• RayMozz

    BIM December 2020-Första barnet

    Hej, första gången jag skriver, dock har jag smygläst ett tag. Är så vilsen och v hoppas jag kan få några goda råd hos er kloka kvinnor. Förlåt i ditvägen för långt inlägg. Vi har iaf vart oskyddade i kanske ett år. Jag har aldrig riktigt känt mensvärk så inte vetat hur det känns Knappt någon flytning och ganska lite mens. Vart lite oregelbunden nej senare åren har den blivit regelbunden efter jag kollat m app.

    Nu tror jag kanske jag har plussat vääääldigt tidigt (rfsu liten sticka) men blev förvirrad när clerblue m veckoindikator visar neg. Kan jag va gravid? Denna väntan är olidlig. Jag har enligt app mens på lördag (19e) tog ältest denna mån och fick positiv tors (4e) morgon.

    För någon dag sedan var jag helt konstig, allmänt pms:ig som jag aldrig är. Läste här att någon också hade ont i ena bröstet. Jag brukar va svullen nån dag innan inte varje gång dock. Tog ett test lörd kväll och kunde ana en skugga. Köpte två nya rfsu igår och tog en gång vid vid lunch och igår kväll. Strecket blir starkare rosa och nu imorse tänkte jag att det måste ju va ett streck och tog då m clearblu som visade neg. Vet inte om jag ska va pirrig och glad el besviken igen (tror 3 ggr jag vart gravid senare året) känner inte så mycket mer än ömma bröst och lite mensvärk. Ser ni linjen? Vad tror ni? Denna väntan....

  • RayMozz

    Åh fattar inte hur jag svarar på inlägg. Jag vet, denna väntan. Värsta är att jag trodde jag va gravid förra mån men tokblank. Men läste nånstans om nån som hotade med att gå till gyn så jag ringde och kanske funkade ???? Har vart så orolig om jag ens är fertil.

    Ska se om jag hittar testa tidigt.

  • RayMozz
    Stickling skrev 2020-12-14 09:43:25 följande:

    Hej! Alltid så klurigt med testen, förstår att du blir förvirrad. Jag har samma bim som du, 19:e, och har inte testat än. Jag tror att det kan vara lite för tidigt att testa med clearblues veckoindikator, såg i instruktionerna till testet att det bara är 65% av gravida kvinnor som får positivt test 4 dagar innan väntad mens och det är ju först imorgon för oss. Så risken när du testar med sådant test nu är ju att du får falskt negativt test.

    Mitt råd är att försöka hålla ut och testa senare i veckan. Ju närmare lördag, desto säkrare kan du vara på resultatet. Vet att det är svårt dock! Lycka till, nu får vi hålla tummarna!

    (Såg att du undrade hur man svarar på folks inlägg. Du trycker där det står citera till höger om inlägget du vill svara på :) )


    Ja jag vet, hade test hemma och tänkte äsch det e nog blankt. Haft veckoindikatorn ett tag då min mens va 40 dgr sen och förra gravtest va blankt tänkt sedan att jag väntar till jag ser två streck nån gång. För det är roligare att visa sambon då. Men så fick jag skuggan i lörd och det blev något starkare för varje gång och imorse tänkte jag att det såg ut som bilder jag sett. dock blir bilden här inte så bra. Så tönkte kanske visar clearblue nu. Åh jag är så himla orolig för allt, mest pga jag aldrig tänkt på ålder men i år så kommer ju alla tankar och jag börja tänka det är försent. Så man vill ju ha allt på svart och vitt. Men vi håller tummar för varann. Lade just en beställning på en halv förmögenhet på tester haha.
  • RayMozz
    Ericky skrev 2020-12-14 11:11:59 följande:

    Här är det 6 dagar kvar till BIM och jag känner absolut ingenting annorlunda :) jag har varit gravid en gång när jag var 25 ca. Hade oskyddat 6 EN gång då (slutade med abort) och blev gravid och då vet jag att jag upplevde ett väldigt "fladder" eller "bubbel" i tjejmagen. Vääääldigt mycket. Så det blir att jag väntar mig samma symtom denna gång vilket jag vet inte behöver ske...

