• 90Manda90

Symptom innan pluss?

Hejsan! Jag lovade mig själv att inte läsa på forum och inte skriva på forum för jag får så stora förhoppningar som alltid slutar i besvikelse när jag väl kommer till den punkt att det är dags att kissa på stickan. Men jag blir tokig för jag har så himla många symptomen. Jag har stickningar och molande verk i magen nästan kramp ibland speciellt på kvällen när jag ska sova. Får även kramp i ländryggen dessa krämpor kommer och går. Jag har även haft sura uppstötningar till och från senaste veckan och liksom hulkat av illamående som snabbt går över. Jag har även kännt mig extra gasig rapar och fiser. Jag hade ÄL 1 november och har BIM den 17e november. Den enda symptomen jag inte har är ömma bröst. Känner absolut ingen smärta i dom. Är det någon som känner igen sig i detta?

• Svar på tråden Symptom innan pluss?
  • Sherri2

Bim +1 idag och känns inte som mensen är på väg. Men man vet ju aldrig.. När borde man testa tycker ni? Och hur går det för er? Kram

• JenLk

Sherri2: om du är bim+1 skulle du ju kunna testa när som, om du själv vill. Jag har en tendens att testa för mycket medan vissa helst vill vänta flera dagar efter bim då mensen kan komma lite senare än vanligt. Håller tummarna oavsett hur du väljer att göra! Skriv gärna å berätta hur det går!

Min app säger att bim är imorgon fredag men min cykel kan variera plus minus några dagar. Å ägglossningtest gav utslag på fredagen för två veckor sedan men själva ägglossningen kan ju ha skett när som under helgen å då kanske bim inte är förrän lördag eller söndag. Det skulle kunna förklara varför mina test innan varit negativa, att det varit för tidigt. Men det innebär ju också att mina vanliga symtom på mens såsom kraftig mensvärk en-två dagar innan mens kan komma först i helgen. Förvirrande å det enda som gäller är ju att vänta vilket jag har dåligt tålamod för hehe.

• Sherri2
    JenLk skrev 2020-11-19 08:43:04 följande:

Sherri2: om du är bim+1 skulle du ju kunna testa när som, om du själv vill. Jag har en tendens att testa för mycket medan vissa helst vill vänta flera dagar efter bim då mensen kan komma lite senare än vanligt. Håller tummarna oavsett hur du väljer att göra! Skriv gärna å berätta hur det går!

Min app säger att bim är imorgon fredag men min cykel kan variera plus minus några dagar. Å ägglossningtest gav utslag på fredagen för två veckor sedan men själva ägglossningen kan ju ha skett när som under helgen å då kanske bim inte är förrän lördag eller söndag. Det skulle kunna förklara varför mina test innan varit negativa, att det varit för tidigt. Men det innebär ju också att mina vanliga symtom på mens såsom kraftig mensvärk en-två dagar innan mens kan komma först i helgen. Förvirrande å det enda som gäller är ju att vänta vilket jag har dåligt tålamod för hehe.

Har också testat för mycket innan så vill helst slippa negativt test tror jag, känns som det blir mer jobbigt än att få mensen även om båda är jobbiga.. Så får nog vänta ett tag till. Tack! ??

Om du har oregelbundel cykel så prova räkna efter den längsta cykeln du haft kanske.. Men ja eller hur, jobbigt att ha sånt tålamod! Om din bim möjligtvis är imorgon eller helgen så kanske det blev negativt av för tidigt iaf. Håller tummarna för dig!
  • JenLk

Min cykel är relativt regelbunden men kan variera två dagar ungefär så kan ju få viss påverkan på vilken dag som är bim. Men nu fick jag nyss kraftig mensvärk som jag alltid får dagen innan mens så jag försöker ställa in mitt huvud på det för att minska besvikelse. Hann typiskt nog beställa hem två grav test en stund innan, men kan ju komma till nytta en annan månad!

• mandarincurd

Fortfarande ingen mens? Så sjukt konstigt. Extrem huvudvärk både igår och idag. Vill bara att mensen kan komma så att jag inte behöver fundera.

• Sherri2
    JenLk skrev 2020-11-19 13:00:33 följande:

Min cykel är relativt regelbunden men kan variera två dagar ungefär så kan ju få viss påverkan på vilken dag som är bim. Men nu fick jag nyss kraftig mensvärk som jag alltid får dagen innan mens så jag försöker ställa in mitt huvud på det för att minska besvikelse. Hann typiskt nog beställa hem två grav test en stund innan, men kan ju komma till nytta en annan månad!

Trist! Men jag kommer ändå hoppas för din skull tills vi vet säkert! Jag själv testade mig idag faktiskt och fick negativt. Jag testade dock mitt på dagen, blev spontant så blev ju inte morgonurinet. Vet inte hur mycket det påverkar men kommer ta testet på allvar iaf och hoppas mensen kommer snart för detta känns så segt..
  • Sherri2
    mandarincurd skrev 2020-11-19 14:01:36 följande:

Fortfarande ingen mens? Så sjukt konstigt. Extrem huvudvärk både igår och idag. Vill bara att mensen kan komma så att jag inte behöver fundera.

Vilken dag är du på nu? Jag tycker det är konstigt att min inte kommer med för den är alltid regelbunden och mycket kortare än såhär..
  • Ettledigtanvändarnamn

Jag är på bim -3 och en sak jag tänkte på idag var att jag är mkt ?mjukare? inuti än vanligt, om ni förstår vad jag menar? Är det nån som upplever samma? Eller vet om det kan vara ett tecken på graviditet?

• mandarincurd
    Sherri2 skrev 2020-11-19 17:55:16 följande:

Vilken dag är du på nu? Jag tycker det är konstigt att min inte kommer med för den är alltid regelbunden och mycket kortare än såhär..

Jag är på bim+4, men tror den är på gång nu.
  • Sherri2
    Ettledigtanvändarnamn skrev 2020-11-19 19:20:26 följande:

Jag är på bim -3 och en sak jag tänkte på idag var att jag är mkt ?mjukare? inuti än vanligt, om ni förstår vad jag menar? Är det nån som upplever samma? Eller vet om det kan vara ett tecken på graviditet?

Menar du livmodertappen? Ja, jag har läst att om den är mjuk kan det vara ett tecken på graviditet. Mjuk och sitter högt tror jag. När man ska få mens kan den vara hård och sitta lågt. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Symptom innan pluss?