• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Fullofhope
    MSL08 skrev 2020-12-22 18:43:13 följande:

Åh jag förstår att det är svårt att låta bli! :/ Har du känt av några symptom?

Jag har tempat med vanlig temp så jag vet inte hur väl den stämmer. Måste man ha en som mäter två decimaler? Den ökade iaf strax efter beräknad äl och sjönk sedan igen, 3 dagar senare. Vet inte om det var implementationsdipp, kanske lite tidigt. Tempen har sedan visat högre än min normala och stannat där.

Är på äl+7

Jag har ont i brösten (tunga och ömma), tröttare än vanligt och lite öm ner mot livmodern. Men vet inte hur mkt som är inbillning. Vimsig är jag, vilket ja inte brukar va. Men de kanske bara är jul-stressen haha.
  • Fullofhope
    saraama skrev 2020-12-22 21:40:48 följande:

Jag fick implementeringsdipp på äl+6 i min graviditet =) den var på 0,15 grad och var en dag. Sedan steg tempen dagligen till efter bim

Ok :) min dipp nu va på äl+8 och på 0,25grad, imorse steg tempen igen till samma som innan. Men vågar inte hoppas, symptomen ja har nu skulle lika gärna kunna va pga att mensen är på g med. Dom här 2veckorna känns alltid oändligt långa
  • Värphönan
    Solstråle 2 skrev 2020-12-22 20:57:30 följande:

ÄL+8 kom dippen. Jag brukar få mens ÄL+11/12

Känner av fylligare bröst och lite molande värk i magen men det känns som typiska mens symptom.

Någon som plussat som haft lite ont som mensvärk?

Ja, jag brukar få med mensvärk när jag är gravid än jag har vid mens. Det är växtvärk från när livmodern växer. Det är ju en liten muskel som går från en päron i size till en stor vattenmelon hehe. Helt galet egentligen!
  • Kristinis

Jag hade ?mensvärk? mycket tidigare än när mensvärken normalt borde kommit inför mens. Men det blev ett plus på stickan istället :)

Solstråle 2 skrev 2020-12-22 20:57:30 följande:

ÄL+8 kom dippen. Jag brukar få mens ÄL+11/12

Känner av fylligare bröst och lite molande värk i magen men det känns som typiska mens symptom.

Någon som plussat som haft lite ont som mensvärk?

• Solstråle 2

Tempen har inte ökat men är över det normala än. Testade med ett tidigt test och det var negativt.

Antar det kommer komma ytterligare en dipp och sedan kommer mensen imorgon eller övermorgon.

Pausar nog försöken i några månader och vilar hjärnan.

Lycka till alla ni som fortfarande väntar ???? grattis till alla er som plussat

• Snickesnack

Äl+9 ungefär. Har en hel del molvärk och är så hormonell och humörig. Det är så irri att symtomen för mens och för bebis är exakt samma för mig i den här fasen. Inför mens brukar det komma senare, typ BIM minus 1-2 men jag vet att vissa cykler luras. Så det går inte att luta åt varken det ena eller det andra hållet nu.

I alla fall, förra grav plussade jag på äl+10, så imorgon tänker jag prova ett testa tidigt helt kravlöst. Lite för att det är julafton också. Ska bli spännande! Den här gången har jag och den andra halvan av biologin bestämt att vi ska kolla testet tillsammans. Förra gången plussade jag så att säga på egen hand. Hur gör ni? :)

• MSL08
    EllieB skrev 2020-12-23 14:26:39 följande:

Är detta ett spökstreck?

Skulle säga att det inte är det! :) :) Fick du upp resultatet direkt eller när är bilden tagen?
  • MSL08

Hade så ont i äggstockar, bröst och livmodern inatt så jag kunde inte låta bli att testa imorse. Fick ett supersvagt plus.

Testade även med äl-test som gav resultatet blinkande gubbe. Är på äl+8. Om jag var besatt av tanken på ett plus innan så är det inget i jämförelse med nu när jag har vetskap om ett svagt plus :/ . Nu hoppas jag verkligen att det håller i sig och blir starkare. Usch vad denna väntan är jobbig.

Hur gör ni för att släppa tankarna på ett ev plus innan BIM?

Svar på tråden BIM dec 2020