• NatMar005

    Vi med Bim i nov 2020

    Smellvis skrev 2020-10-25 00:35:15 följande:

    Uch! hoppas det är nåt annat. Min mamma fick magsjukeliknande symptom och fick testa sig och hon hade inte covid så hoppas det är samma för dig. Hur som helst så är det inte kul med magsjukeliknande symptom så krya på dig!


    På ett sätt vore det skönt att ha haft det tänker jag. Eller ja, får man antikroppar är det ju bra annars kan det typ kvitta känner jag. :p

    Tack för omtanken. <3
  • NatMar005
    Them19 skrev 2020-10-25 18:03:49 följande:

    [quote=80728176][quote-nick]NatMar005 skrev 2020-10-25 08:43:28 följande:[/quote-nick]Ja det är skitdrygt. Vaknade med sån konstig huvudvärk, kraftiga magsmärtor och illamående. Har varit så oförklarligt trött med. Har kollegor på jobbet som haft samma symptom och testats positiva. Men jag börjar må lite bättre nu så oavsett ska det nog lösa sig. :)

    Däremot har min bonus väckt mig 4 ggr inatt så nu sitter jag ute på altanen med den största koppen kaffe och gnisslar tänder litegrann. :D

    Man kan ju bara hoppas att symptomen har med något betydligt roligare att göra, låter ju nästan lite likt gravidsymptom, men om du har kollegor som testats positivt så kanske det är det.

    Krya på dig vad det än visar sig vara <3


    Ja det gör det. Skitömma bröst, ett jobbigt illamående och så men va sjutton, äl var häromdagen så inte så troligt. :p
  • NatMar005
    Them19 skrev 2020-10-25 19:24:58 följande:

    Haha, man ska aldrig säga aldrig ;)


    Jag vågar inte hoppas, vi fick till det en gång 3 dagar innan äl och 1 gång dygnet efter äl :(.
  • NatMar005
    ElinSofia87 skrev 2020-10-25 20:13:07 följande:

    Hej på er!

    Tror att jag hoppar in här, vet inte när jag har BIM men tog mitt sista P-piller 3 oktober ????

    Snart 33år och vi startar försök med barn nummer 3. Har pseudotvillingar, flickor födda december 2012 och 2013.

    Ni som ätit p-piller, när fick ni ÄL efter piller stoppet? ????


    Välkommen hit! <3

    Jag hade visserligen minipiller men slutade 11/9 och fick min första äl bara ett par dagar senare. Slutade i en klinisk graviditet med mens ett par veckor senare och fick nästa äl 23/10. Om jag får Bim som jag ska nu i november så tog det ungefär en månad innan min cykel blev normal igen. :)
  • NatMar005
    Them19 skrev 2020-10-25 22:48:40 följande:

    Förstår det! Man vill inte såklart inte få förhoppningar för att sedan bli besviken, men jag hoppas åt dig <3


    Vad du är gullig! Detsamma. <3 inte så långt kvar till Bim nu, hur känner du dig??
  • NatMar005
    Them19 skrev 2020-10-25 22:48:40 följande:

    Förstår det! Man vill inte såklart inte få förhoppningar för att sedan bli besviken, men jag hoppas åt dig <3


    Vad du är gullig! Detsamma. <3 inte så långt kvar till Bim nu, hur känner du dig??
    ElinSofia87 skrev 2020-10-25 22:52:08 följande:

    Tack <3

    Känner mig som en rookie, hehe. Barn nr 1 kom på första försöket men hade inte ätit ppiller på något år innan vi började. Nr 2 va oplanerat efter första mensen efter graviditeten med 1an.

    Klinisk graviditet?

    Jag åt Desogestrel (mellanpiller?) vet inte riktigt skillnaden på alla dessa, men vet att jag var tvungen att byta från minipiller?! för att min syster har problem med blodproppar.


    Allas situationer är olika och jag känner mig med som en rookie om man jämför med många andra här. :)

    Känner inte till Desogestrel men jag har för mig att minipiller är det enda man kan/får äta om man har blodpropp i familjen?

    En klinisk graviditet är när ägget inte fäster i livmodern och därför kommer ut med mensen kring Bim.
  • NatMar005
    Them19 skrev 2020-10-26 09:58:10 följande:

    Nej nu börjar det närma sig! Alltså jag är så splittrad, haha. Ena dagen är graviditet det enda jag kan tänka på och nästa är jag helt säker på att det inte blev något och tänker inte alls på det, sen föds hoppet igen. Helgerna är lättast för mig, kan tänka på annat och längtar då inte ständigt tills nästa dag, vardagarna på jobbet är värre, jobbar på kontor och då kan jag sitta och fantisera och dagdrömma hela dagarna, tiden går sååå långsamt då.Är på ÄL+7 så har ju rimligtvis inga symptom men känner såklart efter. Har extremt ont i bröstvårtorna och har nu sett massa ådror på brösten men jag vet inte om de varit där innan, har liksom aldrig kollat efter det förut. Annars känner jag INGET. 

    Hur mår du? Är du frisk nu? <3


    Gud vad jag känner igen det. Jag längtar så himla mycket jämt. :( för mig är det skitjobbigt på jobbet för får lätt uppblåst mage när jag jobbar natt och alla frågar om jag är gravid... Skit ont gör det.

    Hoppas så för er nu!!

    Jag mår bättre men är inte frisk än. Väntar svar på Covid-testet. Hoppas det kommer imorgon..
  • NatMar005
    molekyl skrev 2020-10-26 11:38:47 följande:

    Jag tror du tänker på kemisk graviditet.


