• 90Manda90

    Symptom innan pluss?

    Hejsan! Jag lovade mig själv att inte läsa på forum och inte skriva på forum för jag får så stora förhoppningar som alltid slutar i besvikelse när jag väl kommer till den punkt att det är dags att kissa på stickan. Men jag blir tokig för jag har så himla många symptomen. Jag har stickningar och molande verk i magen nästan kramp ibland speciellt på kvällen när jag ska sova. Får även kramp i ländryggen dessa krämpor kommer och går. Jag har även haft sura uppstötningar till och från senaste veckan och liksom hulkat av illamående som snabbt går över. Jag har även kännt mig extra gasig rapar och fiser. Jag hade ÄL 1 november och har BIM den 17e november. Den enda symptomen jag inte har är ömma bröst. Känner absolut ingen smärta i dom. Är det någon som känner igen sig i detta?

  • Svar på tråden Symptom innan pluss?
  • JenLk

    Hej! Jag känner igen mig! Vet inte om jag inbillar mig men jag har känt svag molvärk och stickningar bara några några dagar efter äl och det fortsätter komma från och till. Är risk att man känner efter för mycket. Jag har inte bim förrän 20 november så är ju långt kvar. Jag brukar ha tydlig mensvärk i samband med äl och en dag innan mens men det är en annan känsla nu. Jag har barn sedan innan men kommer inte ihåg hur det kändes då. Har du tänkt och testa innan bim?!

  • 90Manda90

    Ja det är så svårt för hur stor är chansen egentligen att man känner något så pass tidigt? Är livrädd för att jag bara har inbillat mig saker. Jag började som du få känningar några dagar efter ägglossningen men det är ju väldigt många som skriver om ömmande bröst och det har inte jag alls, så tänker att jag kanske inbillar mig alla symptom. Det är en sån sjukt jobbig period från ÄL till BIM blir galen av allt tänkande och kännande!! Har du inget minne av hur du kände i kroppen vid din första graviditet?

  • JenLk

    Nej jag önskar att jag skrivit ner de här tidiga tecknen! Men jag vet att ömmande bröst inte är något tecken som kommit på mig tidigt. Vet att många har det vid äl och mens så för dem kanske det också kan va tecken på graviditet men som sagt inget sånt för mig förrän längre fram i graviditeten. Så jag tror det ser väldigt olika ut hur man reagerar beroende på hormoner. Jag känner idag att jag inte har samma matlust och nästan lite illamående men kan ju också va att jag är trött. Håller med om att det är svårt att veta om man övertänker eller faktiskt känner något. Jag beställde hem två testa tidigt test men vet inte om det bara är dumt att ta ett inom några dagar.

  • 90Manda90

    Jag tänker även att om du hade skrivit ner föregående symptom så behöver ju inte denna eventuella graviditet bete sig likadant. Jag vågar inte testa tidigt är så himla van vid besvikelsen som jag fått varje månad så väntar och ser om mensen kommer när den ska annars testar jag då. De tidiga testerna ska väl kunna detektera en graviditet typ 5 dagar innan BIM så vill du testa tycker jag att du ska göra det! Är ju superspännande och så svårt att hålla sig! Illamåendet och minskad matlust är väl ett stort tecken tänker jag :D spännande!

  • JenLk

    Jag tycker du har helt rätt i att det är upplagt för besvikelse att testa innan, det bästa är helt klart att vänta! Imponerad av att du klarar att vänta!!! Det är nog för att det är första gången den här omgången som jag är otålig. När det tog tid med dottern så blev jag stressad på slutet och fick hitta ett lite annat förhållningssätt. Jag räknar ju inte alls med att det ska gå nu på ett försök eftersom jag dessutom är äldre nu. Hoppet finns dock vilket känns lite dumt nästan. Den här gången har jag testat min äl med test å det blir liksom en lite större grej så jag hoppas jag kan bli lite mer avslappnad framöver.

  • 90Manda90

    Hur gammal är du? om det är okej att fråga. Jag kan heöt ärligt säga att det kliar i fingrarna och jag gärna skulle köpa ett testa tidigt test men försöker hålla mig!! Hur tycker du att ägglossningstest fungerar? Jag har inte provat det än men tänker att jag ska göra det om det inte går vägen nu. Tycker du att de är lätta att läsa av? Har du haft digitala eller "stickor"?

  • Nossfatsug

    Ni är inte ensamma! Hade ÄL för 5 dagar sedan och har de senaste 3 dagarna haft känningar i ?tjejmagen? och i ländryggen. Ganska mycket vita flytningar (förlåt för information) också. Tycker det vore konstigt om detta skulle bero på graviditet då jag bara är på ÄL+5. Kanske inbillar mig också. Men säger som er, är rädd för besvikelsen som kan (och antagligen för min del) komma.

  • JenLk

    Jag är 35 å fyller 36 nästa år, och har ju hört att fertiliteten sjunker tydligt efter 35 så känns väldigt svårt att veta hur chanserna ser ut. Hur gammal är du? Jag har använt clearblue digitala som identifierar två olika hormoner tror jag det är. Jag använde det med dottern när det tog tid också. Nu denna gång märkte jag att den stämde exakt med den app jag annars brukar fylla i mensen på för att ha lite koll. När testet sa ägglossning sa appen också ägglossning så framöver kommer jag inte köpa test för de kostar en del med dessa från Clearblue. Men känns bra att veta att det stämmer så länge mensen kommer regelbundet vill säga. Jag testade faktiskt med tidigt nu imorse med sån som kan upptäcka sju dagar efter äl men det var negativt, ingen tvekan. Så nu ska jag vänta tills nästa vecka innan jag testar igen om inte mensen kommer innan. Känns faktiskt ändå skönt att ha testat, kan jag ta ett glas vin ikväll utan dåligt samvete (min egen känsla, tror inte det påverkar ett ev barn såhär tidigt oavsett) å försöka fokusera på annat.

  • Sherri2

    Jag har bim 18 november, alltså om fem dagar. Och jag har ingen PMS alls. Brukar ha jätteömma bröst under ägglossning och som sen håller i sig tills mensen kommer, men känner ingenting alls i mina bröst. Har heller inga humörsvängningar alls vilket jag alltid har så nära mensen... Men vågar inte hoppas än, känns också skumt när man inte känner någonting (och det är det man tolkar in). Håller tummarna för dig och er andra i tråden!!

  • Özlem03
    Sherri2 skrev 2020-11-13 11:58:58 följande:

    Jag har bim 18 november, alltså om fem dagar. Och jag har ingen PMS alls. Brukar ha jätteömma bröst under ägglossning och som sen håller i sig tills mensen kommer, men känner ingenting alls i mina bröst. Har heller inga humörsvängningar alls vilket jag alltid har så nära mensen... Men vågar inte hoppas än, känns också skumt när man inte känner någonting (och det är det man tolkar in). Håller tummarna för dig och er andra i tråden!!


    Känner exakt som dig , har Bim den 17/11. Molvärken brukar hålla tills mensen dyker upp men den kommer och går med jämna mellanrum, thats it! Inga symptom bara en jävla uppblåst mage. Ådriga bröst men dem gör ej ont.
Svar på tråden Symptom innan pluss?