• Anonym (?)

    Killar, hur ta upp sexlivet?

    Min pojkvän är lite tråkig i sängen. Alltid samma: fingra mig lite snabbt, sen ligga, han kommer fort. Han vill inte slicka vilket är okej, men finns ju annat! Jag älskar sex och vill hålla på länge. Vill även använda min vibrator med honom men han är inte så pigg på det. Jag hinner inte komma utan får fixa det själv sen.

    Hur gör jag för att ta upp att jag vill variera sexlivet och att det ska hålla på längre? Gärna från en mans perspektiv men annan input också bra. Kan vara för rak ibland så har inte sagt nåt än för att inte såra.

  • Svar på tråden Killar, hur ta upp sexlivet?
  • Swek

    Sånt där är ju alltid svårt att ta upp när saker och ting blivit rutin. Jag själv älskar att dra ut på sexet, minst en timma, och då brukar själva penetrering stå för Max 25% av sexet.

    Om han inte är egoistisk och bara tänker på sin egen njutning så bör han ju förstå om du vill dela den med honom och att sex är mer än bara en orgasm.

  • Snutten10

    Som kille försöker jag alltid se till att min fru kommer först (innan penetration), nu är det inte alltid det blir så: vi är ju ändå två som pillar på varandra! ????

    Sex handlar om att ge varandra njutning, inte om att komma först. Hörde en bra formulering på det i en film jag glömt namnet på "om du inte får sin kvinna att komma så har du inte sex med henne utan utnyttjar hennes kropp för att onanera!" Sedan kan sex vara mycket och båda måste inte komma för att det skall vara bra men om en bara tar för sig och den andra aldrig får avslut tillsammans så är något fel.

    Jag gissar at du älskar din partner och vill att ni skall ha ett bra sexliv tillsammans. Därför måste ni prata om dina behov och hur han kan hjälpa dig innan han får sitt gôttiga. Du nämner att du försökt att få honom att använa din vibrator med dig, om det är en klassisk penisformad sak kanske han känner sig obekväm och tror att han inte kommer att kännas lika bra. Om så är fallet kanske en lufttrycksvibrator är mindre hotfull samt att den för många kvinnor ger snabbt resultat, välj en plattare modell så kan ni kanske använda den under penetrationen. Gör det till en kul grej ni gör tillsammans att finna vägar för dig att komma, det kan vara mer pillande eller slickande eller en leksak eller rollspel. Att hitta vad man tillsammans går igång på är det roligaste med sex!

    Oavsett hur du gör, stå upp för din rätt till orgasm!

  • Swedman

    Flagga för att du gärna vill se en förändring i ert sexliv men gör det utanför sovrummet, typ nämn det när ni åker bil tsm eller när ni gör nåt annat som inte tar fokus från det du säger. Du måste alltså få igång en diskussion om sexlivet och det ska vara en seriös diskussion. Han kanske blir lite avig och känner sig obekväm men du har planterat ett frö i hans huvud som senare, i sängen, möjligtvis påverkar honom åt rätt håll.
    Att ha sex tillsammans med sin partner är en speciell stund och bägge ska tycka det är skönt och tillfredsställande. Att penetrera, spruta och somna utan att ha en tanke på partnern är en form av onani. 

  • jrockyracoon
    Anonym (?) skrev 2020-10-10 22:00:50 följande:

    Min pojkvän är lite tråkig i sängen. Alltid samma: fingra mig lite snabbt, sen ligga, han kommer fort. Han vill inte slicka vilket är okej, men finns ju annat! Jag älskar sex och vill hålla på länge. Vill även använda min vibrator med honom men han är inte så pigg på det. Jag hinner inte komma utan får fixa det själv sen. 

    Hur gör jag för att ta upp att jag vill variera sexlivet och att det ska hålla på längre? Gärna från en mans perspektiv men annan input också bra. Kan vara för rak ibland så har inte sagt nåt än för att inte såra.


    Det klart att du kan använda dig av fina pikar, t.ex. genom att beställa sexleksaker, eller göra antydningar.

    Men jag tänker att det bästa är att ta upp det med honom på ett så respektfullt sätt som möjligt. T.ex. säga saker som att: "Jag vill att vi ska testa lite andra saker när vi har sex..." eller "Kan vi inte testa det här?"

    Om han inte fattar galoppen kanske du behöver ta det en nivå till och verkligen bli tydlig med att du OCKSÅ behöver ha skönt i sängen, och ställa krav på att det blir rättvist i sänghalmen.

    Det är viktigt att ni lär er kommunicera kring sex på många olika plan. Om ni kommer att vara ett par under lång tid, så är det jättebra om ni kan lära er att prata om sex och vad ni gillar. Det kan lösa många sexuella problem som ni kan tänkas få under er relation.
  • KimLinnefeldt
    Swedman skrev 2020-10-11 06:53:17 följande:

    Flagga för att du gärna vill se en förändring i ert sexliv men gör det utanför sovrummet, typ nämn det när ni åker bil tsm eller när ni gör nåt annat som inte tar fokus från det du säger. Du måste alltså få igång en diskussion om sexlivet och det ska vara en seriös diskussion. Han kanske blir lite avig och känner sig obekväm men du har planterat ett frö i hans huvud som senare, i sängen, möjligtvis påverkar honom åt rätt håll.
    Att ha sex tillsammans med sin partner är en speciell stund och bägge ska tycka det är skönt och tillfredsställande. Att penetrera, spruta och somna utan att ha en tanke på partnern är en form av onani. 


    Instämmer. Utanför sängen. I bilen eller under en promenad, när man inte måste titta på varandra när man pratar. Försök undvika att prata om vad han gör och inte gör, berätta istället om dig själv, om vad du längtar efter. Beröm honom (jo, man får ljuga) för att han är så skön, för att du älskar hans kuk och hans tunga. 

    Mer fysiskt: Testa att hindra honom mjukt när han försöker tränga in i dig. Lägg hans hand på din mus eller sätt dig på hans mun  :-O
Svar på tråden Killar, hur ta upp sexlivet?