BIM dec 2020
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
BIM-lista december
1/12 Eliales, 38, andra barnet
1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)
2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)
3/12 Bacon89, 31, 3e barnet
3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)
3/12 AnnaB90, 2a barnet
4/12 Mickis89, 31, 2a barnet (Plussat)
5/12, mopstops, 3e barnet (plussat)
5/12 VirrePirre06
5/12 My19, 35 år, 3e barnet
6/12 perssonlund, 30år, 3:dje barnet (plussat)
6/12 mamma91a , 3e barnet ( plussat )
6/12 Nowoli
7/12 Nachosen, 29 år, 2:a barnet
7/12 Melv, 31år, 3e barnet
8/12 hadt, 25 år, 2a barnet
8/12 Kristinis, 30, första barnet
8/12 myownworstenemy
9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet (Plussat)
10/12 amandap95, 25 år, andra barnet (eventuellt plussat)
10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet
10/12 T3, 30år, första barnet
10/12 essemess, 34 år, 3e barnet
10/12 Funderar, 39 år, 2a barnet.
10/12 Värphönan, 35år, 2:a barnet.
10/12 Precis, 28 år
12/12 FruH2
12/12 Bessan91
12/12 SML89
13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet
14/12 summerstriker 25år, andra barnet
16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet
17/12 Stickling, 32 år, första barnet
18/12 Vicki89, 31 år, andra barnet
19/12 Maximin
19/12 Ritzy, 32 år, andra barnet
19/12 Tokan123, 29 år, första barnet
21/12 banjas, 28 år, första barnet
21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet
22/12 MomK
22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet
31/12 sockerikaffet, 32 år, första barnet
Ägglossning +8 tänkte vänta tills bim, men kunde inte hålla mig ???? hoppas de inte är ett spöksträck, eller vad tror ni?

Ägg +9 mena jah ????
Tempen har sjunkit imorse från 36.78 till 36.62 så tror att mensen är på g tyvärr :(
Nu går hjärnan på högvarv här hemma! Haha! Alltså jag har haft känningar i magen, långt ner till höger och ner så det drar i ljumsken liksom, till och från i typ 1 vecka å 5 dagar. 2 första dagarna gjorde det SVINONT men nu liksom molar det bara, blir lite varmt typ känns det som. Jag går ju och väntar på mensen också. Är inne på cykeldag 30 nu. Brukar ha 27, Max 28 dagar i cykeln. Idag börjar ja känna lite som träningsvärk nästan och även lite långt ner i ryggen och mer i ljumsken. Alltså är det nån som känner såhär när dom ska få mens? Jag brukar alltid bara känna typ en timme innan att de molar lite i magen å sen kommer mensen. Men nu kommer den aldrig... å testat men det är negativt.
Nån som känner igen sig? Och vad hände för er?
För mig känns det liknande nu! Är på bim +1 men testade negativt igår. Får lite värk och tror att mensen ska komma sen går det över. Känningar i magen och ?trött? i ljumskarna. Brukar ha punktlig mens så håller tummarna. Hoppad att den inte kommer för oss!
Ja, absolut. Inför första barnet hann jag inse att jag hade lite kortare lutealfas, men den höll ändå 11-12 dagar så efter 7 månader gick det "av sig själv". Men sen när vi skulle försöka med andra så ser jag att jag har 8-9 dagar lutealfas. Misstänker att det inte går. Men när vi försökt 1 år och jag ska söka hjälp så får jag så värdelös hjälp från Regionen. Jag fattar inte hur man kan vara så okunnig. Läkaren trodde inte på att jag hade kort lutealfas. Hon trodde inte att kvinnor kunde få tag i en termometer med två decimaler för att tempa. Helt stört. Sen när jag tjatat sa hon bara typ "Aja, men om du nu mot förmodan har en kort lutealfas finns ändå inget att göra.". Jag blev så paff. Ställde mig i kö till privatklinik. När vi har vårt första telefonsamtal och går igenom historiken lite snabbt så svarar hon i stil med "Jaså! Men då finns stor potential. Vi har många alternativ. Bland annat progesteron.". Så medan väntetiden att få bli inskriven på kliniken så testade jag progesteron på egen hand och ta daaa! Gravid första cykeln.
Det blev lite långt :D Skulle bara säga att jag redan är gravid nu. Detta är andra gången i mitt liv jag testar progesteron. Gravid direkt. Trots att vi bara låg en gång. Jag är glad men jäkligt störd på Regionen och "råden" jag fick.
Halloj!
Jag skulle testa förra tisdagen (bim 4/12) och det var negativt. Hade så mycket graviditetskänningar så det sänkte mig mycket. Testade flera gånger under veckan alla negativa (både testa tidigt och RFSU). Testade så sent som i lördags och det var negativt. MEN min mens kom aldrig... så bestämde mig för att ta ett test och dra mig baklänges, jag tror att JAG ÄR GRAVID :D
Plussade ikväll och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. När började ni känna symptom?
BIM -3
En svag linje eller inbillar jag mig ?
Visade maken och han tyckte se ett streck ..?
Har ändrat kontrasten lite så det syns bättre , svårt att få med på bild :/
Plussade ikväll och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. När började ni känna symptom?