• Nótt

Vi som planerar graviditet 2021

Hej!

Är tidigt ute kanske men hittade ingen grupp så startade en!

Nu är det äntligen dags för mig & min sambo att börja planera för bebis ????

Jag har idag kopparspiral & planerar att ta ut den inför årsskiftet, & sen hoppar vi på det bästa! Min tanke är att inte försöka styra det allt för mycket men lite vill man ju ändå.. t.ex. har jag börjat försöka ta tracka min ägglossning denna månaden för Arja ett hum. Jag har oregelbunden mens så kan inte räkna ut det, men det borde vara nu i dagarna så tar ägglossningstest från testlagret varje morgon nu :D

Det här är så spännande! Jag vill så gärna men är också nervös :P både inför hela grejen att bli gravid, tänk så kan man inte ???? Men också sen för hela det kapitlet i livet liksom ????

Finns det fler som börjat förbereda så smått? :D

Ni med erfarenhet av kopparspiral, är det bara att köra på som de säger eller bör man vänta en tid efter man tagit ut den? Finns det annat man kan göra, typ vissa hormoner etc för att öka sina chanser? ??

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021
  • Chanor011

Det här är helt overkligt. Vi har försökt i 8 månader och nu var det vår tur att plussa!!!! OMG!!! <3
  • Anonym (En liten fyra...?)

Hoppar in här. Står lite i valet och kvalet om vi ska våga oss på en till. Har redan tre barn (tätt) och jag blir 42 i år.

• Ik96
    Chanor011 skrev 2021-04-29 20:47:24 följande:

Det här är helt overkligt. Vi har försökt i 8 månader och nu var det vår tur att plussa!!!! OMG!!! <3

Wow!! Stort stort grattis!! <3
  • 0josss0

Woho vi kommer börja försöka vid min nästa ÄL om en månad! Känns väldigt stort för mig bara faktumet att sätta igång att försöka. Vi har liksom varit ihop i 9 år och aldrig försökt tidigare pga inte känt sug efter barn, men det har smugit sig på senaste tiden. Kommer kännas så annorlunda och konstigt att efter så lång tid inte tänka på skydd eller säkra perioder (slutade med p-piller för länge sen pga hormoner passade inte mitt humör) :D

Nästan så jag inte pallar vänta en månad, men nu har vi bestämt av olika anledningar att det blir bäst så.

Hoppas det går vägen :) har flertalet vänner som kämpat med mf och ivf:er så jag har tillräckligt god förståelse för att inte ta ngt för givet.

Lycka till alla här inne! :)

Anonym (En liten fyra...?) skrev 2021-04-29 20:51:07 följande:

Hoppar in här. Står lite i valet och kvalet om vi ska våga oss på en till. Har redan tre barn (tätt) och jag blir 42 i år.

Så spännande! Hur gamla är barnen?

Åh stort grattis!!
  • Anonym (Hope)

Stoort grattis! <3
  • mandarincurd

GRATTIS!!! <3
  • Anonym (En liten fyra...?)
    0josss0 skrev 2021-04-29 21:33:40 följande:

De är 4.5 år, snart 3 år samt 1 år. :)
  • Nótt
    0josss0 skrev 2021-04-29 21:33:40 följande:

Woho vi kommer börja försöka vid min nästa ÄL om en månad! Känns väldigt stort för mig bara faktumet att sätta igång att försöka. Vi har liksom varit ihop i 9 år och aldrig försökt tidigare pga inte känt sug efter barn, men det har smugit sig på senaste tiden. Kommer kännas så annorlunda och konstigt att efter så lång tid inte tänka på skydd eller säkra perioder (slutade med p-piller för länge sen pga hormoner passade inte mitt humör) :D

Nästan så jag inte pallar vänta en månad, men nu har vi bestämt av olika anledningar att det blir bäst så.

Hoppas det går vägen :) har flertalet vänner som kämpat med mf och ivf:er så jag har tillräckligt god förståelse för att inte ta ngt för givet.

Lycka till alla här inne! :)

Åh stort grattis!!
    Så spännande!! :D 

Jag längtar efter att börja, samtidigt känner jag ibland en osäkerhet. Är jag redo? Är vår relation redo? Så svårt att veta!
  • Nótt

Jättestort grattis!! :D 

• 0josss0
    Nótt skrev 2021-04-30 08:43:47 följande:

Så spännande!! :D 

Jag längtar efter att börja, samtidigt känner jag ibland en osäkerhet. Är jag redo? Är vår relation redo? Så svårt att veta!

Ja, helt naturliga tankar anser jag! Speciellt eftersom barn aldrig känts självklart för mig tidigare.

Men så länge ni känner att ni kan erbjuda ert barn en trygg uppväxt och ni båda är sugna så tror jag det bara är att köra. jag har lite av väntat för jag velat ha ?allt på plats? men också insett att det aldrig blir riktigt så.

Det allra viktigaste för mig var dock att få med sambon på banan av fri vilja och aldrig försöka tvinga honom. Han tog lite längre tid på sig än mig att vilja ha barn, men nu är han äntligen där också!
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021