• Anonym (Ledsen)

    Sämre självkänsla av dejting

    Känner mig så extremt låg och vet inte vad jag ska göra för och ta mig ut denna djupa grop.

    Jag har det bra i min vardag, har vänner jag umgås med, hobbies och barn som berikar mitt liv. Men känner mig ändå så extremt ensam. Jag saknar kärlek och fysisk samvaro jättemycket. Det känns som jag inte lever fullt ut. Massor med saker jag skulle vilja dela med någon.

    Jag saknar bekräftelse, att bli sedd av någon jag tycker om, att vara efterlängtad, att skratta ihop och dela intima stunder. Närhet, ömhet, sex. Ja massor med saker man brukar dela med en partner.

    Jag har försökt med dejting av och till i flera år, men de gånger jag träffar någon där det klickar från bådas sidor så slutar det alltid med att dom ghostar mig efter några dejter. Jag utstrålar inte desperat och jag försöker gå lugnt fram. Men inget fungerar. Det tar så enormt på självkänslan att gång på gång bli ratad och aldrig riktigt förstå varför. Tankarna återkommer hela tiden till vad jag gör fel, varför kan jag inte hålla hans intresse. Är det min personlighet? Är jag dålig i sängen? Osv

    Jag fattar inte varför alla andra kan träffa nya partners på löpande band och jag kan inte ens hitta någon som kan tänka sig och lära känna mig djupare eller ens ligga med mig mer än ett par gånger. Att träffa någon på annat sätt än via dejting appar verkar omöjligt, de enda som flörtar med mig i dagliga livet är gifta eller upptagna män.

    Det är så sorgligt bara, jag har så mycket kärlek och närhet att ge till den rätta men ingen vill vara med mig.

    Vad gör man för att reparera dessa negativa tankar om att man inte duger och våga igen? Hålet blir djupare med varje motgång.

  • Svar på tråden Sämre självkänsla av dejting
  • lottaliten75

    Jag dejtade en del för inte så länge sen, är inte på marknaden längre. Ser nog tillräckligt bra ut men min kille föll mest för min personlighet. Gillar att skratta, hitta på saker, flexibel och busig. Har också ganska bra självförtroende och det var viktigt.

    Visst är utseendet viktigt för många men jag ser ändå ganska många kvinnor som hittar nån fast de ser rätt 'alldagliga' ut. tom ganska snygga killar. Det handlar om självförtroende och att de vågar ta för sig.

    Hur är du ts, har du frågat killarna varför de tröttnar ?
    Kanske ska du vänta ett par dejter till med sex så märker du om de är seriösa och ni hinner lära känna varandra bättre?

  • En manlig man
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-27 13:38:15 följande:

    Fast att du vill ligga med människor du inte ens är attraherad av indikerar mer om dig än om dem. Är du säker på att du är så attraktiv som du tror?


    Så är det och tröttnade snabbt på det.

    När det gäller min attraktionskraft så brukar jag få beröm för mitt utseende och speciellt kroppen. Man måste ju tänka på att jag passerat 50 och då är det ovanligt att ha en kropp som en tränad 30-åring. Lägger man sen till ett trevligt sätt, bra ordnat liv med bra jobb, bra ekonomi, hus, stora barn osv så misstänker jag att man är hyfsat attraktiv.
  • En manlig man
    Anonym (...) skrev 2020-10-27 18:38:07 följande:

    Varför ligger du med feta, slitna kvinnor om du är så snygg? Och varför är det svårt att få till dejter med mer tilltalande? Låter som det är du som siktar alldeles för högt..


    Hur menar du nu? Jag nobbade en svinrik snygg kvinna för jag helt enkelt tyckte hon var skum. Varför skulle jag nöja mig med någon som inte kan erbjuda mig något? Att jag sen valt att ligga med några av de som inte motsvarat mina krav spelar väl mindre roll. Kalla det en kul grej, enkel pungtömning eller bekräftelsebehov. Vad spelar det för roll?

