• NatMar005

    Vi med Bim i nov 2020

    Hallå på er alla där ute som försöker bli gravida!

    Den här tråden är för alla oss med Bim i november. Här kan vi följas åt mot ett plus. Här stöttar vi varandra och delar erfarenheter, ventilerar osv.

    Skriv gärna er ålder och när ni har Bim så sammanställer jag en lista allt eftersom så blir det lättare att följas åt. :)

    Jag först ut du; 32 år med Bim 7/11.

    Lycka till allihopa!

  • Svar på tråden Vi med Bim i nov 2020
  • emmapa22

    Skönt o höra att någon mer ser!! :D sen gäller det ju kanske inte när man tagit isär testet men åh vad jag hoppas. Inte ett ända positivt under 1 år nu är totalt utmattad av allt funderande på om det är något fel på oss så hoppas verkligen!!!!

  • Sandans
    emmapa22 skrev 2020-10-25 03:35:50 följande:

    Skönt o höra att någon mer ser!! :D sen gäller det ju kanske inte när man tagit isär testet men åh vad jag hoppas. Inte ett ända positivt under 1 år nu är totalt utmattad av allt funderande på om det är något fel på oss så hoppas verkligen!!!!


    Är även du en nattarbetare som är vaken nu?:)

    Nej jag har läst i flera trådar att det inte gäller när det är isär men strecket är ju där :) Tror dock att du redan nu på BIM-6 borde kunna ta ett digitalt test så får du svart på vitt om det är positivt eller inte :) 1 år är lång tid ?/ Hoppas innerligt att det är ert efterlängtade plus! :)
  • emmapa22
    Sandans skrev 2020-10-25 03:50:36 följande:

    Är även du en nattarbetare som är vaken nu?:)

    Nej jag har läst i flera trådar att det inte gäller när det är isär men strecket är ju där :) Tror dock att du redan nu på BIM-6 borde kunna ta ett digitalt test så får du svart på vitt om det är positivt eller inte :) 1 år är lång tid ?/ Hoppas innerligt att det är ert efterlängtade plus! :)


    Ja precis haha jag jobbar på förlossningen natt (med tanke på vår situation får man bebis gosa lite ibland ändå haha..) jobbar du också natt och med vad? :D åh trodde dem digitala testen bara gick att ta på beräknad mens dag?! ja 1 år börjar kännas som en evighet nu, speciellt när man är så unga.. hur är er situation?
  • Sandans
    emmapa22 skrev 2020-10-25 05:10:16 följande:

    Ja precis haha jag jobbar på förlossningen natt (med tanke på vår situation får man bebis gosa lite ibland ändå haha..) jobbar du också natt och med vad? :D åh trodde dem digitala testen bara gick att ta på beräknad mens dag?! ja 1 år börjar kännas som en evighet nu, speciellt när man är så unga.. hur är er situation?


    Vad mysigt :) Jag är ssk på en kirurgavd sedan några år tillbaka. Jobbar både dag, natt och kväll :) Hur är arbetet på förlossningen? Har bestämt mig för att läsa till BM nästa år om det inte blir något plus för vår del innan dess :) Känns det okej att vara med och förlösa andra när du själv längtar efter en egen liten?:)

    Vi gör första riktigt försöket denna månaden. Slutade med preventivmedel i början av maj månad men det var först förra månaden som kroppen återställde sig med normal äl och normal lång cykel. Vi prickade äl då med men utan att riktigt ha bestämt oss så jag antar att det inte räknas :) Är fortfarande sådär optimistisk som man är i början när allt känns nytt, spännande och självklart men sen finns det ingen garanti heller. Tänker ni göra någon form av utredning eller fortsätta försöka?
  • Sandans

    Stryk det där sista jag skrev. Kom ju på att du eventuellt plussat redan :D

  • NatMar005
    Them19 skrev 2020-10-24 23:36:20 följande:

    :( :( usch vad jobbigt!! Hoppas verkligen att det är något lindrigt som går över fort. Krya på dig!!


    Ja det är skitdrygt. Vaknade med sån konstig huvudvärk, kraftiga magsmärtor och illamående. Har varit så oförklarligt trött med. Har kollegor på jobbet som haft samma symptom och testats positiva. Men jag börjar må lite bättre nu så oavsett ska det nog lösa sig. :)

    Däremot har min bonus väckt mig 4 ggr inatt så nu sitter jag ute på altanen med den största koppen kaffe och gnisslar tänder litegrann. :D
    Them19 skrev 2020-10-24 23:36:20 följande:

    :( :( usch vad jobbigt!! Hoppas verkligen att det är något lindrigt som går över fort. Krya på dig!!


    Ja det är skitdrygt. Vaknade med sån konstig huvudvärk, kraftiga magsmärtor och illamående. Har varit så oförklarligt trött med. Har kollegor på jobbet som haft samma symptom och testats positiva. Men jag börjar må lite bättre nu så oavsett ska det nog lösa sig. :)

    Däremot har min bonus väckt mig 4 ggr inatt så nu sitter jag ute på altanen med den största koppen kaffe och gnisslar tänder litegrann. :D
  • NatMar005
    Smellvis skrev 2020-10-25 00:35:15 följande:

    Uch! hoppas det är nåt annat. Min mamma fick magsjukeliknande symptom och fick testa sig och hon hade inte covid så hoppas det är samma för dig. Hur som helst så är det inte kul med magsjukeliknande symptom så krya på dig!


    På ett sätt vore det skönt att ha haft det tänker jag. Eller ja, får man antikroppar är det ju bra annars kan det typ kvitta känner jag. :p

    Tack för omtanken. <3
  • NatMar005

    Ytterligare en nattarbetare här och i vården! Jobbar på Trygghetslarmet i min kommun. :)

  • Soff
    Them19 skrev 2020-10-24 23:34:26 följande:
    Ja, det är ju väldigt svårt att sluta fundera på det även om jag intalar mig själv att det finns inget att göra än att vänta tills nästa helg då jag ska få mens. Ändå känner jag efter och googlar på symptom för att se om det stämmer in, haha, man är ju hopplös :) skönt att det inte är så lång väntan kvar i alla fall!
    Ja det är helt omöjligt att inte tänka på det haha.. men det bästa är ju att sysselsätta sig, helt klart. Då hamnar man inte för långt in i tankarna iallafall :) Ja, snart vet man!..... hoppas det blir positivt denna gången.
  • Anonym (T3)

    En liten uppdatering från mig. Känns som en evighet innan man har BIM 5/11. Har riktigt konstiga "symtomer"... om jag ska sammanfatta lite vilka: i onsdags fick jag kraftiga hugg i båda äggstockarna, har gått med magont från och till sedan det. Har städigt en molande kännsla ner i magen och illmåenden på kvällarna. Igår så kom det lite ljus blodaktigt på pappret när jag var på toaletten, flytningar? Kan man känna av en graviditet ca 1vecka efter äl? eller inbillar man sig allt detta? Blir galen av detta.


    emmapa22 skrev 2020-10-25 02:22:13 följande:

    Hej allihopa. Som den desperata tjejen man är så testade jag nyss men tyckte det speglade sig i fönstret på testet ett litet streck så jag tog isär det och tycks se ett streck??? Super svagt testar 6 dagar före BIM. Ser ni eller är det bara jag? Hehe.


    Jag ser också ett svagt sträck, håller tummarna att det är postivt <3
Svar på tråden Vi med Bim i nov 2020