• Soff

Bim november 2020 - Första barnet

Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

• Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • Stickling

Hej alla längtare och kämpare! Ville bara säga att jag tycker att det känns väldigt fint att vi samlas här och stöttar varandra, alla vi som längtar efter första barnet. Hoppas på många plus nu i november! Själv väntar jag på ägglossningen, som väntas komma någon gång mellan 11:e och 14:e, så det är ett tag kvar :)

• Steeph
    Stickling skrev 2020-11-02 09:47:49 följande:

Hej alla längtare och kämpare! Ville bara säga att jag tycker att det känns väldigt fint att vi samlas här och stöttar varandra, alla vi som längtar efter första barnet. Hoppas på många plus nu i november! Själv väntar jag på ägglossningen, som väntas komma någon gång mellan 11:e och 14:e, så det är ett tag kvar :)

Håller verkligen med <3 jag som inte berättat för några gällande detta gör att jag behöver ventilera och då kan jag göra det med er <3 känns så fint att vi alla stöttar och peppar genom allt.

Jag hoppas också på många plus i november, hade varit magiskt!
  • EMKR

Ja visst är vi fantastiska som kämpar. Men orkar snart inte kämpa mer! Vet inte var jag ska få den energin ifrån!

Idag kom mensen, på beräknad dag.

Har bim 30/11. Så får iallafall hänga kvar med er här <3

• Stickling
    Steeph skrev 2020-11-02 09:57:22 följande:

Håller verkligen med <3 jag som inte berättat för några gällande detta gör att jag behöver ventilera och då kan jag göra det med er <3 känns så fint att vi alla stöttar och peppar genom allt.

Jag hoppas också på många plus i november, hade varit magiskt!

Åh, förstår. Ja, skönt att kunna ventilera! Själv känner jag nästan att jag berättat för lite väl många att jag och min sambo börjat försöka. Blir lite extra press nu när det inte tagit sig på en gång. Visste förstås att det kan ta tid, men var så exalterad när vi väl började att jag inte kunde hålla mig. Men men, det är ju mest i mitt eget huvud detta är kämpigt. För folk runtomkring går ju tiden betydligt fortare än för en själv.

Nåja, det var ett sidospår :) Ja, nu håller vi tummarna!
  • Stickling
    EMKR skrev 2020-11-02 10:06:17 följande:

Ja visst är vi fantastiska som kämpar. Men orkar snart inte kämpa mer! Vet inte var jag ska få den energin ifrån!

Idag kom mensen, på beräknad dag.

Har bim 30/11. Så får iallafall hänga kvar med er här <3

Åh nej :( Så tråkigt att höra, skit också. Ja, var ska man få energi ifrån, det är en bra fråga. Någonstans hittar man den ju, för att man är så illa tvungen på något sätt. Men kanske också viktigt att låta sig vara ledsen när besvikelsen kommer. Hur länge har du/ni försökt? Fint att du blir kvar här i tråden <3
  • Soff
    Stickling skrev 2020-11-02 09:27:16 följande:

Usch, så tungt. Har du någon du kan prata med om detta? Vet hur tungt det kan kännas när folk omkring en blir gravida, särskilt jobbigt när det är en nära vän eller familjemedlem. Känner med dig, förstår om du känner dig nere. Dock tycker jag att du ska lyfta ansvaret från dig själv, du kan inte med din inre stress påverka huruvida du blir gravid eller ej, det är en långlivad och destruktiv myt som bara lägger sten på börda och ger extra press. Jag tycker att Linnékliniken skriver bra om detta på sin hemsida, under rubriken Stress. Länkar här om du vill läsa: www.linne.se/planerarduattbligravid/

Ta hand om dig.

Har ett par stycken jag kan prata med, just nu känner jag dock inte för att prata med någon. Är alldeles för låg. Är hemma från jobbet och försöker få tag på någon fertilitetsklinik och gör allt för att lugna min oro, ångest och stress.

Ska in och läsa där, vore skönt om det var så, så man åtminstone kan släppa den biten. Tack <3
  • FasterOwe

Äl + 9, negativt. Vänta två dagar och testa igen, men inget hopp.

Är låg tempökning (+0,3) och kort mens tecken på lågt progesteron? Vad göra åt det isf?

.

• FasterOwe
    FasterOwe skrev 2020-11-02 11:00:11 följande:

Äl + 9, negativt. Vänta två dagar och testa igen, men inget hopp.

Är låg tempökning (+0,3) och kort mens tecken på lågt progesteron? Vad göra åt det isf?

.

Låg tempökning i luthealfasen alltså.
  • tilliee
    Link92 skrev 2020-11-01 22:59:40 följande:

Hej, precis som någon annan sa här ovan så visar lh-stickor bara att ägglossning är på gång, inte att den faktiskt sker eller har skett. Man kan inte ägglossa två gånger under en cykel (vill dock minnas att två ägg ev kan släppa, men då med bara någon timmes mellanrum, inte flera dagar, så det är inget man ser på stickor).

Du kan alltså ha en, två eller fler peakar med stickorna, men det betyder inte att kroppen lossar ägg flera gånger, men att den är på gång/försöker göra det. Mäter du din temp varje morgon när du vaknar (obs samma tid varje dag) kan du se att temperaturen ökar ca 0,3 grader när ägglossning skett.

Sedan kan man också få positiva tester precis innan mens, även om det är ovanligt.

Mitt tips är att följa vulverinekoos på Instagram och läsa bland hennes stories om ägglossning och lh-tester :)

Tack så mycket. Får kanske börja med temp då. Blev lite fundersam när det positiva resultatet hängde i sig.
  • tilliee
    Soff skrev 2020-11-02 10:44:28 följande:

Har ett par stycken jag kan prata med, just nu känner jag dock inte för att prata med någon. Är alldeles för låg. Är hemma från jobbet och försöker få tag på någon fertilitetsklinik och gör allt för att lugna min oro, ångest och stress.

Ska in och läsa där, vore skönt om det var så, så man åtminstone kan släppa den biten. Tack <3

Styrkekramar till dig<3
Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet