• Anonym (Tänkare)

    Har du någon som älskar dig villkorslöst?

    Satt och funderade på om jag och andra har någon här i världen som älskar en villkorslöst och där man känner inom sig att personen verkligen älskar och accepterar en för den man är till 100%?

    Om man inte känner att man har det är det mest troligt pga ens egna självkänsla eller har inte alla någon som älskar en så mycket i sitt liv?

  • Svar på tråden Har du någon som älskar dig villkorslöst?
  • Anonym (Förtjänar honom inte, men ja)
    Anonym (f) skrev 2020-10-15 20:00:33 följande:
    bpd ?
    Borderline Personality Disorder
  • Anonym (Svårt ämne)

    Har en särbo sedan ett gäng år .... hon ... känner nog mer än vad jag gör tror jag.
    Vill inte vara utan henna för vi funkar så bra ihop på alla plan men ... vet inte om jag skulle kunna "älska" på det viset även om jag skulle vilja.
    Är nog bränd på förhållanden sedan tidigare och det känns tyvärr orättvist mot henne eftersom jag nog aldrig träffat en kvinna som jag funkat så bra med
    Dilemma de-luxe typ....
    I övrigt älskar jag ju mina barn oavsett vad fan de hittar på ... nästan.

  • Anonym (Judge Anderson)

    Jag tycker det är en extremt naiv föreställning att någon ens kan älska villkorslöst.

    Hade du kunnat älska Hitler? Stalin? Breivik?

    Nej, det hade du inte gjort om du har någon form av fungerande medmänsklighet eller moral, även om de var i din familj.

    Det finns brott som utraderar alla krav på lojalitet eller kärlek, och det finns brottslingar som inte förtjänar några sociala interaktioner.

  • Mimosa86
    Anonym (Judge Anderson) skrev 2020-10-22 17:58:32 följande:

    Jag tycker det är en extremt naiv föreställning att någon ens kan älska villkorslöst.

    Hade du kunnat älska Hitler? Stalin? Breivik?

    Nej, det hade du inte gjort om du har någon form av fungerande medmänsklighet eller moral, även om de var i din familj.

    Det finns brott som utraderar alla krav på lojalitet eller kärlek, och det finns brottslingar som inte förtjänar några sociala interaktioner.


    Inget mina barn skulle göra skulle kunna få mig att sluta älska dem. Inget. Men det innebär inte att jag under några omständigheter skulle acceptera eller förlika mig med brott de begått. Håll isär.

    Så ja, hade Hitler varit min son så hade jag älskar honom oavsett det monster han var. Men jag hade aldrig accepterat det han gjorde.
  • Anonym (Judge Anderson)
    Mimosa86 skrev 2020-10-22 18:11:11 följande:
    Inget mina barn skulle göra skulle kunna få mig att sluta älska dem. Inget. Men det innebär inte att jag under några omständigheter skulle acceptera eller förlika mig med brott de begått. Håll isär.

    Så ja, hade Hitler varit min son så hade jag älskar honom oavsett det monster han var. Men jag hade aldrig accepterat det han gjorde.
    Jag tror att du mest lurar dig själv.
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (Judge Anderson) skrev 2020-10-22 18:26:10 följande:

    Jag tror att du mest lurar dig själv.


    Jag såg en dokumentär om föräldrar till mördare. De slets verkligen mellan det svåra att hata det som deras barn hade gjort, när de trots allt fortfarande älskade dem.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Tänkare) skrev 2020-10-14 22:56:18 följande:

    Satt och funderade på om jag och andra har någon här i världen som älskar en villkorslöst och där man känner inom sig att personen verkligen älskar och accepterar en för den man är till 100%?

    Om man inte känner att man har det är det mest troligt pga ens egna självkänsla eller har inte alla någon som älskar en så mycket i sitt liv?


    Nej, jag har ingen som älskar mig helt villkorslöst, mina barn kanske när de var små.
  • Anonym (Dotter)

    ...och mina barn.

    Tyvärr älskar ju barn inte sällan sina föräldrar även om de beter sig förfärligt.

    (Gäller inte mig alltså. Jag är en ok mamma.)

Svar på tråden Har du någon som älskar dig villkorslöst?