    Så inga symtom, men det är väldigt tidigt ännu så hoppet lever. BIM 19/12 :)


    Ja men precis. Men nästan jobbigare att hitta ett svagt plus. Jag vet ju knappt vad symptom är. Jag har aldrig haft mensvärk el knappt flytningar därför känns detta så märkligt. har nån konstig känsla att om jag blir gravid nån gång så kommer det va tvillingar. Så knäppt har knappt tänkt på barn tills min sambo pratade om det väldigt mycket förra sommaren. Åh detta forum ca ju bra att ventilera sig i. Har hållt allt inom mig så himla länge
  • RayMozz
    Ericky skrev 2020-12-14 21:39:58 följande:

    Nyfiken på hur ni andra mår med BIM i veckan? :) som jag skrev tidigare har jag inga symtom alls. Lite illamående idag men det berodde nog på andra omständigheter. Jag kommer att vänta med att testa till när jag passerat BIM. Vilket jag hoppas SÅ på att få göra <3


    Jag har bim 19e tror jag, har fått lite symptom jätteömma bröst, mensvärk (känt det 2ggr i mitt liv innan och detta känns som det drar lite) jättetrött och igår kväll tyckte jag ostbrickan och vinet smakade sjukt äckligt. idag på lunchmötet jag fick chili cheese höll jag på att spy. Kunde inte hålla mig och tog ett test till nu ikväll och det är positivt sa hon på apoteket. Blir bara starkare och starkare hoppas det håller i sig. Helt galet känns surrealistisk. Lär väl testa 100 ggr till innan jag fattar. Håller tummar för alla. Denna väntan är hemsk
  • RayMozz
    KNAS2 skrev 2020-12-15 19:36:15 följande:

    Okej det gick snabbt..

    Mensen kom nu precis.

    På ett sätt är det skönt för då vet jag - nya tag i januari.

    Men man känner sig ju lite värdelös.. Det kommer man inte riktigt ifrån.


    Men åhh va trist :( förstår precis hur du känner. du är inte värdelös ditt lilla yngel väntar på att överraska dig när du minst anar det. Att något så naturligt alla va så svårt. Njut ordentligt av jul och nyår.

    Usch jag e sååååå nojig tog ett test precis verkar inte som att det ökat sedan igår så orolig att det ändo inte tog sig. Får se om ärtan lyckas hålla sig kvar eller om vi ses i januari.
  • RayMozz
    Tokan123 skrev 2020-12-15 22:22:15 följande:

    Håller tummarna att det är ett pyre där inne!

    Själv har jag bim på söndag och jag har lyckats hålla mig från stt testa tidigt hittills.


    Hoppas hoppas! Håller alla tummar och tår, vilken julklapp.

    Rfsu visade tydligare för mig, sån papperssticka så jag hoppas att det blev ett riktigt plus. Dock e jag så nojig, känner inte av brösten luka mycket men mår illa, så testade ikväll och det hade inte blivit starkare. Har bim på fredag.
  • RayMozz
    SMEL skrev 2020-12-15 22:06:38 följande:

    Har bim imorgon.. Men idag fick jag typ bruna spottings eller vad man ska kalla det inget rött alls i ?. Pågått i bara 1 timma och 30 min bara små små fläckar i en binda jag la i trosan för tänkte att nu kommer mensen. Nu har molvärk en nästan försvunnit helt o hållet och det där bruna med. Fattar nada. Har bara små ont i korsryggen nu. Men väldigt mild.

    Tog ett clearblue ultra tidigt 6dagar innan mens i förrgår. Som va väldigt vagt två sträck. Men rfsu vanliga stickor ger typ inge utslag vad jag kan se haha. Och brösten ömmar fortfarande med massor av blodådror.


    Ojj råkade svara på fel, skulle svara på ditt.

    Hoppas hoppas! Håller alla tummar och tår, vilken julklapp.

    Rfsu visade tydligare för mig, sån papperssticka så jag hoppas att det blev ett riktigt plus. Dock e jag så nojig, känner inte av brösten luka mycket men mår illa, så testade ikväll och det hade inte blivit starkare. Har bim på fredag
  • RayMozz
    SMEL skrev 2020-12-16 01:11:22 följande:

    Nu har det typ slutat, har numera fått nästintill rosa på pappret fast typ inget alls typ. Fattar nada alltså.. Hållit på off och on typ helatiden. Fyller inte ens något på en binda. Eller när jag kissar kommer det ingen färg alls längre. Men det känns typ som att jag har värsta flowet innan jag ska gå på toa helatiden så kollar jag och det är inget där. XD aja Girls! Jag får se helt enkelt. Startar den inte tant röd så är det nog något där inne.


