtvis har barnen det bäst med båda sina föräldrar, även om de lever på skilda håll. Tänk inte ens tanken att något blir bättre för någon för att du avslutar ditt liv!!! Snälla, hitta livslusten igen! Jag lovar dig att dina barn mår bäst med lyckliga föräldrar, om det sen är på två olika håll så får det vara så. Barn anpassar sig lätt och de känner också av stämningar lätt, de vet att allt inte är bra som det är idag! Ge dom en vardag att trivas i, en behaglig miljö! Lämna din man, är mitt brutala tips, lämna!!! Du förtjänar att leva lyckligt lika väl som dina barn!!! Du är värdefull för många!!!

  • Anonym (Pappa till barn)
    Anonym (Sorg) skrev 2020-09-27 21:43:55 följande:

    Min man har varit otrogen, jag valde att stanna hos honom. Det har gått ett halv år sen jag konfronterade honom.

    Vi lever vardagsliv, barnen mår bra, vi jobbar o pluggar. Ja men kör på precis som innan.

    Men jag blir ständigt påmind om hans svek! Från att jag vaknar tills att jag lägger mig. Jag ältar o ältar, grubblar och funderar. Varför var han otrogen? Hur kunde jag inte märka något? Varför var han inte ärlig? Vad hade hon som inte jag hade? Varför vad han om en andra chans när han valde att leva dubbelliv? Osv osv.

    Han har varit öppen och ärlig, svarat på mina frågor om allt. Fram tills för en vecka sen, då ville han inte svara längre.

    Jag vet inte om jag älskar honom längre. Hela mitt liv känns förstört. Jag önskar många gånger att jag var stark nog att avsluta mitt liv. Jag vill inte att våra barn ska växa upp som skiljsmässobarn. Jag funderar många gånger om det är bättre att jag avslutar mitt liv för att dom får det bättre att bara ha sin pappa i livet, än att ha skilda föräldrar.

    Jag vet inte vad jag ska göra lr känna längre. Jag känner mig bara så tom.


    Tror du verkligen att dina barn skulle vilja att du avslutar ditt liv för att dom ska slippa ha skilda föräldrar?

    Tänket du har är så jävla egoistiskt att du tänker bara på dig själv. Hur tror du barnen skulle känna?

    Det bästa du kan göra både för dig själv och barnen är att ta ut skilsmässa pga att du fortfarande går och ältar detta med att din man var otrogen. Barnen märker mer en vad du tror och förstår att någonting är fel även om ni inte tror det.

    Jag förstår att du tänker på detta men det gör inte saken bättre.

    Ni skulle behöva gå och prata om detta med någon och lägga alla korten på bordet för tydligen så har du inte fått svar på alla dina frågor kring detta med din mans otrohet. Det finns lösningar om ni bara söker hjälp för detta. Sen får ni ta ställning till hur ni ska gå vidare i livet. Jag är själv helt anti mot otrohet och det är stort jävla svek mot sin partner. Då är det bättre att gå skilda vägar innan man gör någonting. Hoppas detta gör att du vaknar upp och förstår att ditt tänk är helt galet.

    Det finns lösningar om man själv bara ger det tid och vill lösa problemen som finns.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Sorg) skrev 2020-09-27 21:43:55 följande:

    Min man har varit otrogen, jag valde att stanna hos honom. Det har gått ett halv år sen jag konfronterade honom.

    Vi lever vardagsliv, barnen mår bra, vi jobbar o pluggar. Ja men kör på precis som innan.

    Men jag blir ständigt påmind om hans svek! Från att jag vaknar tills att jag lägger mig. Jag ältar o ältar, grubblar och funderar. Varför var han otrogen? Hur kunde jag inte märka något? Varför var han inte ärlig? Vad hade hon som inte jag hade? Varför vad han om en andra chans när han valde att leva dubbelliv? Osv osv.

    Han har varit öppen och ärlig, svarat på mina frågor om allt. Fram tills för en vecka sen, då ville han inte svara längre.

    Jag vet inte om jag älskar honom längre. Hela mitt liv känns förstört. Jag önskar många gånger att jag var stark nog att avsluta mitt liv. Jag vill inte att våra barn ska växa upp som skiljsmässobarn. Jag funderar många gånger om det är bättre att jag avslutar mitt liv för att dom får det bättre att bara ha sin pappa i livet, än att ha skilda föräldrar.

    Jag vet inte vad jag ska göra lr känna längre. Jag känner mig bara så tom.


    Varför skulle du avsluta ditt liv för att din man är ett rövhål?

    Och på vilket sätt menar du att dina barn skulle få det bättre att bara ha ett sånt rövhål att tillgå?

