• Anonym (Thony)

    Snygga killar över 50 söker 30-åringar

    Såhär skrev en tjej (över 50):
    "Snygga killar på 50+ söker ofta 30-åringar Förvånad Kan va deras döttrar ju Tyst"

    Märk väl hennes val av smilies. Hon är förvånad, och så ryser hon av tanken.

    1. Är tjejer avundsjuka på yngre tjejer, när jämnåriga killar söker tjejer som är yngre än hon själv är?
    2. Är det bara killar som söker så mycket yngre, eller gör tjejer samma, söker killar som kan va deras söner ju?

  • Svar på tråden Snygga killar över 50 söker 30-åringar
  • Anonym (Tjatomgubbar!)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-30 17:09:45 följande:
    1) Jag är själv man och 50+, så argumentet att det bara skulle vara kvinnor som tycker gubbslem är patetiskt faller ganska platt. Även män tycker att andra män (eller kvinnor) som inte kan acceptera sitt åldrande och tror sig vara lika attraktiva vid 50 som vid 20 är tragiska.

    2) Nej unga kvinnor föredrar absolut inte gubbar före killar i deras ålder. Faktum är att de flesta av dem tycker det är jävligt obehagligt och vidrig när gubbslem glor eller stöter på dem, men det verkar gubbslem tyvärr inter fatta trotts att många av dem inte alls skulle gilla att andra gubbslem gjorde likadant med deras dotter... som tex gubbslemet jag konfronterade bara häromdagen då han satt och glodde på min dotter och hennes kompisar och gjorde dem väldigt obekväma och irriterade. När jag gick fram och frågade om han hade uppskattat att jag satt och glodde på hans dotter som han gjorde med min och hennes kompisar så ville han inte svara på det och gick därifrån....

    3) Karma existerar inte utan är snarare ett slags önsketänkande. Massmördare kan leva ett gott liv tills de fyllt 90 och goda människor kan dö i cancer vid 20.

    4) Ja, jag kan hålla med om att tonen på FL ofta är hårdare mot män än mot kvinnor men det betyder inte att det inte finns idioter till män, Vissa män som skriver här kan även jag som man hålla med om ÄR idioter. Det handlar inte om kön, det handlar om vilka slags åsikter och värderingar man har. Det finns både män och kvinnor som skriver idiotiska saker här och det är inte mer än rätt att de då bemöts därefter.
    Mellan 40-50 är du vare sig som man eller kvinna "gubbe" eller "tant" utan medelålders.

    Det är faktiskt mest på FL jag sett denna inställning hos kvinnor. Jag stöter nästan aldrig på den IRL, där folk säger att "40 är det nya 20", något som tillochmed jag ifrågasätter och att "40 är ingen ålder". Kanske sagt i ren välmening, även om de tycker annat, men ändå uppmuntrande.

    Av 60-plussare får jag som 40-plussare höra saker som att "Du är ju bara barnet". På en förening där jag är medlem finns en del medlemmar som är 60 och 70+, och när jag visade ett reportage från tiden i gymnasiet som jag gjort om en känd konstnär och träsnidare, och sa att den gjorde jag i mitten på 90-talet, fick jag sarkastiska kommentarer av dessa som "90-talet, fanns du då"?

    Jag personligen raggar sällan överhuvudtaget, och framförallt inte på kvinnor som är 20 år yngre, jag sätter gränsen vid 10 år yngre högst. Där säger min moral ifrån. Det jag är evinnerligt trött på är det generellt ständiga dömandet här på forumet av män 40+- Ofta kommer det från kvinnor som själva är mellan 40-50 dessutom.

    Jag tycker vi har fått nog av åldersfascism i samhället. Varför inte börja se varandra som människor?

  • Anonym (X)
    Anonym (Tjatomgubbar!) skrev 2023-05-30 18:29:29 följande:
    Mellan 40-50 är du vare sig som man eller kvinna "gubbe" eller "tant" utan medelålders.

    Det är faktiskt mest på FL jag sett denna inställning hos kvinnor. Jag stöter nästan aldrig på den IRL, där folk säger att "40 är det nya 20", något som tillochmed jag ifrågasätter och att "40 är ingen ålder". Kanske sagt i ren välmening, även om de tycker annat, men ändå uppmuntrande.

    Av 60-plussare får jag som 40-plussare höra saker som att "Du är ju bara barnet". På en förening där jag är medlem finns en del medlemmar som är 60 och 70+, och när jag visade ett reportage från tiden i gymnasiet som jag gjort om en känd konstnär och träsnidare, och sa att den gjorde jag i mitten på 90-talet, fick jag sarkastiska kommentarer av dessa som "90-talet, fanns du då"?

    Jag personligen raggar sällan överhuvudtaget, och framförallt inte på kvinnor som är 20 år yngre, jag sätter gränsen vid 10 år yngre högst. Där säger min moral ifrån. Det jag är evinnerligt trött på är det generellt ständiga dömandet här på forumet av män 40+- Ofta kommer det från kvinnor som själva är mellan 40-50 dessutom.

    Jag tycker vi har fått nog av åldersfascism i samhället. Varför inte börja se varandra som människor?
    Handlar mer om sympatier för de unga kvinnorna som blir utsatta för dessa män. Sen så vet du inte om det är kvinnor som skriver inlägg, inte heller ålder. Vad jag oftast läser så verkar det vara unga kvinnor som med ökad frustration och irritation försöker säga till dessa gubbar att hålla sig undan.

    gubben analyserar det till att det är en "avundsjuk" kvinna i deras ålder. Det är väl dömande om något.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tjatomgubbar!) skrev 2023-05-30 18:29:29 följande:
    Mellan 40-50 är du vare sig som man eller kvinna "gubbe" eller "tant" utan medelålders.

    Det är faktiskt mest på FL jag sett denna inställning hos kvinnor. Jag stöter nästan aldrig på den IRL, där folk säger att "40 är det nya 20", något som tillochmed jag ifrågasätter och att "40 är ingen ålder". Kanske sagt i ren välmening, även om de tycker annat, men ändå uppmuntrande.

    Av 60-plussare får jag som 40-plussare höra saker som att "Du är ju bara barnet". På en förening där jag är medlem finns en del medlemmar som är 60 och 70+, och när jag visade ett reportage från tiden i gymnasiet som jag gjort om en känd konstnär och träsnidare, och sa att den gjorde jag i mitten på 90-talet, fick jag sarkastiska kommentarer av dessa som "90-talet, fanns du då"?

    Jag personligen raggar sällan överhuvudtaget, och framförallt inte på kvinnor som är 20 år yngre, jag sätter gränsen vid 10 år yngre högst. Där säger min moral ifrån. Det jag är evinnerligt trött på är det generellt ständiga dömandet här på forumet av män 40+- Ofta kommer det från kvinnor som själva är mellan 40-50 dessutom.

    Jag tycker vi har fått nog av åldersfascism i samhället. Varför inte börja se varandra som människor?
    Beror på vem du frågar, gubbar och tanter eller unga personer. För en 20-30 åring är en 50 åring absolut en gubbe

    Den inställningen finns både på FL och IRL, unga tjejer gillar sällan att gubbar glor eller stöter på dem, de ENDA som verkar tro att det inte är så är gubbslemen själva

    Ja åldersskillnader suddas ut mer och mer ju äldre man blir, men då snackar vi EFTER 40-50, inte före... så ja en 70 åring kan säkert tycka en 90 åring är jättesexig. Lite verklighetsförankring skulle inte skada.

    Om du själv inte raggar på unga tjejer så kan ju det förklara varför du "inte sett den inställningen IRL". Du kommer ju inte bemötas som ett äckel om du inte beter dig som en.

    Att inse att människor åldras, kroppar förfaller och att åldersskillnad faktiskt ÄR en skillnad är inte fascism, det är fakta... vi kan absolut se varandra som människor men det betyder inte att man måste låtsas som att åldersskillnader inte existerar. Är du 50 så är du 50 inte 20 och att påpeka för dig att du inte är 20 längre är inte fascism utan sanning.
  • Anonym (Tjatomgubbar!)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-30 18:47:04 följande:
    Beror på vem du frågar, gubbar och tanter eller unga personer. För en 20-30 åring är en 50 åring absolut en gubbe

    Den inställningen finns både på FL och IRL, unga tjejer gillar sällan att gubbar glor eller stöter på dem, de ENDA som verkar tro att det inte är så är gubbslemen själva

    Ja åldersskillnader suddas ut mer och mer ju äldre man blir, men då snackar vi EFTER 40-50, inte före... så ja en 70 åring kan säkert tycka en 90 åring är jättesexig. Lite verklighetsförankring skulle inte skada.

    Om du själv inte raggar på unga tjejer så kan ju det förklara varför du "inte sett den inställningen IRL". Du kommer ju inte bemötas som ett äckel om du inte beter dig som en.