    Sen har jag inte sagt att jag är "så snygg" det är jag inte. Men tillräckligt snygg för att få många svar och dejter. Tittar man istället på helheten vet jag att jag ligger bra till.
  • Anonym (kämpa)

    Jättetråkigt TS. Ingen skulle behöva känna så.

    Kan det vara att du är lite passiv? Som att du väntar alltör mycket på vad andra sidan ska säga eller tycka? Kanske om du tar kommando så bloir det bättre. Tänk inte om någon vill ha dig efter några dejter, tänk på vem du vill ha.

  • MaryM

    TS, det är inte vad du ÄR som är problemet utan något du GÖR. Det är så lätt att hamna i en ond cirkel. Som sagt, googla "Dejting börjar med dig"

    Jag var djupt nere i skiten och blev dumpad hela tiden och den boken hjälpte mig upp. Hon som gjort den finns på Youtube med men boken är bäst. Kostar inte så mycket som e- bok och går snabbt att läsa.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Hur?)
    MaryM skrev 2020-10-28 04:20:58 följande:

    TS, det är inte vad du ÄR som är problemet utan något du GÖR. Det är så lätt att hamna i en ond cirkel. Som sagt, googla "Dejting börjar med dig"

    Jag var djupt nere i skiten och blev dumpad hela tiden och den boken hjälpte mig upp. Hon som gjort den finns på Youtube med men boken är bäst. Kostar inte så mycket som e- bok och går snabbt att läsa.


    Jag tipsade om detta tidigare i tråden men fick ingen respons av ts.
  • Anonym (...)
    En manlig man skrev 2020-10-27 21:04:31 följande:
    Hur menar du nu? Jag nobbade en svinrik snygg kvinna för jag helt enkelt tyckte hon var skum. Varför skulle jag nöja mig med någon som inte kan erbjuda mig något? Att jag sen valt att ligga med några av de som inte motsvarat mina krav spelar väl mindre roll. Kalla det en kul grej, enkel pungtömning eller bekräftelsebehov. Vad spelar det för roll?

    Sen har jag inte sagt att jag är "så snygg" det är jag inte. Men tillräckligt snygg för att få många svar och dejter. Tittar man istället på helheten vet jag att jag ligger bra till.
    Du påstår att kvinnor siktar för högt. Samtidigt som du har svårt att få till dejter med mer tilltalande kvinnor än slitna och feta. Sen kryper det fram att du är över 50. Det jag menar är att det är uppenbart att du själv siktar för högt. Annars hade du inte haft svårt att dejta snyggare.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-10-28 07:57:17 följande:

    Jag tipsade om detta tidigare i tråden men fick ingen respons av ts.


    Jag har läst den för ett tag sen. Kanske dags och läsa den igen.

    Kanske är det bara inte rätt, kanske är jag inte redo för och träffa någon.

    Jag är utåt och visar självsäkerhet, men kanske det är för fake när man inombords känner att man inte duger till och är osäker på vad man kan erbjuda. Hoppas ju på något sätt att någon ska vara tillräckligt nyfiken till att locka ut mig ur mitt skal.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-28 10:56:19 följande:

    Jag har läst den för ett tag sen. Kanske dags och läsa den igen.

    Kanske är det bara inte rätt, kanske är jag inte redo för och träffa någon.

    Jag är utåt och visar självsäkerhet, men kanske det är för fake när man inombords känner att man inte duger till och är osäker på vad man kan erbjuda. Hoppas ju på något sätt att någon ska vara tillräckligt nyfiken till att locka ut mig ur mitt skal.


    Klart det blir fake om du inte på riktigt känner så innerst inne. Sånt lyser ju igenom. Du kan ju inte förvänta dig att någon annan ska locka ut dig ur ditt skal. Ingen annan kommer att komma och fixa dig så att säga, det jobbet måste du göra själv.
  • Anonym (Ledsen)
    En manlig man skrev 2020-10-28 13:49:56 följande:

    Du måste vara ovanligt korkad. För det första så dejtade jag inte feta och slitna, jag skrev att det var väldigt många som skrev och var intresserade av att träffas som var det. Sen att jag valde att träffa några som var acceptabla men ändå i det skicktet har väl inget med min ålder och utseende att göra?

