• Soff

Bim november 2020 - Första barnet

Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

• Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • Stickling
    Soff skrev 2020-10-28 15:47:49 följande:

Tack för ditt stöd <3 Jo men vet ju aldrig. Har också läst det, och det inger ju förstås hopp, men samtidigt så tror jag inte på att det skulle hända mig. Ja, kommer mensen så ska jag köpa ALLT jag är sugen på alltså... har haft mensvärk i en vecka, fortfarande inga mellanblödningar. Bara vänta och se antar jag.

Förstår att det är svårt att våga tro och hålla hoppet uppe. Ovissheten är ju väldigt tärande också, och detta ständiga analyserande av minsta lilla tecken. Du behöver inte leva i ovissheten så länge till i alla fall. Bara och vänta och se, som sagt, även om det inte är så bara...
  • Soff
    Stickling skrev 2020-10-28 16:46:05 följande:

Förstår att det är svårt att våga tro och hålla hoppet uppe. Ovissheten är ju väldigt tärande också, och detta ständiga analyserande av minsta lilla tecken. Du behöver inte leva i ovissheten så länge till i alla fall. Bara och vänta och se, som sagt, även om det inte är så bara...

Verkligen :( jättesvårt!!..nej, snart får jag det svart på vitt..
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-28 09:15:49 följande:

Ja, det är verkligen tungt detta :( Kram! Ovissheten är fruktansvärd verkligen.. Och känner verkligen igen mig i den känslan.. bortsett från att jag inte har någon graviditet bakom mig. Men det känns verkligen som att det aldrig kommer bli nåt. Varför skulle det? När det inte blivit något hittills liksom?... Har läst om flera som haft tempdippar innan mens och ändå varit gravida, så får väl hoppas jag är en av dom, och att plusset kommer senare... men tvivlar på det..  

Jag håller tummarna för att du tillhör den skaran! Jag hoppas vdu får ett plus och att det leder till ett friskt barn.

När man tycker man gör allt rätt men ändå inte lyckas är det svårt att hålla gnistan uppe, men du är inte ensam!
  • Soff
    Nässelfjäril skrev 2020-10-28 19:19:46 följande:
    Jag håller tummarna för att du tillhör den skaran! Jag hoppas vdu får ett plus och att det leder till ett friskt barn.

När man tycker man gör allt rätt men ändå inte lyckas är det svårt att hålla gnistan uppe, men du är inte ensam!
    Tack <3 vore så fantastiskt. Ja, det är verkligen otroligt svårt detta. Men är så glad att jag kan få stöd här från så fina människor, som också går igenom samma sak <3 
  • Soff

Lite smått förvirrad nu då min temp gått upp igen, och fortfarande inga som helst spottings. Bim-2. Igår var jag helt övertygad om att allt gick åt helvete, nu har jag ingen aning längre. Jag ställer in mig på att det kan bli mens i helgen, då jag till och från har lite värk, som mensvärk.. men visst känns det lite hoppfullt. Ibland känns det riktigt skumt nere i magen, som att det bränns/kittlas typ.. aja, inte långt kvar nu som får gå runt och undra om det är mensen eller inte. 

• Fruda

Jag hoppar in här efter misslyckad försök förra månaden!

Jag är 27 år och min sambo 25. Tog ut min p-stav som jag haft i många många år i augusti och var orolig att det skulle dröja innan min menscykel var tillbaka på banan som vanligt, men det gick väldigt fort och hunnit ha både ÄL (enligt positiva CB-tester) och mens 2 ggr regelbundet, så himla skönt!

Nu imorse fick jag blinkande gubbe på CB?s digitala ÄL-test så det är bara att köra på nu kommande dagar!

Jag har BIM 16/11.

Hoppas det går vägen för alla, november är vår månad!!!

• Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-29 23:28:04 följande:

Lite smått förvirrad nu då min temp gått upp igen, och fortfarande inga som helst spottings. Bim-2. Igår var jag helt övertygad om att allt gick åt helvete, nu har jag ingen aning längre. Jag ställer in mig på att det kan bli mens i helgen, då jag till och från har lite värk, som mensvärk.. men visst känns det lite hoppfullt. Ibland känns det riktigt skumt nere i magen, som att det bränns/kittlas typ.. aja, inte långt kvar nu som får gå runt och undra om det är mensen eller inte. 

Det där med mensvärk kan ju vara ett gott tecken också! Jag hade rejäl mensvärk den gången det tog sig, flera dagar innan mens. I normala fall brukar den dyka upp timmar innan mensen drar igång för min del men inte då.

Jag håller mina tummar för dig! För min del är jag övertygad om att loppet är kört även den här månaden.
  • FasterOwe
    Anonym (kokos) skrev 2020-10-28 16:24:59 följande:

Hej, hoppar in här tråden. BIM 9nov och är 34år. Oktober är vårat femte försök och de där gnagandet och hopplöshetskänslan med febrilt googlande hur lång tid det tagit för andra, är jag för gammal m.m mest snurrar. Vet ju med mig att det kan ta ett år att det är helt normalt och även längre i min ålder men det känns inge bra ändå när man vet att man prickat in äl med både tempmätningar och ägglossningstester. 

Följt trådarna senaste månaderna fram och tillbaka och har lite funderingar.

1. Läst mycket i trådarna om gravtest och vänta till BIM är standardrådet. Men om man kör ett testa tidigt med endast 10 mIU/m, borde det inte visa tidigare än BIM? Kan ett sådant testa tidigt också dra ut på till BIM? 

2. Hur kan man egentligen bekräfta att ett ägg lossnat? ÄL testerna visar positivt, tempen går sedan upp. Men så läste jag nånstans att det egentligen inte heller bevisar något om inte tillräckligt med progesteron finns för att verkligen bekräfta detta? USA har hemtester för progesteron men i Sverige verkar bara blodprov ännu finnas att beställa. Hur vet ni att ni att ni faktiskt ägglossat? Är det bara gyn som kan kolla det?

3. På tal om gyn, innan man går vidare att anmäla sig för ev utredning framöver, finns det något man kan själv göra innan? Kan barnmorska kika på nått eller dylikt för att se att "allt är som det ska"? Kan man efterfråga det eller blir man hänvisad till vänta ett år och utredning istället..

Alkohol, koffein, träning, efterforskat bästa kosttillskott och seed cycling är det jag pysslar med för att öka chanserna och min sambo är gladeligen på tåget på saker han kan göra med som jag läst på, men vad kan man mer göra? Beställa olika fertilitetsprover från werlabs och dylikt, är det värt det kanske? Få lite mer status på värden? Någon som gjort det?

Erfarenheter och tankar är varmt välkomna 

På punkt 1 kan jag iaf svara. Jag har läst lite forskning där det stod att från 9 dagar efter äl kan det gå att testa positivt, och 11 dagar efter äl gör de flesta det. Det är med 25mlU/m. En annan undersökning visade att de tester som ska visa vid 10 bara är skräp, åtminstone i Tyskland.

Jag har använt rfsu testa tidigt (15 tror jag), och den gav ett sämre resultat än rfsu testa ofta (25). Då testade jag på äl+9 och var gravid. Slutade i ma dock.
  • SMEL

Då har mensen börjat lida mot sitt slut. Äl den 9e enligt flo appen, så nu e det bara att ligga i. Och gyn undersökning den 10/11, så vi ska se om äl sker eller ej. Spännande! Nu vill jag inte se tant röd xD

• Stickling
    Soff skrev 2020-10-29 23:28:04 följande:

Håller tummarna!!
Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet