• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Fullofhope

Bilden kom ju helt fel, så poster en ny så de är lite lättare att se. Är på äl+12 idag.

• MSL08
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:03:50 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa ändå! Testade igår med morgon urin, tyckte mig se ett streck (de brukar ju va tvär blankt annars utan en hit av ett streck ens för mig). Men tänker att ja kanske inbillade mig, så testade idag igen. Och nu inbillar jag mig inte! Är detta ett positivt test? Bilden är tagen 5min efter att ja gjorde testet. Jag vågar inte bli glad än

Ja, det är positivt!! Grattis!!! :) :) :)
  • Fullofhope
    MSL08 skrev 2020-12-26 12:37:32 följande:

Ja, det är positivt!! Grattis!!! :) :) :)

Tack :) men hur vet man att de inte är ett spökstreck? Ja vågar inte bli för glad vilket känns frustrerande. Har ett digital hemma med men tänkte vänta till BIM innan ja tar de
  • lillet

Är på bim +2 fortf negativt testade sist i morse !! Använder rfsu stickor! Är de bra ska ja ändra !!? tänker e man gravid så borde de synas oavsett märket !!

• lillet
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:06:04 följande:

Bilden kom ju helt fel, så poster en ny så de är lite lättare att se. Är på äl+12 idag.

Grattis d e positivt ???????? Du ska visst bli glad
  • Snickesnack
    Milie skrev 2020-12-26 11:51:40 följande:

Har missat så många inlägg men såg att det var snack om tempdippar i lutealfasen och positiva ägglossningstest. Dippen man kan få i lutealfasen kan tyvärr bero på en östrogenvåg som kommer då, oavsett gravid eller ej. Progesteron värmer. Östrogen "kyler". Då kommer vi även in på blinkande smileys som reagerar på östrogen. Därför kan det blinka för fullt där. Sen är det sant att ägglossningstest kan reagera på hCG. Men tyvärr kan man också ha en våg av LH just innan mens. Så håll er till gravtest. (Ska jag säga som tog superpositivt LH-test på BIM pga hade inget gravtest hemma. Haha. Ta mig inte som nån elak pekpinne. Alla gör precis vad vi tycker verkar bäst i stunden <3)

Haha, jag tänkte på just detta i morse, så jag tog för skojs skull ett LH-test samtidigt som hCG-testet som jag gör för att se att det ökar. LH-testet var riktigt starkt, mer eller mindre positivt. Kul partytrick, men som sagt inget att lita på :)
  • Snickesnack
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:50:38 följande:

Tack :) men hur vet man att de inte är ett spökstreck? Ja vågar inte bli för glad vilket känns frustrerande. Har ett digital hemma med men tänkte vänta till BIM innan ja tar de

Jag tycker att det ser positivt ut! Grattis! Enligt min personliga erfarenhet brukar det digitala kunna visa graviditet ungefär när man skymtar streck på sådana där. Jag hade absolut tagit ett digitalt på morgonurin vid nästa tillfälle, så behöver du inte fundera på spökstreck.

(Spökstreck ska helst inte förekomma alls, men ibland kan det skymta fram något grå-aktigt där det ska vara en plus-linje. Då är det remsan som ska detektera hormonet som lyser igenom. Ser man ett streck som på ditt, så är det i regel inte spök, även om det är ett svagt streck.)
  • Fullofhope
    Snickesnack skrev 2020-12-26 13:13:35 följande:

Jag tycker att det ser positivt ut! Grattis! Enligt min personliga erfarenhet brukar det digitala kunna visa graviditet ungefär när man skymtar streck på sådana där. Jag hade absolut tagit ett digitalt på morgonurin vid nästa tillfälle, så behöver du inte fundera på spökstreck.

(Spökstreck ska helst inte förekomma alls, men ibland kan det skymta fram något grå-aktigt där det ska vara en plus-linje. Då är det remsan som ska detektera hormonet som lyser igenom. Ser man ett streck som på ditt, så är det i regel inte spök, även om det är ett svagt streck.)

Tack så mycket :) ok, irl ser man att strecket är rosa/röd i tonen även om de är svagt, så de är inte grått i verkligheten. De är ju ett bra tecken :) kanske vågar mig på att ta det digitala imorgon bitti då :) tack för er input. Nu vågar jag bli lite glad haha
  • Lariz

Finns det någon bf september 2021 grupp på Facebook? Kan inte hitta någon

• Snickesnack
    Lariz skrev 2020-12-26 13:32:13 följande:

Finns det någon bf september 2021 grupp på Facebook? Kan inte hitta någon

De brukar väl inte gå att hitta heller eftersom de är hemliga oftast :)

Men jag är också intresserad bara jag lyckas passera BIM. Finns väl ingen septembertråd än i andra forumdelen heller?
Svar på tråden BIM dec 2020