• Nótt

Vi som planerar graviditet 2021

Hej!

Är tidigt ute kanske men hittade ingen grupp så startade en!

Nu är det äntligen dags för mig & min sambo att börja planera för bebis ????

Jag har idag kopparspiral & planerar att ta ut den inför årsskiftet, & sen hoppar vi på det bästa! Min tanke är att inte försöka styra det allt för mycket men lite vill man ju ändå.. t.ex. har jag börjat försöka ta tracka min ägglossning denna månaden för Arja ett hum. Jag har oregelbunden mens så kan inte räkna ut det, men det borde vara nu i dagarna så tar ägglossningstest från testlagret varje morgon nu :D

Det här är så spännande! Jag vill så gärna men är också nervös :P både inför hela grejen att bli gravid, tänk så kan man inte ???? Men också sen för hela det kapitlet i livet liksom ????

Finns det fler som börjat förbereda så smått? :D

Ni med erfarenhet av kopparspiral, är det bara att köra på som de säger eller bör man vänta en tid efter man tagit ut den? Finns det annat man kan göra, typ vissa hormoner etc för att öka sina chanser? ??

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021
  • viljaa
    Nótt skrev 2021-04-19 11:34:58 följande:

Tack! Vad gör folsyran?

Man läser om så många som tar både det ena och det andra och jag har noll koll verkligen!

Lycka till på Kub! :D

Chanor011 skrev 2021-04-19 11:43:08 följande:

Jag äter också folsyra, det rekommenderade BM direkt jag tog ut p-staven! Tydligen ska det minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret. :)

Spännande! Lycka till på KUBen!

Precis, minskar risken för ryggmärgsbråck! Jag tror inte man behöver något annat, sen kan man ju alltid testa om man vill försöka boosta fertiliteten. :) tack så mycket! :D
  • mandarincurd

Hej! Är detta positivt? Alltså ÄR det positivt? Jag har liksom lite svårt att tro detta då jag inte ens har BIM ännu... antar jag lever i förnekelse?

• Nótt

Åååh grattis!! Det ser positivt ut i alla fall :D :D 

mandarincurd skrev 2021-04-23 09:11:21 följande:

Hej! Är detta positivt? Alltså ÄR det positivt? Jag har liksom lite svårt att tro detta då jag inte ens har BIM ännu... antar jag lever i förnekelse?

• Nótt
    mandarincurd skrev 2021-04-23 18:54:17 följande:

Jag gjorde ett digitalt test nu precis också och det är positivt! Oh my god!!! TACK <333

Stort grattis <3
  • mandarincurd
    Nótt skrev 2021-04-24 19:42:58 följande:
    Stort grattis <3
    Tusen tack, hoppas den får vara kvar ??
  • Chanor011

Träffade av ÄL med test den här månaden (gjorde som du föreslog Nótt och använde digitalt för att bekräfta!) och nu är jag på äl+11 med dagliga ilningar i brösten.. HOPPAS på ett pluss!!! Ska testa imorgon.. Håll tummarna för mig!

• Nótt
    Chanor011 skrev 2021-04-27 07:16:24 följande:

Träffade av ÄL med test den här månaden (gjorde som du föreslog Nótt och använde digitalt för att bekräfta!) och nu är jag på äl+11 med dagliga ilningar i brösten.. HOPPAS på ett pluss!!! Ska testa imorgon.. Håll tummarna för mig!

Oh så bra!

Jag känner en sån vinstkänsla varje gång jag hittar ÄL, vet inte varför haha men känner mig så duktig hahaha...

Hoppas för din skull att det tog sig =D

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021