• Vevoz

    Shn. Sova hela natten kur

    Någon som testat eller ska testa? Vi planerar ni i helgen att kura enligt SHN, Anna Wahlgren. Dock inte lika ?brutalt? som hon gör o inte med barnet på mage i vagnen (han är 7 månader o har en sittdel, på mage funkar inte)

    Vore kul att dela tankar o känslor med nån som gjort eller som ska ge sig på detta!

  • Svar på tråden Shn. Sova hela natten kur
  • Mortiscia80

    Barnpsykologer och liknande som kan sånt där avråder starkt från henne metod, den anses väldigt grym. Jag vet inte hur ni hade tänkt men man kan så klart alltid ta inspiration kring bitar man tycker verkar bra. Med tanke på PSD så är det bäst att bebisar sover på rygg.

    Vi har provat allt möjliga metoder, ingen har fungerat.

  • Mortiscia80

    Jo, det som fungerade bäst var att pappa sköter läggningen, då blir inte barnet lika lockat att vakna upp och söka mamma.

  • Vevoz
    Mortiscia80 skrev 2020-11-03 17:33:52 följande:

    Barnpsykologer och liknande som kan sånt där avråder starkt från henne metod, den anses väldigt grym. Jag vet inte hur ni hade tänkt men man kan så klart alltid ta inspiration kring bitar man tycker verkar bra. Med tanke på PSD så är det bäst att bebisar sover på rygg.

    Vi har provat allt möjliga metoder, ingen har fungerat.


    Nej det är inte just hennes metod utan alla eftersom man lätt missar barnets behov om man strikt följer en mall. Mallar funkar inte för alla barn

    Han är 7 månader så psd är inte lika stor risk nu
  • Mortiscia80
    Vevoz skrev 2020-11-07 13:09:44 följande:
    Nej det är inte just hennes metod utan alla eftersom man lätt missar barnets behov om man strikt följer en mall. Mallar funkar inte för alla barn

    Han är 7 månader så psd är inte lika stor risk nu
    Mallar i sig är inte dåliga, men metoder som går ut på tvång och psykisk misshandel är naturligtvis sådant man ska hålla sig från helt, däribland Annas metod.
  • Jemp
    Vevoz skrev 2020-11-07 13:09:44 följande:

    Nej det är inte just hennes metod utan alla eftersom man lätt missar barnets behov om man strikt följer en mall. Mallar funkar inte för alla barn

    Han är 7 månader så psd är inte lika stor risk nu


    Alltså hennes metoder bygger ju uttalat på att inte uppfylla barnets behov.
  • Jemp
    Vevoz skrev 2020-11-12 16:22:03 följande:

    Hur är hennes metod misshandel?


    Barn skriker för att de är beroende av föräldern och för att förmedla saker. De behöver närhet och trygghet. Hennes metod går ut på att lära dem att det inte är nån vits att skrika, de får inte det behovet uppfyllt ändå. Flytta istället bort barnet så långt som möjligt.

    Dessutom med rekommendationer rakt emot de fastställda som minskar risken för psd, och varför ska man väcka barnet i onödan??
  • Räkan77

    Om ni känner att ni behöver förändra er bebis sovmönster av en eller annan anledning så är min starka rekommendation att ni gör det på ert egna sätt där ni fortfarande känner att ni kan svara på er bebis grundläggande behov. Då är sannoliktheten större att ni inte gör något som skadar bebisen och att ni kan stå för era handlingar.

  • Vevoz
    Jemp skrev 2020-11-12 16:31:40 följande:

    Barn skriker för att de är beroende av föräldern och för att förmedla saker. De behöver närhet och trygghet. Hennes metod går ut på att lära dem att det inte är nån vits att skrika, de får inte det behovet uppfyllt ändå. Flytta istället bort barnet så långt som möjligt.

    Dessutom med rekommendationer rakt emot de fastställda som minskar risken för psd, och varför ska man väcka barnet i onödan??


    Haha nej läs på, man sitter ju vaken första dygnen på natten för o komma in direkt o trösta. Ingenstans ska de gråta ensamma
  • Vevoz
    Räkan77 skrev 2020-11-12 16:42:29 följande:

    Om ni känner att ni behöver förändra er bebis sovmönster av en eller annan anledning så är min starka rekommendation att ni gör det på ert egna sätt där ni fortfarande känner att ni kan svara på er bebis grundläggande behov. Då är sannoliktheten större att ni inte gör något som skadar bebisen och att ni kan stå för era handlingar.


    Vi gjorde till viss del enligt shn o han sover på fyra dagar i egen säng o bättre än förr
  • Jemp
    Vevoz skrev 2020-11-17 13:37:33 följande:

    Haha nej läs på, man sitter ju vaken första dygnen på natten för o komma in direkt o trösta. Ingenstans ska de gråta ensamma


    Ok det framgår inte på hennes egen sida (och säger emot hennes andra metoder men det är ju positivt). Aldrig att jag skulle utsätta mig själv för det heller förvisso.
Svar på tråden Shn. Sova hela natten kur