• Anonym (Oro)

Decemberbarn - glada exempel?

Ni som är decemberbarn eller har decemberbarn - har ni glada exempel på att det är okej ändå?

Har bara hört av alla att det inte är en bra månad. Samtidigt är jag rädd för att det kan ta tid att bli gravid och då inte vill hoppa över en månad bara för att.

Känns otroligt pinsamt att fråga detta så undanber mig sarkastiska svar. Det är en ärlig fråga.

• Svar på tråden Decemberbarn - glada exempel?
  • Duckan

Jag är december-barn och visst var det lite drygt att vänta på sin födelsedag men precis som för alla andra är det ju ett år mellan gångerna
    Enda gången det var lite trist var just året jag skulle fylla 18 men annars finns det inget att säga om det.

• Anonym (Utmärkt)

Född i december och gick ut 9:an med 4,2 i betyg. Äldsta barnet född slutet av november och han pratade flytande redan vid 2. Nu efter 50 känns det enbart bra att vara nästan sist av alla att bli ännu äldre. Tungan ute

• LaFontaine

Det enda som varit jobbigt med att vara född i december, är korkade vuxna människor som genom åren försöker berätta för mig hur synd det är om mig.

• rocker

Jag är född i december och har aldrig sett det som något problem. Är extra kul i år när jag fyller 50 och många vänner redan har fyllt 50 i år men jag har 6 veckor kvar dit :). Mina bröder är också födda i december och de tycker lika som jag om att fylla då.

• Anonym (Mannen)

Min man säger att han hatade det som barn/tonåring. Han var elitidrottare så sög att vara nästan 1 år yngre än vissa. Men han älskar det som vuxen. :)

Jag fyller år mitt i sommarsemestern och det sög också. Aldrig haft kalas eller så. Finns för och nackdelar med alla årstider och månader.

• Anonym (Decemberunge)

21 december här! Har seriöst aldrig lidit av det. Kanske när jag inte fick komma in på krogen när mina vänner fick, men jag har för mig vi lyckades lösa det ändå. :p

Min mamma har alltid varit jättenoga med att separera min födelsedag från jul. Inget - Det är ju snart jul nu så vi behöver inte fira så mycket, eller liknande.

Plus att man väl oftast blir skytt om man föds i december och skyttar är ju bland dom bästa människorna :D

• Anonym (Maja)

Ärligt, hur kan man ens fundera och se det som ett problem? Läste en annan tråd om nån som inte ville föda barn på vintern eftersom då fick ju inte hennes barn ha sommarkalas......

• Anonym (Oro)
    Anonym (Maja) skrev 2020-10-26 14:27:14 följande:

Ärligt, hur kan man ens fundera och se det som ett problem? Läste en annan tråd om nån som inte ville föda barn på vintern eftersom då fick ju inte hennes barn ha sommarkalas......

Jag funderade mest pga att jag hört de som säger att det är dåligt och behövde lite goda exempel som motpol.

Jag själv vill mest ha ett barn oavsett årstid egentligen, drömmen om ett barn är så mycket större än årstiden.
  • Anonym (L)

Född i december och har nog alltid tyckt att det suger. 

Kanske inte nu när jag snart är 40, men... 

Man fyller år toksist av alla vänner och det är inte så kul. Det är nära jul så allt "roligt" på året när man är barn sker under samma månad. 
    Svårt att ha kalas om man fyller under jullovet.

Sen är det ju också det att fyller man nära jul eller efter är man ju mycket yngre än de i sin klass som fyller i början av året, både mognads- och kunskapsmässigt.

• Anonym (Oro)

Tack för alla svar. Jag kan ju hoppas på att få barn en annan tid på året men är man närmare 40 än 35 är valen färre i planeringsmöjligheterna. Men bra att höra om goda exempel på hur man ska göra om det blir så.

Svar på tråden Decemberbarn - glada exempel?