    Men ååååh. Såklart. En klinisk graviditet är ju prick det vi vill ha ju. :p får skylla på för lite sömn och för lite koffein när jag skrev det där..
  • NatMar005
    Smellvis skrev 2020-10-26 15:02:19 följande:

    Känner mig frustrerad idag. Jag har haft en app på min ipad, tror den bara heter Cycles, som jag har loggat mensen i flera år på. Nu har just den ipaden bestämt sig för att lägga av. Den vägrar att ladda, den är också rejält gammal. Så nu kommer jag inte åt appen. Jag vet när som tur när bim är men efter det måste jag hitta nån ny lösning. Det känns så b att börja om med en ny app som inte har all min tidigare loggade info. Jag kan nu ladda ner en ny app på vår ännu äldre ipad eller min gamla telefon men båda dom är så gamla så jag vet inte om de kommer orka med en ny app. Rant over.

    Ni som använder app vilken app använder ni er av och funkar den bra?


    Använder mig av Flo samt Premom. Flo har varit sinnessjukt bra tycker jag och Premom använder jag för att få hjälp att analysera testerna. :) kan starkt rekommendera!
  • NatMar005
    ElinSofia87 skrev 2020-10-27 10:22:58 följande:

    Jaaja okej så de finns 2 olika men då förstår jag skillnaden nu då =)

    Är ju toppen för tråden att de finns en som jobbar på gyn med här =P <3


    Det stämmer, jag skrev fel igår morse. Får skylla på en bonus som väckte mig flera gånger genom natten och för lite kaffe innan jag tvingade hjärnan att prestera, hehe.
  • NatMar005

    Hej alla!

    För det första, så roligt att se att ni är så aktiva i tråden! Och vi börjar bli ett rejält gäng nu. Det är en sån härlig atmosfär och känsla här tycker jag. <3

    För det andra och till något mycket tråkigare - min bästa vän dog väldigt plötsligt och oväntat häromdagen och jag vet inte om jag har varit som i någon dimma de senaste dygnen. Det börjar sjunka in nu och jag känner att jag inte fungerar. Jag orkar inte vara aktiv här eller läsa. Jag orkar inte fokusera. Känner mig lamslagen och helt förstörd. Fick åtminstone veta att Covid-testat var negativt vilket alltid är något.

    Men med det sagt så undrar jag ifall någon annan (eller allihopa) skulle kunna tänka sig att uppdatera listan samt hålla den uppdaterad så ingen glöms bort? För i den här tråden är min önskan att ingen ska bli just bortglömd. <3

    Jag är så glad och tacksam för den fina stämningen som är i just den här tråden och jag håller verkligen tummarna för er allihopa - att ni alla snart ska få ert efterlängtade plus och kan påbörja er resa mot bebis. Själv behöver jag tid för att läka så bebisverkstad är pausad för vår del. Jag hoppas på att få höra om allas er resa längre fram när jag orkar igen.

    Kram på er och ta hand om er!

  • NatMar005

    Hej fina ni! Det hsr varit 2 tuffa veckor efter min bästa väns plötsliga död och ovanpå det kom mensen idag så jag får väl flytta till en dembergrupp antar jag.

    Har lidit av en fruktansvärd pms sedan dagen efter äl och mått helt horribelt. Min partner har varit orolig för jag har inte kunnat ta mig upp ur sängen, har bara gråtit och gråtit och varit riktigt deprimerad. Till råga på allt har jag haft så fruktansvärt ont i brösten, inte ens velat pussas med min sambo, har blivit äcklad vara han rör mig. Det har varit hemskt ända tills igår dagen innan mens då jag plötsligt blev mig själv igen.

    Funderar på att boka tid hos gyn, tänker att det inte är normalt att ha sån hemsk pms..

    Har sett att en del av er har plussat, stort grattis! Är genuint glad för er skull och för hur fin den här tråden har varit. <3 önskar er alla lycka till och att de flesta av oss inte träffas i decembertråden! Kram

  • NatMar005
    Nykär15 skrev 2020-11-05 20:41:49 följande:

    Beklagar så din förlust av en vän <3 och att mensen hälsat på igen...det är jobbigt att behöva ladda om :(


    Tack för omtanken, vad du är go! :) ja det tär men ska försöka att hålla mig ifrån negativa tankar ändå. Hoppas så på ett plus för dig! <3
  • NatMar005
    Them19 skrev 2020-11-05 21:13:21 följande:

    Åh, låter som två riktigt hemska veckor! Hoppas du får det lättare framöver <3 hopps också att du skulle kunna få hjälp, sådan pms ska man inte behöva ha!

    Min mens är precis över men har nästa mens i slutet av månaden så hänger kvar här och hoppas att vi inte ses i decembertråden!

    Kram på dig!


    Nej det har verkligen varit helt fruktansvärt både för mig och min partner. :( hoppas så på ett plus för dig men om inte ser jag fram emot att få träffa dig i nästa tråd. Lycka till <3
  • NatMar005

    Ville bara kika in och säga grattis till alla er som plussat!! <3 har följt er på avstånd av och till när jag orkat.

    Och jag följer givetvis er andra som är kvar i tråden med. :) jag har ny Bim 4/12 med äl idag men det lär inte bli något för jag och mannen har inte direkt myst på sistone med tanke på mitt mående och vad som har hänt. Men jag försöker iaf fortsätta ha koll på min cykel med bla äl-tester så är vi förberedda den dagen vi är redo att försöka igen..

Svar på tråden Vi med Bim i nov 2020