• Soff

Bim november 2020 - Första barnet

Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

• Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • Soff
    tilliee skrev 2020-11-02 13:49:50 följande:
    Styrkekramar till dig<3
    Tack <3 kram!
  • Soff

Nu har jag bokat in en tid på Fredag på en fertilitetsklinik för att göra ultraljud etc. Känns skönt att ha detta framför mig, lugnar mig lite grann i all denna stress. Då kan man prata med någon som kan sånt här, och få bekräftelse att allt (förhoppningsvis) är bra. 

• Stickling
    Soff skrev 2020-11-02 14:02:18 följande:

Nu har jag bokat in en tid på Fredag på en fertilitetsklinik för att göra ultraljud etc. Känns skönt att ha detta framför mig, lugnar mig lite grann i all denna stress. Då kan man prata med någon som kan sånt här, och få bekräftelse att allt (förhoppningsvis) är bra. 

Så bra! <3
  • Steeph
    Soff skrev 2020-11-02 14:02:18 följande:

Vad skönt <3 jag har min tid om precis 1 vecka och då blir det provtagning, ultraljud och förhoppningsvis hssg spolning. Låt dig känna alla känslor och jag tycker det är bra att du valt att stanna hemma från jobbet. Ät något gott, gör något du tycker om och var extra snäll mot dig själv idag. Det får vara tufft och jobbigt, jag känner exakt samma sak. Kram
  • Soff
    Stickling skrev 2020-11-02 14:06:51 följande:
    Så bra! <3
    <3 
  • Soff
    Steeph skrev 2020-11-02 14:07:31 följande:
    Vad skönt <3 jag har min tid om precis 1 vecka och då blir det provtagning, ultraljud och förhoppningsvis hssg spolning. Låt dig känna alla känslor och jag tycker det är bra att du valt att stanna hemma från jobbet. Ät något gott, gör något du tycker om och var extra snäll mot dig själv idag. Det får vara tufft och jobbigt, jag känner exakt samma sak. Kram
    Va skönt att du också ska få kolla upp <3 Tack för stöd <3 skönt att man kan dela med andra som går igenom samma sak. Ja, idag ska jag faktiskt tillåta mig att strunta i jobbet, och bara ta det lugnt. Orkar inte med att pressa mig själv till att jobba när jag känner mig såhär. Brukar normalt pressa mig rätt långt, men inte denna gången.. kanske rentav är hemma imorrn också, får se. Kram! 
  • Smellvis

Bim imorgon enligt appen. Har fortfarande mycket mensvärk. Har också fått väldigt ont i ländryggen, är väl den här månadens inbillningssymptom (brukar ha ont i ländryggen under mens men inte innan). Inbillningsillamåendet är på topp så det är ju trevligt.

Igår var mitt humör så sjukt dåligt (brukar få så nån dag innan mens). Skulle då tömma ut ventilen i tvättmaskinen. Äckligt smutsvatten rinner ut över hela golvet. Lyckas fixa allt och göra ren maskinen och trycker på den utan att sätta tillbaka ventilen så det börjar rinna vatten över golvet igen (rent den här gången iaf). Fattar inte heller att ventilen är delen jag håller i förens efter en stund utan håller på och hysteriskt letar efter ventilen. Är ett under att jag inte hade sönder nåt, var så jädrans arg.

• SMEL
    Stickling skrev 2020-11-02 09:47:49 följande:

Hej alla längtare och kämpare! Ville bara säga att jag tycker att det känns väldigt fint att vi samlas här och stöttar varandra, alla vi som längtar efter första barnet. Hoppas på många plus nu i november! Själv väntar jag på ägglossningen, som väntas komma någon gång mellan 11:e och 14:e, så det är ett tag kvar :)

Hej har äl mellan 9e till 13e! Så nära varandra :)
  • tilliee
    Smellvis skrev 2020-11-02 15:46:37 följande:

Bim imorgon enligt appen. Har fortfarande mycket mensvärk. Har också fått väldigt ont i ländryggen, är väl den här månadens inbillningssymptom (brukar ha ont i ländryggen under mens men inte innan). Inbillningsillamåendet är på topp så det är ju trevligt.

Igår var mitt humör så sjukt dåligt (brukar få så nån dag innan mens). Skulle då tömma ut ventilen i tvättmaskinen. Äckligt smutsvatten rinner ut över hela golvet. Lyckas fixa allt och göra ren maskinen och trycker på den utan att sätta tillbaka ventilen så det börjar rinna vatten över golvet igen (rent den här gången iaf). Fattar inte heller att ventilen är delen jag håller i förens efter en stund utan håller på och hysteriskt letar efter ventilen. Är ett under att jag inte hade sönder nåt, var så jädrans arg.

Standard med symtomen men hoppas verkligen inte att det är inbillning denna månaden. Vi vill ju ha våra plus nu! Synd med städningen, kan relatera till känslorna. Det suger. Håll oss uppdaterade vad som händer mer. *håller tummarna att mensen uteblir* kram
  • Stickling
    SMEL skrev 2020-11-02 16:57:11 följande:

Hej har äl mellan 9e till 13e! Så nära varandra :)

Hej! Åh, kul! Hoppas vi kan följas åt - till plus! :D
Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet