• Anonym (Övertänkaren)

    Dejt kom över med blommor, har ej sagt vart jag bor

    Har dejtat denna kille kanske 4-6 ggr under 1-2 månader, vi har varit hemma hos honom ett par gånger och tyckt det har varit trevligt. 


    Vi har inte varit hemma hos mig ännu för att jag helt enkelt tyckt det varit trevligare att komma ut på stan eller hem till honom.

    Igår kom han förbi hem till mig med blommor spontant, lämnade över dom helt enkelt eftersom jag var på väg till jobbet, tyckte först det var väldigt gulligt men nu börjar jag bli lite fundersam. Vi har ju lagt till varandra på sociala medier mm så han vet ju vad jag heter i efternamn mm och kan där hitta vart jag bor på internet gissar jag, har sagt vilket område jag bor i (exempelvis som att säga att man bor vid Fridhemsplan i Stockholm). 
    Jag är också en person som hittar fel i allt kan tilläggas..

    Var det gulligt eller är det konstigt? Beror det på mottagaren? 

  • Svar på tråden Dejt kom över med blommor, har ej sagt vart jag bor
  • Anonym (M)

    [quote=80729288][quote-nick]Anonym (Övertänkaren) skrev 2020-10-25 19:50:57 följande:[/quote-nick]Har dejtat denna kille kanske 4-6 ggr under 1-2 månader, vi har varit hemma hos honom ett par gånger och tyckt det har varit trevligt. 

    Vi har inte varit hemma hos mig ännu för att jag helt enkelt tyckt det varit trevligare att komma ut på stan eller hem till honom.

    Igår kom han förbi hem till mig med blommor spontant, lämnade över dom helt enkelt eftersom jag var på väg till jobbet, tyckte först det var väldigt gulligt men nu börjar jag bli lite fundersam. Vi har ju lagt till varandra på sociala medier mm så han vet ju vad jag heter i efternamn mm och kan där hitta vart jag bor på internet gissar jag, har sagt vilket område jag bor i (exempelvis som att säga att man bor vid Fridhemsplan i Stockholm). 

    Jag är också en person som hittar fel i allt kan tilläggas..

    Var det gulligt eller är det konstigt? Beror det på mottagaren? [/

    Jag tycker det beror på mottagaren. Vad fick du för känslan och hur var stämningen när han lämnade blommorna? Verkade han bara vilja spontan lämna blommor för att han tycker bra om dig eller tror du han försökte kolla upp hur du bor för att ha kontroll? Han kanske tycker det är konstigt att ni bara varit hos honom och ville se så du inte bodde i villa med partner och barn? Han kanske också övertänker?

    Personligen kollar jag upp folk. Varje gång jag ska sälja något på diverse försäljningssiter och köparen måste komma hem till oss kollar jag upp hen i förväg. I en dejtsituation vet jag inte riktigt hur mycket jag skulle kolla upp, det är en balansgång mellan att lita på dejten och skydda sig/reservera sig själv...

  • Anonym (Anonym 666)

    Om det är så lätt att fundera ut var du bor så visar det på initiativförmåga från killen, och det är en riktigt positiv egenskap!

    Sluta övertänk så mycket och gå på nästa dejt istället.

  • smulpaj01
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-26 09:44:09 följande:

    Om det är så lätt att fundera ut var du bor så visar det på initiativförmåga från killen, och det är en riktigt positiv egenskap!

    Sluta övertänk så mycket och gå på nästa dejt istället.


    Nej nej... Usch... Inga fler dejter efter detta. Det kommer eskalera och kan bli farligt!
  • Anonym (Anonym 666)
    smulpaj01 skrev 2020-10-26 09:48:12 följande:
    Nej nej... Usch... Inga fler dejter efter detta. Det kommer eskalera och kan bli farligt!
    Men spänn av... De har redan dejtat ett par månader, och du går på som om han vore nån psyksjuk stalker. Det känns som att du dömer andra efter egna dåliga erfarenheter eller tjejer du läst om som det gått illa för, och så är inte de flesta män, tack och lov. Du behöver inte sitta här och skrämma upp ts i onödan.
  • smulpaj01
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-26 09:52:30 följande:

    Men spänn av... De har redan dejtat ett par månader, och du går på som om han vore nån psyksjuk stalker. Det känns som att du dömer andra efter egna dåliga erfarenheter eller tjejer du läst om som det gått illa för, och så är inte de flesta män, tack och lov. Du behöver inte sitta här och skrämma upp ts i onödan.


    Jag skrev att hon ska vara försiktig! Det han har gjort är varken normalt eller okej!
  • Anonym (.)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-26 09:52:30 följande:
    Men spänn av... De har redan dejtat ett par månader, och du går på som om han vore nån psyksjuk stalker. Det känns som att du dömer andra efter egna dåliga erfarenheter eller tjejer du läst om som det gått illa för, och så är inte de flesta män, tack och lov. Du behöver inte sitta här och skrämma upp ts i onödan.
    Men det vet du väl att det är så här på familjeliv?
    Man själv är superduperlyckad med sjukligt hög lön, och man har det senaste och dyraste i modeväg.
    Man själv är perfekt och gör inga fel.

    Och alla andra är galna yxmördande psykopater.
  • Anonym (Li)

    Jag tycker att det va fint gjort om han inte verkar för "på" i övrigt..

  • Anonym (Anonym 666)
    smulpaj01 skrev 2020-10-26 09:55:25 följande:
    Jag skrev att hon ska vara försiktig! Det han har gjort är varken normalt eller okej!
    Men hördu nu försöker du väl ändå tona ner ganska kraftigt vad du skrivit, eller??
    smulpaj01 skrev 2020-10-26 09:24:18 följande:

    Jag hade blivit extremt illa berörd om en dejt kommit hem till mig sådär. Det är sjukt creepy, obehagligt och kontrollerande. Jag hade dumpat den personen omgående! Hade dessutom inte ens öppnat dörren. Det är något som inte stämmer ts, var försiktig med den mannen. Han är kontrollerande och gränsöverskridande, kanske även osäker och svartsjuk.

    Hade han skickat blombud så hade det varit gulligt, men inte gå hem till dig. Usch vad vidrigt...läskigt...



    smulpaj01 skrev 2020-10-26 09:48:12 följande:
    Nej nej... Usch... Inga fler dejter efter detta. Det kommer eskalera och kan bli farligt!

    Men du tycker du bara framstår som balanserad här och mjukt uppmanar ts att vara försiktig. Jaja. Tänk så olika uppfattning man kan ha.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (.) skrev 2020-10-26 09:55:53 följande:
    Men det vet du väl att det är så här på familjeliv?
    Man själv är superduperlyckad med sjukligt hög lön, och man har det senaste och dyraste i modeväg.
    Man själv är perfekt och gör inga fel.

    Och alla andra är galna yxmördande psykopater.
    Haha jaa iaf så verkar det vara så för en del personer i forumet :)
  • Anonym (Övertänkaren)

    Kan ju förtydliga att det var snabbt, enligt honom spontant eftersom hans mamma bor i närheten och han visste att jag haft några stressiga dagar innan och han ville muntra upp mig. Han gav blommorna, sa att han ser fram emot nästa dejt, och sen gick. Inget att han ville in eller kika in i lägenheten ens, stod ute i trapphuset. 


    Jag pratade med honom efter och sa som jag kände, att det var gulligt men ändå lite konstigt och kändes lite inskränkande och jag hade föredragit om han hade frågat innan. Han bad om ursäkt massa gånger och sa att det var så spontant att han inte tänkte på det, han sa att han aldrig skulle komma över igen utan en inbjudan och att han skämdes, att han ville göra något fint och gulligt men förstår verkligen min synvinkel också. 


    Så det känns bättre att han lyssnade, respekterade det jag sa och inte försökte skylla ifrån sig på något sätt. 

Svar på tråden Dejt kom över med blommor, har ej sagt vart jag bor