Inlägg från: Fliselisan |Visa alla inlägg
  • Fliselisan

    Förskolan och covid 19 rutiner är så trött på vår färskola

    Anonym (Mia) skrev 2020-10-14 14:41:24 följande:

    Här har man infört följande utöver FHMs rekommendationer:

    Föräldrarna får inte längre gå in i förskolan. Vill man hämta sitt barn på andra tider än när de är ute så får man ringa, så kommer de ut med barnet. Avslutning och lucia firades/kommer att firas utan föräldrarna och föräldramöten är borttagna. Utvecklingssamtalen hålls utomhus.

    De undviker att barn från olika avdelningar blandas inomhus och att det blir för många barn samtidigt i hallen. Tar in och ut dem några i taget osv

    De är ute både på för- och eftermiddagen. Tidigare var det bara det ena eller det andra.

    De har bett föräldrarna att helst inte lämna barnen i förskolan om någon i familjen har symptom. Har någon i familjen bekräftad covid-19 måste barnet vara hemma.

    Jag är nöjd, det känns som om man fokuserar på rätt saker. Hur egen tallrik och bestick och märkta blöjor skulle minska smittrisken förstår jag inte alls. Egen vattenflaska känns ju rimligt av andra skäl (här tar barnen ett nytt glas varje gång de vill ha vatten vilket jag antar genererar en hel del disk).


    Ja, typ exakt samma på vår förskola. Vi får heller inte ha några saker inne på barnets hylla utan har en väska med allt i som vi kånkar hem varje dag. och det är ju för att vi inte får vara inne i lokalen.Hämta och lämna sker utomhus.
Svar på tråden Förskolan och covid 19 rutiner är så trött på vår färskola