    Om han satte sig själv före både dig och era barn när han var otrogen, vad är det som säger att han inte gör så igen?

    Jag ser att mycket av dina tankar kretsar kring vad han tänkte och vad han kände då, och det kan jag av erfarenhet säga är ett dead end resonemang. Du kommer aldrig förstå hur han tänkte och varför han agerade som han gjorde för det ligger så lång ifrån din egen personlighet och värderingar att du aldrig kommer förstå.

    Jag tror du gjorde samma misstag som många gjort före dig, var lite naiv och trodde att allt går att lösa med kärlek och kommunikation samt lite rädd för allt ett uppbrott innebär och tog på dig hela ansvaret för vad situationen han skapat innebär för era barn...för att sen inse att det är betydligt mer komplicerat än så. 

    Jag tycker inte du ska döma dig själv för hårt över det, när man hamnar i en sån situation för första gången så har man ju ingen aning om vad det kommer innebära och hur det ska hanteras. De flesta tror ju det bästa om sin partner och det tar en stund innan man inser att den man lever med inte var den man trodde. Man hamnar i en kris som tar 1-2 att ta sig igenom. Ett halvår är väldigt kort i såna sammanhang. Egentligen är ingen redo att göra ett sånt val innan man hunnit ta sig igenom sin kris.

    Se det såhär istället, hans otrohet krossade dig och er familj och du var inte i skick att ta ett sånt beslut då, det beslut du tog då (förlåta) var egentligen mer en paus, dvs en chans att få tid att hantera din egen kris och se vart det leder. Det är alltså inget beslut som innebär att du måste vara kvar vart den än leder. De är snara ett beslut att inte avsluta förhållande med en gång utan ge er båda en chans att förhålla er till det och känna efter. Mer än så kan ingen göra.

    Nu har du ju haft 6 månader på dig att förhålla dig till det och om du allt mer känner att det stanna för med sig mer skada än nytta så är det så. Syftet med ett förhållande är ju inte förhållandet  i sig utan vad den för med sig för nytta för er, om ett förhållande bara för med sig negativa känslor så tappar ju det sitt syfte.

    Det är ingen slump att så många förhållanden spricker pga en otrohet trotts att man ger det en ny chans. Ett sånt stor svek ändrar ju på allt man trott om sin partner och därmed också vad man känner för sin partner men det är en process som tar tid och inget man fattar på en gång.
  • Anonym (Mi2)

    Du är ju den sunda av er två. Om du tar livet av dig blir ditt svin till man den enda dina barn har...det vore ju inge bra alls.

    Gör dig av med honom och fokusera på dig och dina barn.

  • Less is more

    Nej, du får inte ta livet av dig. Barnen kommer ju bli extremt ledsna och du får då inte följa dem in i vuxenlivet eller träffa dina barn barn sen.

    Du och din man behöver prata om hur ni ska göra. Om ni avslutar äktenskapen tror jag att det kan vara bra om ni kan hjälpa varandra till två hyggligt bra hem. Avsluta på ett snyggt och tryggt sätt. Barnen behöver kunna vara hos er båda.

    Jag är dock inte helt säker på om all otohet behöver leda till skilsmässa. Men är det upprepade gånger eller lång tid så lutar det ju åt skilsmässa.

  • Anonym (jag)
    Less is more skrev 2020-09-28 12:18:08 följande:

    Nej, du får inte ta livet av dig. Barnen kommer ju bli extremt ledsna och du får då inte följa dem in i vuxenlivet eller träffa dina barn barn sen.

    Du och din man behöver prata om hur ni ska göra. Om ni avslutar äktenskapen tror jag att det kan vara bra om ni kan hjälpa varandra till två hyggligt bra hem. Avsluta på ett snyggt och tryggt sätt. Barnen behöver kunna vara hos er båda.

    Jag är dock inte helt säker på om all otohet behöver leda till skilsmässa. Men är det upprepade gånger eller lång tid så lutar det ju åt skilsmässa.


    Det kan räcka gott och väl med en gång. Det finns ingenting som säger att man MÅSTE förlåta en otrohet, inte ens en gång. Det finns ingenting som säger att man måste utsätta sig för att bli bedragen flera ggr för att gå.

    Det ENDA man behöver är fråga sig själv är.... mår jag bra av min relation eller är den destruktiv för mig? 
  • Anonym (Sorg)

    Tack för alla era inlägg!

    Jag vet inte vad jag ska tänka lr känna. Jag känner bara att hela mitt liv är ett misslyckande. Jag ångrar allt vissa dagar, och andra dagar är lättare och känns hur bra som helst. Är verkligen en berg och dalbana. Jag vet aldrig hur jag mår dagen efter.