    Att inse att människor åldras, kroppar förfaller och att åldersskillnad faktiskt ÄR en skillnad är inte fascism, det är fakta... vi kan absolut se varandra som människor men det betyder inte att man måste låtsas som att åldersskillnader inte existerar. Är du 50 så är du 50 inte 20 och att påpeka för dig att du inte är 20 längre är inte fascism utan sanning.
    Enligt forskning, bl.a. presenterad av den underbara Anders Hansen, kan du med regelbunden motion och träning, sänka din genetiska ålder med hela 10 år! Du behöver inte förfalla tidigt om du inte vill det. Sedan har det med det genetiska arvet att göra givetvis, men varför köpa ner sig i onödan?

    Mycket är det det egna valet. Folk som vill se sig som "gubbar" eller "tanter" efter ett visst åldersstreck får givetvis göra det, om de tycker att det är det enda riktiga.

    Men vi, det fåtal som känner att vi inte fått ut det vi velat ha av livet, kanske har andra ambitioner. När jag var yngre gick jag ofta in för att framstå som äldre än jag var, för att verka mer livserfaren, och jag tror det är ganska vanligt bland yngre att vilja framstå som äldre, för att inte riskera att ses som "snorungar som inte vet något om livet". Jag har personligen sett en del exempel på det, unga som vill framstå som brådmogna för att de tror att det ger dem med "cred" hos äldre och livserfarna.

    Efter 40 brukar många dock tänka till och inse att de gått åt "fel håll", och försöker föryngra sig istället. Så är fallet med mig ska erkännas. Men det beror på att den bild jag har av att "vara mig själv" grundar sig i den där oerfarna grabben jag var som blev tillrättavisad av äldre som ansåg att jag som var så ung "inte kunde veta något om livet". Idag är jag glad att kunna känna mig som den där oerfarna snorungen som de tyckte att jag var då, då det får mig att känna mig yngre.

    Ett behov av föryngring behöver inte alls handla om att man vill ragga på mycket yngre, utan om att man vill ha en sorts "revival", och kunna känna sig som den man var då.

  • Anonym (X)
    Anonym (Tjatomgubbar!) skrev 2023-05-30 19:13:33 följande:
    Enligt forskning, bl.a. presenterad av den underbara Anders Hansen, kan du med regelbunden motion och träning, sänka din genetiska ålder med hela 10 år! Du behöver inte förfalla tidigt om du inte vill det. Sedan har det med det genetiska arvet att göra givetvis, men varför köpa ner sig i onödan?

    Mycket är det det egna valet. Folk som vill se sig som "gubbar" eller "tanter" efter ett visst åldersstreck får givetvis göra det, om de tycker att det är det enda riktiga.

    Men vi, det fåtal som känner att vi inte fått ut det vi velat ha av livet, kanske har andra ambitioner. När jag var yngre gick jag ofta in för att framstå som äldre än jag var, för att verka mer livserfaren, och jag tror det är ganska vanligt bland yngre att vilja framstå som äldre, för att inte riskera att ses som "snorungar som inte vet något om livet". Jag har personligen sett en del exempel på det, unga som vill framstå som brådmogna för att de tror att det ger dem med "cred" hos äldre och livserfarna.

    Efter 40 brukar många dock tänka till och inse att de gått åt "fel håll", och försöker föryngra sig istället. Så är fallet med mig ska erkännas. Men det beror på att den bild jag har av att "vara mig själv" grundar sig i den där oerfarna grabben jag var som blev tillrättavisad av äldre som ansåg att jag som var så ung "inte kunde veta något om livet". Idag är jag glad att kunna känna mig som den där oerfarna snorungen som de tyckte att jag var då, då det får mig att känna mig yngre.

    Ett behov av föryngring behöver inte alls handla om att man vill ragga på mycket yngre, utan om att man vill ha en sorts "revival", och kunna känna sig som den man var då.
    Varför kopplar du ihop ett behov "föryngring" med att ragga på yngre kvinnor? Det är två helt skilda saker.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tjatomgubbar!) skrev 2023-05-30 19:13:33 följande:
    Enligt forskning, bl.a. presenterad av den underbara Anders Hansen, kan du med regelbunden motion och träning, sänka din genetiska ålder med hela 10 år! Du behöver inte förfalla tidigt om du inte vill det. Sedan har det med det genetiska arvet att göra givetvis, men varför köpa ner sig i onödan?

    Mycket är det det egna valet. Folk som vill se sig som "gubbar" eller "tanter" efter ett visst åldersstreck får givetvis göra det, om de tycker att det är det enda riktiga.

