• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Mickis89

BIM-lista december

1/12 Eliales, 38, andra barnet

1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)

2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)

3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)

3/12 AnnaB90, 2a barnet

4/12 Mickis89, 31, 2a barnet (Plussat)

5/12, mopstops, 3e barnet (plussat)

5/12 VirreP­irre06

5/12 My19, 35 år, 3e barnet

6/12 perssonlund, 30år, 3:dje barnet (plussat)

6/12 mamma91a , 3e barnet ( plussat )

6/12 Nowoli

7/12 Nachosen, 29 år, 2:a barnet

7/12 Melv, 31år, 3e barnet

8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

8/12 Kristinis, 30, första barnet

8/12 myownworstenemy

9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet (Plussat)

10/12 amandap95, 25 år, andra barnet (eventuellt plussat)

10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

10/12 T3, 30år, första barnet

10/12 essemess, 34 år, 3e barnet

10/12 Funderar, 39 år, 2a barnet.

10/12 Värphönan, 35år, 2:a barnet.

10/12 Precis, 28 år

12/12 FruH2

12/12 Bessan­91

12/12 SML89

13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

14/12 summerstriker 25år, andra barnet

16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

17/12 Stickling, 32 år, första barnet

18/12 Vicki89, 31 år, andra barnet

19/12 Maximi­n

19/12 Ritzy, 32 år, andra barnet

19/12 Tokan123, 29 år, första barnet

21/12 banjas, 28 år, första barnet

21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet

22/12 MomK

22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet

31/12 sockerikaffet, 32 år, första barnet

• Amandap95

Ägglossning +8 tänkte vänta tills bim, men kunde inte hålla mig ???? hoppas de inte är ett spöksträck, eller vad tror ni?

• Bebis2019

Tempen har sjunkit imorse från 36.78 till 36.62 så tror att mensen är på g tyvärr :(

• Nachosen
    My19 skrev 2020-12-07 22:15:17 följande:

Nu går hjärnan på högvarv här hemma! Haha! Alltså jag har haft känningar i magen, långt ner till höger och ner så det drar i ljumsken liksom, till och från i typ 1 vecka å 5 dagar. 2 första dagarna gjorde det SVINONT men nu liksom molar det bara, blir lite varmt typ känns det som. Jag går ju och väntar på mensen också. Är inne på cykeldag 30 nu. Brukar ha 27, Max 28 dagar i cykeln. Idag börjar ja känna lite som träningsvärk nästan och även lite långt ner i ryggen och mer i ljumsken. Alltså är det nån som känner såhär när dom ska få mens? Jag brukar alltid bara känna typ en timme innan att de molar lite i magen å sen kommer mensen. Men nu kommer den aldrig... å testat men det är negativt.

Nån som känner igen sig? Och vad hände för er?

För mig känns det liknande nu! Är på bim +1 men testade negativt igår. Får lite värk och tror att mensen ska komma sen går det över. Känningar i magen och ?trött? i ljumskarna. Brukar ha punktlig mens så håller tummarna. Hoppad att den inte kommer för oss!
  • My19
    Nachosen skrev 2020-12-08 09:29:53 följande:

För mig känns det liknande nu! Är på bim +1 men testade negativt igår. Får lite värk och tror att mensen ska komma sen går det över. Känningar i magen och ?trött? i ljumskarna. Brukar ha punktlig mens så håller tummarna. Hoppad att den inte kommer för oss!

Ja vi får hoppas! Men ja vågar som inte riktigt låta mig tänka nånting, så rädd att bli besviken även fast jag typ väntar mig att mensen kommer imorn eller torsdag typ
  • SML89
    Milie skrev 2020-12-07 20:45:15 följande:

Ja, absolut. Inför första barnet hann jag inse att jag hade lite kortare lutealfas, men den höll ändå 11-12 dagar så efter 7 månader gick det "av sig själv". Men sen när vi skulle försöka med andra så ser jag att jag har 8-9 dagar lutealfas. Misstänker att det inte går. Men när vi försökt 1 år och jag ska söka hjälp så får jag så värdelös hjälp från Regionen. Jag fattar inte hur man kan vara så okunnig. Läkaren trodde inte på att jag hade kort lutealfas. Hon trodde inte att kvinnor kunde få tag i en termometer med två decimaler för att tempa. Helt stört. Sen när jag tjatat sa hon bara typ "Aja, men om du nu mot förmodan har en kort lutealfas finns ändå inget att göra.". Jag blev så paff. Ställde mig i kö till privatklinik. När vi har vårt första telefonsamtal och går igenom historiken lite snabbt så svarar hon i stil med "Jaså! Men då finns stor potential. Vi har många alternativ. Bland annat progesteron.". Så medan väntetiden att få bli inskriven på kliniken så testade jag progesteron på egen hand och ta daaa! Gravid första cykeln.

Det blev lite långt :D Skulle bara säga att jag redan är gravid nu. Detta är andra gången i mitt liv jag testar progesteron. Gravid direkt. Trots att vi bara låg en gång. Jag är glad men jäkligt störd på Regionen och "råden" jag fick.

Alltså seriöst så sjukt hur olika de kan funka från ställe till ställe.. de spelar verkligen roll vilken person man hamnar hos, om man får rätt hjälp eller inte. Förstår inte hur de bara kunde avfärda dig på det viset! Men skönt att de löste sig för er till slut iaf :)

Va kul, grattis till plusset!! Och tack för tipset :) får se om/när mensen kommer denna månaden och verkar lutealfasen för kort testar jag progesteron.
  • SML89
    Mickis89 skrev 2020-12-08 01:25:28 följande:

Halloj!

Jag skulle testa förra tisdagen (bim 4/12) och det var negativt. Hade så mycket graviditetskänningar så det sänkte mig mycket. Testade flera gånger under veckan alla negativa (både testa tidigt och RFSU). Testade så sent som i lördags och det var negativt. MEN min mens kom aldrig... så bestämde mig för att ta ett test och dra mig baklänges, jag tror att JAG ÄR GRAVID :D

Stabben1989 skrev 2020-12-07 22:28:43 följande:

Plussade ikväll och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. När började ni känna symptom?

Grattis till er båda :) stabben förstår din oro men försök att inte oroa dig och stressa upp dig. Hoppas de går vägen. Jag hade inte mycket symtom efter plusset sist, lite ömma bröst typ fram till v.8 då började jag må illa osv. Alla är olika så oroa dig inte
  • Milie
    Bessan91 skrev 2020-12-07 22:09:43 följande:

BIM -3

En svag linje eller inbillar jag mig ?

Visade maken och han tyckte se ett streck ..?

Har ändrat kontrasten lite så det syns bättre , svårt att få med på bild :/

Den var svår. Jag ser vad du ser tror jag. Vissa gånger. Ett extremt svagt streck. Men ibland ser jag vad som liknar ett torkstreck precis till höger om där det eventuella riktiga strecket är. Så antingen är strecket riktigt eller så är det en synvilla av torkstrecket bredvid. Väntat med spänning på nästa test :)
  • Milie
    Stabben1989 skrev 2020-12-07 22:28:43 följande:

Plussade ikväll och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. När började ni känna symptom?

Jag förstår att du är orolig när det är annorlunda. För mig är det samma fast tvärt om. Med mina två första barn kände jag inget alls. Jag brukar ha mensvärk innan mens men även denna var som bortblåst. Så jag känner alltså mer när jag ska ha mens och absolut nada när jag är gravid. Men så denna tredje gång så var jag 110% på att mensen skulle komma, för det gjorde ont i flera dagar. Så det kan vara olika för samma person.
Svar på tråden BIM dec 2020