    Jag träffade bl.a en kvinna som var 51 som hade grym kropp. Snyggare än de flesta 35 åringar. Jag låg även med en tjej på 26 som inte var den mest tilltalande men helt ok. Det som är poängen är att kvinnor har lätt att få sex av betydligt mer attraktiva män an de själva. Problemet är att det bidrar till en skev bild av dem själva och de fattar inte varför männen inte vill träffa dem igen när de fått komma till. Rätt patetiskt faktisk.


    Precis svar som dessa som sänker hoppet om att träffa någon. Män generellt verkar ju genuint oärliga och oförstående om hur sårad man blir som kvinna. Allt är bara en jakt och jag är bytet. Sen är jag ointressant.

    Har du varit ärlig om att du inte sökte något seriöst med dessa kvinnor?

    Jag är alltså aldrig mer än min kropp och ett tillfälligt hål. Allt på vägen dit är bara fejk. Inte konstigt man blir bränd och slutar våga.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-28 16:20:08 följande:
    Precis svar som dessa som sänker hoppet om att träffa någon. Män generellt verkar ju genuint oärliga och oförstående om hur sårad man blir som kvinna. Allt är bara en jakt och jag är bytet. Sen är jag ointressant.

    Har du varit ärlig om att du inte sökte något seriöst med dessa kvinnor?

    Jag är alltså aldrig mer än min kropp och ett tillfälligt hål. Allt på vägen dit är bara fejk. Inte konstigt man blir bränd och slutar våga.
    Ja stackars er kvinnor, ni får hur mycket sex och närhet ni vill av män som är betydligt mycket snyggare än va ni är. Ååh jag lider verkligen med er, låter så fruktansvärt!
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (suck) skrev 2020-10-29 00:32:07 följande:

    Ja stackars er kvinnor, ni får hur mycket sex och närhet ni vill av män som är betydligt mycket snyggare än va ni är. Ååh jag lider verkligen med er, låter så fruktansvärt!


    Fast det är jättejobbigt när man som kvinna vill ha mer än så, leder till att man blir sårad så nej det är inte så jäkla roligt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-10-29 07:39:23 följande:
    Fast det är jättejobbigt när man som kvinna vill ha mer än så, leder till att man blir sårad så nej det är inte så jäkla roligt.
    Tror de flesta män också hade velat ha förhållande med kvinnor som är betydligt snyggare än dem.
    Men män lever i verkligheten till skillnad från er kvinnor.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (suck) skrev 2020-10-29 07:54:04 följande:

    Tror de flesta män också hade velat ha förhållande med kvinnor som är betydligt snyggare än dem.

    Men män lever i verkligheten till skillnad från er kvinnor.


    Lever män i verkligheten? Haha nej det gör dem verkligen inte, typ noll självinsikt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-10-29 08:01:30 följande:
    Lever män i verkligheten? Haha nej det gör dem verkligen inte, typ noll självinsikt.
    Nej du har rätt män lever inte i verkligheten då även män som är 7or som egentligen borde ha lätt att få till dejter får kämpa. Eftersom kvinnor som är 7or ligger med män som är 9or och 10or och förväntar sig ingenting annat att ha ett förhållande med heller.
    Den här tråden är ju ett bevis på det.
  • Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2020-10-29 00:32:07 följande:
    Ja stackars er kvinnor, ni får hur mycket sex och närhet ni vill av män som är betydligt mycket snyggare än va ni är. Ååh jag lider verkligen med er, låter så fruktansvärt!
    Varför tror du sex är lika med närhet? 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (suck) skrev 2020-10-29 08:14:07 följande:

    Nej du har rätt män lever inte i verkligheten då även män som är 7or som egentligen borde ha lätt att få till dejter får kämpa. Eftersom kvinnor som är 7or ligger med män som är 9or och 10or och förväntar sig ingenting annat att ha ett förhållande med heller.

    Den här tråden är ju ett bevis på det.


    Hur mäter man vart på skalan man är egentligen då? Jag har alltid sett mig själv som ful men sen har jag fått höra att jag ser bra ut av en hel del människor.
  • averagejoe
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-28 16:20:08 följande:
    Precis svar som dessa som sänker hoppet om att träffa någon. Män generellt verkar ju genuint oärliga och oförstående om hur sårad man blir som kvinna. Allt är bara en jakt och jag är bytet. Sen är jag ointressant.

    Har du varit ärlig om att du inte sökte något seriöst med dessa kvinnor?

    Jag är alltså aldrig mer än min kropp och ett tillfälligt hål. Allt på vägen dit är bara fejk. Inte konstigt man blir bränd och slutar våga.
    Gå inte ned dig och bli låg så lätt. Seriöst, du borde nappa på mitt erbjudande om fika och pratstund.
  • jrockyracoon
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-28 16:20:08 följande:
    Precis svar som dessa som sänker hoppet om att träffa någon. Män generellt verkar ju genuint oärliga och oförstående om hur sårad man blir som kvinna. Allt är bara en jakt och jag är bytet. Sen är jag ointressant.

    Har du varit ärlig om att du inte sökte något seriöst med dessa kvinnor?

    Jag är alltså aldrig mer än min kropp och ett tillfälligt hål. Allt på vägen dit är bara fejk. Inte konstigt man blir bränd och slutar våga.

    Jag sympatiserar med dina erfarenheter, det låter väldigt jobbigt att ha blivit sviken av så många män. Väldigt tråkigt att det har upprepats så många gånger.


    Dock kan jag inte hålla med dig i din analys, varken den om att det beror på att du är en usel person eller att det beror på att alla män är oärliga och oförstående.

    Så varför tror jag att det blir såhär för dig? Det finns ju många män som är väldigt empatiska och inte skulle behandla andra som skräp genom att "tömma och glömma". Jag tänker att det behöver bero på det urval av män du har träffat. Och det är ju faktiskt du själv som har valt ut dessa män, och också valt att utveckla känslor för dem. Sannolikast är att du attraheras av bedrägliga män och att du väljer bort många av de empatiska männen.


    Det är på ett sätt glada nyheter för dig eftersom det är något du kan göra något åt. Genom att noga se över ditt urval borde du kunna hitta män som inte är ute efter enbart sex.

    Jag tycker också att du tänker fel när du så snabbt avfärdar förslaget att vänta med sex ett tag. Jag tänker att du investerar känslor hos de män du har sex med, och när han sedan försvinner så står du där med lång näsa. Det är klokt att du hela tiden har i bakhuvudet att killen du dejtar kanske inte är seriös och om du håller honom på halster kanske han tröttnar och då fick du veta vad han gick för utan att ha behövt investera så mycket känslor på honom.

    Visst kan man ha one-night-stand med någon om båda är ärliga med att det är en engångsgrej. Men om den ena låtsats vara seriös och den andra har förhoppningar, så leder till tråkigheter och sårade känslor.

    Och givetvis kan man kasta sig in i kärleken med slutna ögon och sedan bli besviken - det är ju ändå en del av livet att gå på någon nitlott. Men när man ser ett mönster av upprepade händelser behöver man ändra sina strategier och sina val, åtminstone om man vill sluta bli lurad och utnyttjad av andra och hitta sätt att bli lycklig.

    När det gäller din negativa syn och din deppighet så tror jag att du behöver söka inom dig själv för att hitta boten mot det. Genom att utveckla dig själv och söka och locka fram ditt genuina jag, kommer du att hitta den där glöden inom dig. Din självkänsla kommer inifrån och inga män, hur snygga de än är, kommer att plocka fram den åt dig. Det klarar bara du, och det gör du bra. Och det som är så bra är att samtidigt som du jobbar med dig själv och finslipar de fina sidorna du har, kommer du att börja lysa på sätt som andra lägger märke till. Och då får du lättare att hitta den där rätta personen när han dyker upp!

    En ytterligare fördel är att ditt ökade fokus på dig själv minskar dina tankar på männen och då minskar risken att du skrämmer iväg dem genom att vara för på.

Svar på tråden Sämre självkänsla av dejting