    Åhh hoppas att det är något. Jag läste att ökning av hcg kan ta lång tid för vissa och att vissa test blir inte starkare. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan typ 100 ggr om dagen får ju hoppas det e hormoner som gör mig knas. Det är helt galet att känna flera symptom redan.... uppdatera
  • RayMozz
    SMEL skrev 2020-12-16 11:32:37 följande:

    Tror det va tidigt mf.. Började blöda jätte rött sent inatt med (ursäkta äckligheten) klumpar slämmmhinnedöck osv...med världens smärta, Va bara massa hinne klumpar likt när jag fick mf 2018, det är 3 gången nu fick så i okt oxå, i november början hade jag jätte normalt flöde med nästan ingen smärta och helt utan klumpar.

    Hoppas ni andra plussar. Jag hoppar nog till januari tråden om jag inte tar en paus från media och appar och tester.

    Jag är rökare som håller på sluta oxå. Tror att dom befruktade äggen har svårt att fästa och gro ordentligt pga av det. :(( var till gyn i okt då hon sa att allt såg bra ut osv så har ju i bakhuvudet att det inte är något direkt fel på mig.

    Men blir nog att inte tänka så mkt på graviditet och bara köra och låta allt ha sin ovetande gång.

    2018 fick jag inte veta att jag va gravid förns 6e veckan och fick mf i vecka 8. Hade förträngt när jag skulle haft mens av nån konstig anledning.

    Kram allihopa!


    Åhh beklagar. Håller tummar för att det tar för dig nästa. Du får njuta av en riktig mysig jul massa styrkekramar
  • RayMozz
    Tokan123 skrev 2020-12-16 10:01:38 följande:

    Testade toknegativt imorse på bim-4/5, förväntat resultat men ändå typ lugn men besvikelse.. testar igen på fredag, är ett testa tidigt test.


    Jag håller tummarna. Jag fick starkare streck på rfsu sånna vanliga pappersremsor. Har nån dag till innan bim allt kan fortfarande hända.
  • RayMozz
    BoringBrick92 skrev 2020-12-17 07:48:34 följande:

    Lustigt.. vet inte vad jag ska tro. BIM igår eller idag förmodligen. Haft mensvärk och nu kommer mensen känsla i två dagar. Vaknar idag också med mensvärk, ingen mens ännu. Börjar göra i ordning mig, mår lite illa och kan tillslut inte hålla emot. Jag kräks.. i duschen.. ursäkta detaljerna. Känns lite bättre för stunden men är nu någon halvtimme senare smått illamående med mensvärk igen.


    Åhh hoppas plus. Har du testat?
  • RayMozz
    BoringBrick92 skrev 2020-12-17 08:57:12 följande:

    Tack! Testade i måndags med vanligt test, helt blankt. Vågar väl inte riktigt tro något nu heller, men får väl bara avvakta.


    Ahh, jag fick reda på att hcg ökar typ va 2-3 dag och vissa tar det längre tid för. Jag håller alla tummisar för att du ska få den finaste av alla julklappar.
  • RayMozz


    Nu tror jag att det plus på riktigt, hoppas ni ser strecket. Bilderna blir inge bra här. Kan fortfarande inte riktigt tro detta. Bim är ju fredag eller lördag. Sambon sa det hände när vi minst anande det och det behövdes inte mysas hela tiden (han va på tjänsteresa i ett dygn runt Äl i dec och jag hade glömt ta tester både innan och efter höjning så vet inte exakt ) jag visste inte ens om jag var fertil. Vi va rätt trötta nu senaste mån. Jag är jätteorolig då inte bim vart och det är flera veckor till första besöket. Fått starka symptom som kommer och går så vet inte om jag inbillar mig. Klarar sig inte fröet så vet jag åtminstone att vi kan bli gravida. Hursom stort tack för pepp och allt jag fått lära mig av flera av er när jag smygläst trådarna senaste året. Önskar jag hade vågat hoppa på trådarna innan. Jag håller mig kvar här året ut tror jag. Vill följa å se om ni andra också får en efterlängtad julklapp. <3
  • RayMozz

    Tack alla för era grattis ?. Finare julklapp kunde jag aldrig drömma om. Värt varenda ostbit och kaffekopp jag redan tycker smakar konstigt

  • RayMozz
    Emlan93 skrev 2020-12-18 07:25:00 följande:

    God morgon på er, Igårkväll innan jag gick och la mig såg jag något rosa på pappret och nu på morgonen var

    mensen här :( 4 dagar för tidigt dessutom. Den brukar aldrig diffa utan kommer prick varje månad. Skulle ju först haft bim på måndag. Kan min bekräftade ÄL i NC vara fel? Sjukt förvirrad av sjukt konstig cykel.. åhh, besviken!