    Nu är jag inne i en period där allt känns skit, jag ångrar att jag blev tillsammans med min man, att vi skaffat barn och att vi är gifta. Jag drömmer om att ta steget att flytta isär, och då kommer ångesten, verkligheten! Barnen! Ska dom växa upp med skilda föräldrar. Mina föräldrar kunde inte ge mig en bra uppväxt, dom skiljde sig och det var konstant bråk och tjafs om allt möjligt. Jag har turen att jag ändå har kontakt med båda mina föräldrar, men mina två yngre syskon vet knappt vem vår pappa är. Äre så det blir med våra barn om vi går skilda vägar???

    Att barnen förstår att jag mår psykiskt dåligt, nja, det tror jag inte. Jag visar lr säger inget utåt för att nån ska märka något. Jag bär på denna äckliga och hemska hemlighet själv med min man och hans älskarinna, om det är fler hans älskarinna sagt det till, ja då ere så. Men ingen i min familj vet något, mina bästa vänner vet inte ens något. Vänner och bekanta i våran krets undrar vad vår hemlighet till lycka är. Borde jag svara otrohet? Jag gräver ner mig i mitt mörker när jag är ensam, utan barn, släkt lr vänner. Jag bryter ihop när ingen ser, jo min man ser och hör, men ingen annan.

    Vi har varit på parterapi, kändes tomt och hjälplöst, vi pratade mer hemma än där. Han har inte undanhållit något när jag tidigare frågat. Det är nu den senaste månaden han inte bemöter mina frågor och funderingar som innan.

    Ska kika på länkarna som blev länkade

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Sorg) skrev 2020-09-29 21:27:03 följande:

    Tack för alla era inlägg!

    Jag vet inte vad jag ska tänka lr känna. Jag känner bara att hela mitt liv är ett misslyckande. Jag ångrar allt vissa dagar, och andra dagar är lättare och känns hur bra som helst. Är verkligen en berg och dalbana. Jag vet aldrig hur jag mår dagen efter.

    Nu är jag inne i en period där allt känns skit, jag ångrar att jag blev tillsammans med min man, att vi skaffat barn och att vi är gifta. Jag drömmer om att ta steget att flytta isär, och då kommer ångesten, verkligheten! Barnen! Ska dom växa upp med skilda föräldrar. Mina föräldrar kunde inte ge mig en bra uppväxt, dom skiljde sig och det var konstant bråk och tjafs om allt möjligt. Jag har turen att jag ändå har kontakt med båda mina föräldrar, men mina två yngre syskon vet knappt vem vår pappa är. Äre så det blir med våra barn om vi går skilda vägar???

    Att barnen förstår att jag mår psykiskt dåligt, nja, det tror jag inte. Jag visar lr säger inget utåt för att nån ska märka något. Jag bär på denna äckliga och hemska hemlighet själv med min man och hans älskarinna, om det är fler hans älskarinna sagt det till, ja då ere så. Men ingen i min familj vet något, mina bästa vänner vet inte ens något. Vänner och bekanta i våran krets undrar vad vår hemlighet till lycka är. Borde jag svara otrohet? Jag gräver ner mig i mitt mörker när jag är ensam, utan barn, släkt lr vänner. Jag bryter ihop när ingen ser, jo min man ser och hör, men ingen annan.

    Vi har varit på parterapi, kändes tomt och hjälplöst, vi pratade mer hemma än där. Han har inte undanhållit något när jag tidigare frågat. Det är nu den senaste månaden han inte bemöter mina frågor och funderingar som innan.

    Ska kika på länkarna som blev länkade


    Men du behöver få må bra!!! Sen om det är genom att fortsätta eller gå skilda vägar så måste du få känna lycka. Hur du än väljer att göra så måste du fokusera på att må bra för att orka vardagen, orka ta hand om dina barn. Tråkigt att höra att du knappt haft någon kontakt med din pappa men det där gäller inte alla. Mina barns pappa bor utomlands sedan ett par år men de pratar dagligen i telefon och så fort de ses är det som vilken pappa som helst. De kramas, säger att de älskar varandra, gör läxor, kollar på film, promenerar, käkar mat, bråkar, städar- ja allt precis det där de gjort om vi bott ihop! Jag tänkte innan separationen att det skulle vara ett misslyckande, att jag inte klarade det. Nu inser jag att det här var det starkaste jag kunde göra och att mina barn mår bättre att att se sina föräldrar glada. Jag spelade nog, precis som du, men jag är säker på att de kände av stämningen ändå!!!

    Försök landa i ett beslut och känn dig nöjd med det även om det såklart kan ändras med tiden! Kram
Svar på tråden Otrogen man