    Men vi, det fåtal som känner att vi inte fått ut det vi velat ha av livet, kanske har andra ambitioner. När jag var yngre gick jag ofta in för att framstå som äldre än jag var, för att verka mer livserfaren, och jag tror det är ganska vanligt bland yngre att vilja framstå som äldre, för att inte riskera att ses som "snorungar som inte vet något om livet". Jag har personligen sett en del exempel på det, unga som vill framstå som brådmogna för att de tror att det ger dem med "cred" hos äldre och livserfarna.

    Efter 40 brukar många dock tänka till och inse att de gått åt "fel håll", och försöker föryngra sig istället. Så är fallet med mig ska erkännas. Men det beror på att den bild jag har av att "vara mig själv" grundar sig i den där oerfarna grabben jag var som blev tillrättavisad av äldre som ansåg att jag som var så ung "inte kunde veta något om livet". Idag är jag glad att kunna känna mig som den där oerfarna snorungen som de tyckte att jag var då, då det får mig att känna mig yngre.

    Ett behov av föryngring behöver inte alls handla om att man vill ragga på mycket yngre, utan om att man vill ha en sorts "revival", och kunna känna sig som den man var då.
    Gubbar och tanters egna livskriser ska inte behöva drabba andra, har man problem får man lösa det med en psykolog, inte ta ut det på yngre människor så man själv ska få sig en egoboost.
  • Hansyman
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-30 16:49:42 följande:
    Snarare vissa oförmåga att acceptera att åldersSKILLNAD faktiskt är en skillnad och att människor faktiskt åldras på riktigt och kroppar förfaller på riktigt.
    Woow..
    Någon som är super ytlig, eller 😂 Sedan verkar du missat att människors kroppsliga förfall som du uttrycker det, kan skilja något enormt typ 30år, speciellt på män. 
    Tur att många av oss inte hakar upp sig på någons förfall på det yttre, utan mer på de inre egenskaperna.
    Lycka till 😉
  • Anonym (Romantikern)
    Anonym (E) skrev 2023-05-30 18:08:40 följande:

    Kärleken är blind heter det väl.

    Tänker att alla är olika, och att det inte alltid handlar om att personen föredrar yngre, jämnåriga eller äldre. Helt plötsligt kanske man bara träffar en person som det klickar med och då blir åldern inte så viktig (inom vettiga gränser). 


    En av de finaste personerna jag träffat var drygt 15 år äldre. Innan hade jag aldrig ens tänkt tanken på att jag skulle kunna vara intresserad av en äldre man. Och ja, jag blev överlycklig då han visade intresse för mig. 


    Om jag blir överlycklig då en okänd man, som är 15 år äldre, stirrar på mig på stan?mer tveksamt. 


    Bra och fint skrivet.😊
    Har själv en liknande historia, men där det klickade med en 20år yngre kvinna. En stark och intelligent kvinna med härlig humor. Vi insåg tyvärr att vi aldrig kommer att bli ihop, då vi är i så olika lägen i livet. Hon vill ha barn, jag har redan vuxna barn m.m.

    Blev jag glad att det klickade.. Ja. Men precis som du så blir jag inte helt till mig för att en 20år yngre kvinna stöter eller tittar på mig, då de flesta inte har vad jag finner lockande i den åldern.

    Kärleken är blind❤️
  • Anonym (Tjatomgubbar!)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-30 19:21:42 följande:
    Gubbar och tanters egna livskriser ska inte behöva drabba andra, har man problem får man lösa det med en psykolog, inte ta ut det på yngre människor så man själv ska få sig en egoboost.
    Det är din uppfattning. Utanför FL tänker folk mer brett och inte så inskränkt.

  • Anonym (Sherlock Holmes)
    Anonym (Romantikern) skrev 2023-05-30 23:14:03 följande:
    Bra och fint skrivet.😊
    Har själv en liknande historia, men där det klickade med en 20år yngre kvinna. En stark och intelligent kvinna med härlig humor. Vi insåg tyvärr att vi aldrig kommer att bli ihop, då vi är i så olika lägen i livet. Hon vill ha barn, jag har redan vuxna barn m.m.

    Blev jag glad att det klickade.. Ja. Men precis som du så blir jag inte helt till mig för att en 20år yngre kvinna stöter eller tittar på mig, då de flesta inte har vad jag finner lockande i den åldern.

    Kärleken är blind❤️
    Jag har på känn att det finns män som blir alldeles till sig om 20 år yngre kvinnor visar intresse. Tillförlitliga fältstudier pekar även på att kärleken ej är blind i många fall. Mannen har noterat att kvinnan ser yngre ut än många kvinnor som är 20 år äldre.
Svar på tråden Snygga killar över 50 söker 30-åringar