    Åhh nej, beklagar. Du får njuta av en härlig jul och nästa år är det din tur. Det håller vi tummarna hårt för.
  • RayMozz
    Vickan31 skrev 2020-12-18 09:54:35 följande:

    Ååh men verkligen, är så glad för din skull  Visst hade ni försökt ganska länge om jag minns rätt? Gjorde du/ni något annorlunda den här cykeln tror du? Jag frågar eftersom jag tycker att det är så svårt att bara gå och vänta månad efter månad och då kan det vara skönt att känna att man är åtminstone lite mer "aktiv" i processen, tex att läsa på och följa olika råd om fertilitet, så jag tänkte om du hade något tips eller tanke om vad det var som gjorde att det tog sig den här gången för dig 


    Tack igen. Jag tror faktiskt att vi dit en gångs skull inte gjorde något. Men jag kan gissa på att mitt val kvinna vart hjälp och ingen stress osv. Utan faktiskt bara mysaför mysandet och inte för att skapa bebis.

    förra sommaren sa sambon att han ville ha barn och sen sa vi det händer när det händer.. jag var beredd på att det skulle kanske ta nåt halvår. Men ca ett år sedan som vi ändå började ganska seriöst och jag fick aldrig rätt på tempning, smep osv. Läste för ett tag sedan att olika vitaminer hjälp så började m mitt val kvinna samt tog antingen c-vitamin eller åt extra frukt. Ringde t.om gyn och såg att nån lyckades plussa för de hota m fabror doktor men va mest ett mentalt steg för mig att ok jag kanske måste få hjälp m fertiliteten, se om jag faktiskt har riktig ägglossning samt ta tag i min övervikt pga väääädigt mycket tuff medicinering pga autoimmuna sjukdomar. Jag sket i de dyra testen fr clearblue och tog rfsu vanliga pappersremsor sen tror jag att vi sa vi tar omtag nästa år så kanske att det inte va stress och ångest.Jag har fortfatande inte förstått det. Äntligen plus men så kommer annan oro.

    Jag hoppar nästa år blir ditt år.
  • RayMozz
    BoringBrick92 skrev 2020-12-20 15:17:58 följande:

    Efter nästan en vecka med daglig mensvärk och illamående, minst 2 dagar över tiden kom den.. den oinbjudna gästen. Uppgiven och ledsen självklart, men skönt på sätt och vis att få ett ordentligt besked i och med symtomen och negativa tester.

    Hoppas det går bättre för er andra som är kvar och att ni slipper bli lika lurade av kroppen.

    Kram på er!


    Beklagar men förstår precis känslan. Hoppas du får en underbar jul och unnar dig massa gott. Hoppas på att nästa gång är din tur
  • RayMozz
    Vickan31 skrev 2020-12-28 18:39:29 följande:

    Ledsen för mitt sena svar - det blev en liten paus härifrån under julen. Vad intressant att läsa - jag började med vitaminer för cirka en månad sedan så jag hoppas också att det kanske ska kunna göra någon skillnad - annars får jag testa att "hota med farbror doktorn" så får vi se vad min kropp säger :) Hoppas att du mår bra och att du haft en fin jul! 


    Ahh jag hoppas. Men det är väl kanske lite så när man minst anar det.. jag har mått såå dåligt fram till för nån dag sedan nu kommer och går och jag testar m känns mellanrum för att se att jag verkligen är gravid. Eviga väntan till ultraljud. Jul va väl inte den bästa jag upplevt, men sambon och jag drömmer om en bättre en nästa år. Hoppas det tar sig för dig. Jag såg nån i gruppen skulle testa bisolven låter för knäppt jag ca nästan inne på att testa den. Gott nytt <3
Svar på tråden BIM December 2020-Första barnet