• 90Manda90

Symptom innan pluss?

Hejsan! Jag lovade mig själv att inte läsa på forum och inte skriva på forum för jag får så stora förhoppningar som alltid slutar i besvikelse när jag väl kommer till den punkt att det är dags att kissa på stickan. Men jag blir tokig för jag har så himla många symptomen. Jag har stickningar och molande verk i magen nästan kramp ibland speciellt på kvällen när jag ska sova. Får även kramp i ländryggen dessa krämpor kommer och går. Jag har även haft sura uppstötningar till och från senaste veckan och liksom hulkat av illamående som snabbt går över. Jag har även kännt mig extra gasig rapar och fiser. Jag hade ÄL 1 november och har BIM den 17e november. Den enda symptomen jag inte har är ömma bröst. Känner absolut ingen smärta i dom. Är det någon som känner igen sig i detta?

• Svar på tråden Symptom innan pluss?
  • Sherri2
    Özlem03 skrev 2020-11-13 19:59:16 följande:

Känner exakt som dig , har Bim den 17/11. Molvärken brukar hålla tills mensen dyker upp men den kommer och går med jämna mellanrum, thats it! Inga symptom bara en jävla uppblåst mage. Ådriga bröst men dem gör ej ont.

Lycka till! Jag har börjat få ont i bröstvårtorna med, men det är väl det enda symtomet förutom att PMS och bröstont saknas.. Hoppas på + för oss båda!
  • 90Manda90
    JenLk skrev 2020-11-13 06:45:35 följande:

Jag är 35 å fyller 36 nästa år, och har ju hört att fertiliteten sjunker tydligt efter 35 så känns väldigt svårt att veta hur chanserna ser ut. Hur gammal är du? Jag har använt clearblue digitala som identifierar två olika hormoner tror jag det är. Jag använde det med dottern när det tog tid också. Nu denna gång märkte jag att den stämde exakt med den app jag annars brukar fylla i mensen på för att ha lite koll. När testet sa ägglossning sa appen också ägglossning så framöver kommer jag inte köpa test för de kostar en del med dessa från Clearblue. Men känns bra att veta att det stämmer så länge mensen kommer regelbundet vill säga. Jag testade faktiskt med tidigt nu imorse med sån som kan upptäcka sju dagar efter äl men det var negativt, ingen tvekan. Så nu ska jag vänta tills nästa vecka innan jag testar igen om inte mensen kommer innan. Känns faktiskt ändå skönt att ha testat, kan jag ta ett glas vin ikväll utan dåligt samvete (min egen känsla, tror inte det påverkar ett ev barn såhär tidigt oavsett) å försöka fokusera på annat.

Kom ihåg att Carina Berg är 43 och är gravid igen så jag tror att du kan vara lugn! Det börjar även bli vanligare att förstföderskor är lite äldre än tidigare. Men klart att man oroar sig det är man ju expert på! Jag är 30år och har inga barn sen tidigare så jag har ingen aning om hur det kan kännas i kroppen! Tack snälla för informationen angående clear blue's ägglossningstest. Jag har läst om många som har testat tidiga tester och då testat negativt sen plussat senare, så än är det inte kört. Jag håller verkligen tummarna för dig och att det går precis som du vill! Klart du kan dricka vin utan dåligt samvete!!
  • 90Manda90

Hej och välkomna hit ni andra! Spännande att flera har liknande symptom! Håller tummarna för alla!!

• Sherri2

När ska ni testa? Vågar ni göra det innan BIM? Jag vill men känns jobbigt för jag kommer inte kunna lita helt på ett negativt förrän jag fått mensen ändå

• JenLk

Jag testade tidigt på äl+7 vilket var negativt. Det stod på testet att det är 99,9% som tidigt test upp till 7 dagar men jag tror nog att det oavsett var för tidigt att testa. Sen dess har iaf alla mina symtom försvunnit så va nog jag som inbillar mig. Blev dock inget vin igår för jag var inte sugen. Det är ovanligt! Men nu tänkte jag minst vänta tills måndag vilket blir bim-4 men helst till bim på fredag. Hur tänker ni göra med testandet? Läst att många plussar kring bim -4 men säkrast är ju helt klart att vänta tills efter bim.

• Sherri2
    JenLk skrev 2020-11-14 07:49:07 följande:

Jag testade tidigt på äl+7 vilket var negativt. Det stod på testet att det är 99,9% som tidigt test upp till 7 dagar men jag tror nog att det oavsett var för tidigt att testa. Sen dess har iaf alla mina symtom försvunnit så va nog jag som inbillar mig. Blev dock inget vin igår för jag var inte sugen. Det är ovanligt! Men nu tänkte jag minst vänta tills måndag vilket blir bim-4 men helst till bim på fredag. Hur tänker ni göra med testandet? Läst att många plussar kring bim -4 men säkrast är ju helt klart att vänta tills efter bim.

Mm verkar som det inte är så säkert att negtiva tester stämmer när de är tidiga. Håller fortfarande tummarna för dig!!

Jag kommer nog vänta till mitten av nästa vecka ungefär, om mensen blir sen åtminstone någon dag. Känns både förvirrande och emotionellt jobbigt med tidiga negativa tester för mig. Men tycker alla är modiga som vågar och hoppas på många plus i denna tråden!
  • 90Manda90

Svar till alla, Jag tror också att du testade lite för tidigt även fast det var ett testa tidigt test. Jag tänker att så länge mensen inte kommer så finns det fortfarande hopp. Jag tänker vänta och se om mensen kommer och om den inte gör det så tänker jag testa. Jag har börjat få ont i bröstvårtorna men inte I brösten vilket känns skumt men kan inte för mitt liv komma ihåg om det brukar vara så innan mens att jag först får ont i dom och sen i brösten eller om detta är något helt nytt. Alltså man blir verkligen galen av att försöka analysera sina symptom!!

• 90Manda90

Svar till alla, Jag tror också att du testade lite för tidigt även fast det var ett testa tidigt test. Jag tänker att så länge mensen inte kommer så finns det fortfarande hopp. Jag tänker vänta och se om mensen kommer och om den inte gör det så tänker jag testa. Jag har börjat få ont i bröstvårtorna men inte I brösten vilket känns skumt men kan inte för mitt liv komma ihåg om det brukar vara så innan mens att jag först får ont i dom och sen i brösten eller om detta är något helt nytt. Alltså man blir verkligen galen av att försöka analysera sina symptom!!

• JenLk

Jag håller tummarna för oss alla! Jag försöker nog få ner min förhoppning för att inte skapa besvikelse. Har inga symtom och även om det kan bero på att det är tidigt ännu så känns det ändå mer som att det inte blir något då. Att känna av bröstvårtorna kan kanske vara ett tecken, hoppas på det för din skull! Ni som har Bim imorgon eller tisdag hur känner ni? Min är ju på fredag så det är lååååångt kvar hehe.

• JenLk

Jag håller tummarna för oss alla! Jag försöker nog få ner min förhoppning för att inte skapa besvikelse. Har inga symtom och även om det kan bero på att det är tidigt ännu så känns det ändå mer som att det inte blir något då. Att känna av bröstvårtorna kan kanske vara ett tecken, hoppas på det för din skull! Ni som har Bim imorgon eller tisdag hur känner ni? Min är ju på fredag så det är lååååångt kvar hehe.

Svar på tråden Symptom innan pluss?